Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Afgelopen zaterdag besloot Nijn (8 jaar) te stoppen met eten. Bij de spoed kreeg hij novacam en emeprid injecties en ik mocht oraal toedienen + dwangvoeren.

Op maandagmiddag is heeft de gewone DA zijn kiezen bijgeslepen (voor de derde keer in zijn leven). Nu eet hij mondjesmaat en zijn maatje Pip (3 jaar) heeft besloten solidair te zijn, dus zij eet ook mondjesmaat.

Nijn krijgt overigens nog wel medicatie na de operatie.

Ze krijgen nu van mij:

- beaphar brokjes

- hooi,

- gedroogde klavers,

- een beetje gedroogde weegbree,

- verse koriander en verse peterselie

- en ik heb net een heerlijk bakje hooithee voor ze gemaakt

Van alles worden beetjes gegeten, ze poepen, ze doen hun ding verder, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Heeft iemand nog een goede tip om ze wat meer te laten eten? Ik dacht zelf om misschien een zakje pretvoer te kopen bij de supermarkt, dat is wellicht wat minder hard dan de beaphar brokken.

Groetjes

Veerle

Geplaatst:

Ik brak vroeger selective brokken in stukjes, je zou dit met iedere langwerpige geextrudeerde brok kunnen doen. Een andere optie is kijken of dwangvoer zelfstandig wordt gegeten. In geen geval gemixt supermarkt voer of ander ongezond snoep. Probeer dan maar aan iets meer kruiden te komen, groente iets verhogen is ook een optie. Maar mijn voorkeur heeft iets doen met dwangvoer, je kunt daar ook minder water bij doen, zodat het tot balletjee te maken valt. Dwangvoer heeft een goede verhouding aan voedingsstoffen voor herstellende konijnen. In combinatie met groenvoer, kom je dan een eind. Nadeel, niet elk konijn wil dat zelfstandig eten.

Geplaatst:

Goede tips! Ik heb ze net twee blaadjes witlof en twee blaadjes sla gegeven, die zijn al bijna op.

Welke kruiden adviseer je nog om erbij te geven? Het lijkt nu dat koriander en peterselie zeker in de smaak vallen.

Verder heb ik ook nog gemixte droge kruiden waar ik ze wat van kan geven.

Dwangvoer willen ze niet uit zichzelf eten en Beaphar is niet zo makkelijk te breken, misschien moet ik er even met een hamer op slaan 😜.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .