bunnyandme Geplaatst: maandag om 09:32 Geplaatst: maandag om 09:32 Hi, Ik heb weer eens een dilemma, en ik hoop dat er konijnenliefhebbers zijn die tips hebben! Ik ben werkzaam bij een onderwijsinstelling als dierverzorger in de weekenden en vakanties. Het eerste dat mij opviel, was dat er een konijn is die kale plekken rond beide ogen heeft, inmiddels ook in combinatie met een dikke witte uitvloeiing, en kleine wondjes (ik vermoed van het krabbelen aan de geïrriteerde huid) Verder eet en keutelt het konijn goed, daar maak ik me geen zorgen over. Natuurlijk heb ik dit meteen ter sprake gebracht, en uitgelegd op welke problemen het kan wijzen, en dat het konijn naar een dierenarts moet. Ondanks mijn uitleg en aandringen lijkt het geen effect te hebben. Voorheen werkte ik bij een opvang, waar dieren vanzelfsprekend de juiste (medische) zorg kregen en die dierenwelzijn hoog hebben zitten. Ik snap dat de focus van een school anders is dan die van een opvanglocatie, maar ik vind dit alsnog een lastige situatie. Mogelijk is er ook sprake van een beperkt budget. Ik voel me medeverantwoordelijk voor het welzijn van de dieren. Voor nu wil ik blijven aandringen, en misschien ben ik zelfs bereid om op eigen kosten met dit konijn naar de dierenarts te gaan.. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Quote
Evee Geplaatst: maandag om 09:39 Geplaatst: maandag om 09:39 Melding maken bij 144 en de dierenpolitie langs laten komen. Er is gewoon wetgeving voor dit soort dingen en bij een onderwijsinstelling zou ik daar dus ook echt zwart-wit in zijn. Medische problemen = dierenarts inschakelen. Doen ze dat niet, melding maken. Dan krijgen ze controle, worden ze er weer op gewezen, en voldoen ze er als het goed is weer een tijdje aan. Mijn ervaringen met onderwijsinstellingen met dieren zijn helaas niet zo positief, als het om dierenwelzijn gaat. 3 Quote
bunnyandme Geplaatst: maandag om 09:51 Auteur Geplaatst: maandag om 09:51 net nogmaals (voor de 3e keer) aangedrongen, collega gaat morgen contact opnemen met dierenarts. ik voel me opgelucht. 1 Quote
bunnyandme Geplaatst: maandag om 10:19 Auteur Geplaatst: maandag om 10:19 ik zal binnenkort even een update plaatsen, of er daadwerkelijk sprake is van verbetering! en anders ga ik inderdaad een melding maken bij 144. mijn doel is om het dierenwelzijn op deze locatie te verbeteren, en ik ben blij dat mijn collega's hier toch voor open lijken te staan. Thanks voor de snelle reactie @Evee 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.