Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het nieuwe jaar is aangebroken, en dat betekent dat velen van ons nadenken over goede voornemens. Hoe zit dat met jouw konijnen?

We willen allemaal het allerbeste voor onze konijnen, maar in de praktijk gaat dat vaak in stapjes.
Ik ben dus benieuwd wat jouw voornemens zijn op konijnengebied dit jaar!

Heb jij plannen om hun leven dit jaar nóg leuker, comfortabeler of gezonder te maken?

Misschien staan er nieuwe benodigdheden op jouw wensenlijstje, zoals een nieuw schuilhok, leuke speeltjes, of extra accessoires.
Of misschien wil je dit jaar hun verblijf verbeteren; bijvoorbeeld door het ruimer, veiliger of gezelliger te maken.

Misschien wil je meer leren en overstappen op (meer)natuurlijke voeding.
Of meer weten over hoe je jouw konijnen bij een bepaald gezondheidsprobleem kan ondersteunen. 

Of misschien is dit het jaar om jouw konijn aan een maatje te helpen, door te gaan koppelen bij een konijnenopvang? Of maak je plaats voor nog een konijnenkoppel?! 

Deel jouw goede voornemens en plannen hier! Wie weet inspireer je anderen, of krijg je zelf nieuwe ideeën.

Geplaatst:

Mijn goede voornemen is om in een aantal onderwerpen te duiken zodat de info op de website weer uitgebreid wordt. 

En voor mijn eigen konijnen wil ik kijken of ik wat uitdaging op gebied van klimmen / uitkijkjes of zo iets kan verzinnen en maken omdat Sofie daar zo van houd. Zij zit veel bovenop de schuilhokken nu. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Verhuizen! Los daarvan wil iets beter op mijn eten letten, vooral mijn eiwitinname is een aandachtspunt. Dus ik heb net een zak Orange fit eiwitpoeder gescoord om te proberen. Iedereen zegt dat eiwitten goed vullen. Dat hoop ik dan maar, want ik heb echt snel en vaak honger (trek op z'n minst).  

Geplaatst:

Ik wil proberen wat meer extra vrije tijd  met de boeven door te brengen. Natuurlijk ben ik veel met ze bezig maar gewoon even zitten op hun kleed is er niet echt van gekomen de laatste maanden.. 🙈 Lappie was altijd bij ons en zat niet in een aparte kamer. Beneden eten..hij beneden eten..film kijken..hij film kijken..etc etc We namen hem dan wel naar beneden want de trap 😱 

.En in ons oude huis geen verdiepingen dus liep door het hele huis. Met deze 2 is dat geen doen. Leeuw is een kabel bijter en ik ga echt niet de hele beneden verdieping konijn veilig maken als ze boven 20m2 hebben zonder kabels.

Kleine kan naar beneden maar we willen ze niet te vaak en te lang scheiden.

Begon 1 januari... Even een extra paar minuten bij ze zitten en praten met iets lekkers. Dat doe ik nu elke dag ergens in de middag/avond.

En het is gezellig... Beetje praten..Leeuw extra kroelen, Kleine die mijn rug likt en mijn benen . Iets lekkers en weer door met wat er moet gebeuren op een dag...

2 januari zelfde ritueel...maar Kip dacht heeeej wacht eens even 🤨 en ik dan? Dus die kwam er ook bij zitten. Nijnen wat lekkers gegeven en ik wilde weer naar beneden lopen. Begint Kip te schreeuwen naar me en achter me aan te rennen.

En weer terug naar de kast...ik deed de Kastdeur open en meneer tikt slim tegen het bakje met zonnebloempitjes. 😜😂

Dus nu elke dag extra tijd en natuurlijk Kip op mijn knie met 1 of 2 pitjes🥰

Hij hupt  elke dag als een kuiken achter me aan hihi. Moet ook echt oppassen dat ik niet ineens op hem sta of aan de kant schop🙈

En ik wil ook wat extra dingen maken/kopen/knutselen voor hun om meer te doen te hebben. Op het moment gebrek aan tijd en ideeën. 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .