tam86 Geplaatst: 25 januari Geplaatst: 25 januari Op 22-1-2025 om 00:34, BaasjevanBrownie zei: Hoi, hopelijk willen jullie meedenken wat er met Ukkie aan de hand is. Eigenlijk iedere winter gaat ze letterlijk piepen en kraken als een oud baasje. Ieder jaar krijg ik dan het idee dat ze een oud stakkertje is. Maar dan wordt het weer lente en verdwijnen de geluidjes en is ze weer helemaal fit. Deze winter lijkt het wel erger, je hoort haar piepend ademen en als ze eet klinkt het heel schrokkend/ smakkend met vochtgeluid. Nu begon ze de afgelopen dagen direct na wat hapjes ook te niezen, maar vanavond waren het een soort braakgeluiden en rent ze er vandoor terwijl ze braakgeluiden maakt, gaat ze dan in een hoekje haar kopje als een malle wassen en komt dan weer eten halen en dan begint het van vooraf aan. De braakgeluiden zijn nieuw en ook wel extreem, dus ik vraag me af wat dit kan zijn. Kan dit snot zijn? En kan het dat een konijn dit dan iedere x alleen in de winter heeft? Ik ga me nu ook zorgen maken om Brownie nu ik gelezen heb dat het besmettelijk is. Komt echt weer superrottig uit qua timing, wilde net naar bed gaan en morgen is m’n dochtertje jarig, maar ben bang dat ik naar de da moet nu… Kan ze wel buiten blijven? Ze is nog wel actief en eet dus wel. Mijn konijn (7,5) heeft ook snot. Vandaag naar de dierenarts geweest en hij heeft een antibiotica prik gehaald. Die om de 4 dagen herhaald moet worden. De dierenarts vond het spoelen van de neus niet mogelijk omdat hij dat echt niet toeliet. Kunnen konijnen ook van alleen antibiotica (prik) herstellen? mijn konijnen hadden nog nooit snot gehad en ik weet er niet zoveel vanaf. Dit filmpje maakte voor mij veel duidelijk. Dat scheve hoofd en de vieze pootjes waren bij mijn man zichtbaar. https://www.youtube.com/watch?v=2WVu_AzufpY&pp=ygULU25vdCBrb25pam4%3D Quote
BaasjevanBrownie Geplaatst: donderdag om 21:25 Auteur Geplaatst: donderdag om 21:25 Ukkie heeft ook bij de da een injectie antibiotica gehad, en verder ab voor thuis. Ze krijgt het nu een week en lijkt helemaal hersteld, maar begreep van anderen op het forum dat je het beter 2 weken door kan geven? 2 Quote
Lappie2 Geplaatst: donderdag om 22:40 Geplaatst: donderdag om 22:40 Wat een geweldig nieuws 💪😁 Wat zei de da? Ab kuur moet altijd afgemaakt worden. Dus als dat 2 weken is dan zeker doorgaan. *Net even berichten terug gelezen en het was voor een week. Je kan de da morgen bellen voor de zekerheid. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: donderdag om 22:50 Geplaatst: donderdag om 22:50 Op 25-1-2025 om 22:32, tam86 zei: waren bij mijn man zichtbaar. ???????? Quote
Lappie2 Geplaatst: vrijdag om 12:52 Geplaatst: vrijdag om 12:52 14 uren geleden, To van de Veluwe zei: ???????? Denk dat Tam86 getrouwd is met een konijn 😜 Ik noemde Lap altijd mijn zoon🙈 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: vrijdag om 13:00 Geplaatst: vrijdag om 13:00 14 uren geleden, To van de Veluwe zei: ???????? Ik denk dat er bedoeld werd: "De man van het konijnenkoppel". Quote
bunnyempress Geplaatst: vrijdag om 13:01 Geplaatst: vrijdag om 13:01 15 uren geleden, BaasjevanBrownie zei: Ukkie heeft ook bij de da een injectie antibiotica gehad, en verder ab voor thuis. Ze krijgt het nu een week en lijkt helemaal hersteld, maar begreep van anderen op het forum dat je het beter 2 weken door kan geven? Hoe lang goed is weet ik niet, maar super goed nieuws dat Ukkie al helemaal hersteld lijkt ❤️. Spreekt streng toe: "En nu nooit meer snotteren hé, Ukkie!" 2 Quote
tam86 Geplaatst: vrijdag om 16:12 Geplaatst: vrijdag om 16:12 3 uren geleden, Lappie2 zei: Denk dat Tam86 getrouwd is met een konijn 😜 Ik noemde Lap altijd mijn zoon🙈 Mijn vriend denkt af en toe ook dat ik met mijn konijnen getrouwd ben 🤣 6 Quote
BaasjevanBrownie Geplaatst: zaterdag om 12:44 Auteur Geplaatst: zaterdag om 12:44 Nu m’n man de verzorging van de konijnen heeft overgenomen merk ik wel dat Brownie me mist. Hij staat steeds op z’n achterpootjes te kijken en als ik dan voor het raam sta gaat hij helemaal los met een show van luchtsprongen en rondrennen en zie je dat schattige witte staartje blij opgewipt 🥰 Wat een lekker beestje is het toch 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.