MiloLuna Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Hoi allemaal, Mijn Franse Hangoor vervilt/verklit tijdens de verhaarperdiode. Ik ben al twee keer bij de dierenarts geweest om stukken weg te scheren, maar ondanks dat is dit een terugkerend probleempje. Mijn dierenarts opperde vorige keer het idee van een trimmer. Hij heeft er voor nu geen pijn van, omdat de verklitting niet direct op de huid zit. Ik durf het ook niet zelf weg te knippen, omdat ik niet in de huid wil zitten. Ik ben gaan zoeken naar een konijnentrimmer in Zeeland (die het liefst aan huis komt). Nu heb ik contact gehad met iemand, maar die is helaas niet meer actief. Hebben jullie ervaring met trimmers en/of hebben jullie een gouden tip? Quote
Bunnie.and.Clyde Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Hey! Een van mijn vorige konijnen was een angora. Die knipte ik altijd zelf. Misschien durf je er na deze tips nog steeds niet aan, maar ik gebruikte altijd een verbandschaar met afgestompte punten aan het uiteinde. Als je dan parallel aan de huid in dat gebied knipt, kan er eigenlijk weinig mis gaan. Eventueel als extra veiligheid zou je nog een fijne luizenkam tussen de huid en het stuk vacht dat je wilt knippen in kunnen plaatsen. Dan is de kans dat het misgaat wel echt heel klein. Als je het toch niet zelf aandurft, hoop ik dat er bij jou in de buurt een konijnentrimmer zit. Ikzelf woon te ver uit de buurt om even langs te gaan en je te helpen, maar wie weet zijn er meer mensen hier die het kunnen. Quote
LiefsMyrna Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Konijnentrimmers.nl - konijnentrimmers.nl Catified ken ik, ik kan haar je zeker aanraden! Zelf ben ik net klaar met de opleiding maar ik woon in Gouda, dat is misschien wat ver weg. 1 Quote
MiloLuna Geplaatst: 4 februari Auteur Geplaatst: 4 februari 19 uren geleden, Bunnie.and.Clyde zei: Hey! Een van mijn vorige konijnen was een angora. Die knipte ik altijd zelf. Misschien durf je er na deze tips nog steeds niet aan, maar ik gebruikte altijd een verbandschaar met afgestompte punten aan het uiteinde. Als je dan parallel aan de huid in dat gebied knipt, kan er eigenlijk weinig mis gaan. Eventueel als extra veiligheid zou je nog een fijne luizenkam tussen de huid en het stuk vacht dat je wilt knippen in kunnen plaatsen. Dan is de kans dat het misgaat wel echt heel klein. Als je het toch niet zelf aandurft, hoop ik dat er bij jou in de buurt een konijnentrimmer zit. Ikzelf woon te ver uit de buurt om even langs te gaan en je te helpen, maar wie weet zijn er meer mensen hier die het kunnen. Ah, dankjewel! Dit ga ik misschien wel eens proberen op de plekken waar hij veel/meer ruimte heeft tussen zijn klitten en zijn huid. Die luizenkam is wel een slimme tip! Hopelijk komen er nog wat tips over trimmers in Zeeland binnen😅. Quote
Suus1978 Geplaatst: 4 februari Geplaatst: 4 februari Er zijn ook speciale kammetjes om de klitten een beetje los te halen van de huid. Moeilijk uit te leggen, het is bijna een soort haak. Je moet het heel voorzichtig doen, maar de klit komt dan een beetje los van de huid en dat knipt makkelijker. Ik zoek even een foto op. Ik gebruikte ook vaak een een klein potenschaartje. Die heeft ronde punten en de schaar liep een beetje omhoog. Minder kans om ergens in te prikken dus. Het zijn kleine schaartjes, dus snel gaat het niet... Quote
Marleen95 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Wij hebben thuis een goede konijnen borstel met zwijnenhaar en die helpt bij onze reus heel goed als hij weer verhaard en het blijft allemaal bij zijn kont zitten. Het haalt niet alles weg, maar het meeste kan ik ver van de huis als borstelen en dan kan ik het makkelijk knippen. Zelf ken ik geen konijnentrimmers. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.