tam86 Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Mijn ram heeft snot en sinds zaterdag een draxxin AB prik gehad. Deze is op woensdag herhaald en as zondag weer. Hij eet wel, maar dan alles behalve hooi. Hij probeert het wel maar dan moet hij niezen. Ik heb altijd stofvrij hooi in huis maar hij eet het niet omdat hij moet niezen denk ik. Ik heb meerdere soorten hooi en ook aangeboden, maar hij eet het niet. Alleen de kruiden. Ik heb nog 4x AB in huis icm novocam. Ik weet dat konijnen hooi moeten eten, ook omdat hij bekend is met gebitsproblemen, maar wat nu? Gaat hij vanzelf weer hooi eten als de kuur voorbij is? Of zal ik na bijna een week AB toch meer verschil moeten merken? Ik weet het echt even niet meer. Hij is wel levendig maar hij zit wel vaker stil. Hij zal zich niet helemaal top voelen. Bij de dierenarts is z’n gebit nagekeken en een haak weggehaald. Quote
Cile205 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari hoe is het nu met jullie? heeft de draxxin geholpen? eet hij weer hooi? Quote
Evee Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Inderdaad, hoe gaat het nu? Kun je vers gras aanbieden, eet hij dat wel? Snot kan lang duren, dat is helaas meestal niet in een weekje voorbij. Als het aan blijft houden kun je een swab laten maken en onderzoek laten doen wat precies de veroorzaker is en gerichter AB inzetten. Quote
Cile205 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari 28 minuten geleden, Evee zei: Inderdaad, hoe gaat het nu? Kun je vers gras aanbieden, eet hij dat wel? Snot kan lang duren, dat is helaas meestal niet in een weekje voorbij. Als het aan blijft houden kun je een swab laten maken en onderzoek laten doen wat precies de veroorzaker is en gerichter AB inzetten. en wat als er geen bacterie gevonden wordt in de swap?? enig idee?? Quote
Evee Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Als er geen bacterie gevonden wordt zal antibiotica ook niet helpen en ligt het probleem ergens anders. In dit geval dan mogelijk toch het gebit. Meestal is het probleem juist dat het een mix van bacteriën is. En dat het lastig is de juiste antibiotica in te zetten om dat te behandelen. Quote
Marleen95 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Mocht hij nog geen hooi eten, maar wel gras, paardenbloem blad, weegbree, andijvie of witlof dan slijten de tanden wel. Bouw het wel voorzichtig op aangezien de konijnen aan meer groen voer moeten wennen. Met snot heb ik geen ervaring en kan ik je helaas niet verder helpen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.