Jasmijnvb Geplaatst: 21 januari Geplaatst: 21 januari Wij hebben twee hele lieve konijntjes, mannetje (2.5) en vrouwtje (bijna 1), welke beide gecastreerd zijn. Voorheen woonde we in een appartement, waar ze los mochten lopen en waren ze volledig zindelijk. We zijn laatst verhuisd en ze ziten nu in de gang, helaas gaat dit niet goed en plassen en keutelen ze de hele deurmat onder. We via hier moeten we naar binnen en buiten, dus het is lastig hier iets voor te zetten. Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen? Verder plassen en poepen ze echt nergens, behalve op de deurmat. Ik heb het al geprobeerd te verwijderen met urineverwijderaar en azijn, maar geen resultaat. Quote
Evee Geplaatst: 21 januari Geplaatst: 21 januari Een toiletbak zetten op de plaats van de mat, zodat ze het daar in doen. Juist daar willen ze namelijk geur afzetten. Aan de grens van hun terrein. Heel begrijpelijk vanuit het konijn gezien. Je hebt kans dat als je daar een tijd met toiletbak werkt, je deze na een aantal weken wel wat kan verschuiven, en dat ze dan de toiletbak aanhouden. Maar dan moet je die wel ergens bij/naast je deur kwijt kunnen. Quote
Jasmijnvb Geplaatst: 26 januari Auteur Geplaatst: 26 januari Bedankt voor je reactie. Dit hebben we geprobeerd, maar dan gaan ze ernaast. Ik heb de mat eruit gehaald, maar zelfs op de betonnen vloer laten ze keutels vallen. ga morgen proberen het toilet alsnog daar te zetten. Quote
Lappie2 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ik zou denk ik meerdere toiletten neerzetten en hopen dat ze er 1 of 2 uitkiezen 🙏🙏 met lekker veel hooi erin. Joepies vliegen hier de kamer door ookal doen ze het ook netjes op de bakken. Heel af en toe plast de kleine ergens in het zelfde hoekje. Stelletje dondersteen heb je 🥴🥰 Quote
Evee Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 12 uren geleden, Jasmijnvb zei: Bedankt voor je reactie. Dit hebben we geprobeerd, maar dan gaan ze ernaast. Grote bak neerzetten dan, grote kattenbak of een opbergbak met niet te grote rand. Een traliekooi-onderbak of wasmachinelekbak kan ook. Sommige konijnen willen ruimte tijdens het keutelen 😄 Quote
Lappie2 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 12 minuten geleden, Evee zei: Grote bak neerzetten dan, grote kattenbak of een opbergbak met niet te grote rand. Een traliekooi-onderbak of wasmachinelekbak kan ook. Sommige konijnen willen ruimte tijdens het keutelen 😄 Hier doen ze het liever in het kleine ronde was teiltje 🤪 Grote gebruiken ze als de kleine bezet is 😂 Hele tralie kooi kan ook nog .Hooi erboven op en wat erdoorheen trekken. Dat deed ik de eerste maanden. Alleen was het zo groot kwa schoonmaken en veel korrel verbruik. Maar daar deden ze netjes hun behoefte in. Daarna een kleinere onderbak van kooi en daarna de toiletten wat ze nu hebben. Rechthoekige katten onderbak en dat teiltje met hooi ruif ertussen in en ook veel er in. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.