Evee Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari We kennen onze eigen konijnen wel het beste, dus vandaar deze vraag. Hoe herken jij of jouw konijnen gelukkig zijn? Binkies zijn bij iedereen wel bekend. Maar subtieler zijn er heel wat tekenen dat jij blije konijnen hebt! Hoe laten jouw konijnen het zien? Quote
happy211 Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari "Zachte" ogen, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Als ze lekker zitten te dutten of je bent ze aan het aaien of masseren en de ogen worden langzaam steeds verder gesloten. Dan voelen ze zich volgens mij echt veilig en zijn ze lekker aan het genieten. 1 Quote
Dee_Dee Geplaatst: maandag om 16:55 Geplaatst: maandag om 16:55 Ik ben nog steeds een leek in konijnentaal 😅 Voorbeeld: soms kijkt Murphy naar mij en denk ik oké wat is er aan de hand om hem vervolgens een binkie te zien doen. Maar als ze al aangeven dat ze blij zijn dan heb ik dat niet door. Ik heb vaak het gevoel dat ik voor hen niets meer dan een wandelende voedselautomaat ben. 🤪 2 Quote
Bunnie.and.Clyde Geplaatst: maandag om 17:26 Geplaatst: maandag om 17:26 Mijn konijn Bunnie houdt wel echt van menselijke aandacht en geaaid worden, bij haar merk je dat ze goed in haar vel zit als ze naar je toe komt en je aandacht probeert te trekken. Bijv. om geaaid te worden, maar ook als ze hun ontbijt of diner wil 'fixen' (aka héél duidelijk maken dat het etenstijd is en ons bijv. voor de keuken opwachten als we in de keuken zijn). Bunnie kan echt op het opdringerige af zijn 😂 Clyde is blij/gelukkig als hij vaak flopt en lekker languit erbij ligt. Clyde is normaal gesproken wat meer verlegen dan Bunnie, maar als hij zich gelukkig voelt, gaat hij wel meer op onderzoek uit. Bij beide konijnen zie je dat ze veel 'floppen' als ze gelukkig zijn en Bunnie likt dan altijd haar voorpootjes als ze zich net op haar zij heeft laten vallen. Natuurlijk ook de binkies bij beiden. Oh en als ze hun verblijf weer eens verbouwen 😂 dingen in het rond smijten enzo. Ze zijn ook meer 'in sync' met elkaar als ze zich goed voelen. Dan gaan ze samen op boevenpad (op onderzoek uit) in de woonkamer. Verder zie je het ook aan de blik/glans in hun ogen, zoals hierboven genoemd. En aan de stand van hun oren. Als Bunnie zich níet zo goed voelt, liggen de hangoren half naar achteren en maakt ze zich klein. 1 Quote
Elke, Guus en Pip Geplaatst: maandag om 22:23 Geplaatst: maandag om 22:23 Ik merk aan Verdi als hij veel aandacht krijgt van mij, maar ook van mijn huisgenoten ( ik woon in een woongroep ) dat hij daar erg blij van wordt. Verdi is echt een allemansvriendje. Aya daarentegen is wat schuwer. Ik merk wel aan Aya dat als ik haar brokjes uit mijn handen geef dat ze dan tevreden en blij is. Aya trekt zich wel meer naar mij toe sinds dat ze Ec heeft gehad, wat ik erg fijn vindt. Verder merk ik dat Aya en Verdi blij zijn als ze tegen elkaar aan liggen of als ze rondjes om elkaar heen lopen en als zowel Aya als Verdi vooral in de zomer heerlijk met hun oogjes dicht languit liggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.