Blackadder Geplaatst: 6 januari Geplaatst: 6 januari De ondergrond van onze konijnenren (3m x 3m) is momenteel gewone grond. We zijn aan het bekijken of we niet beter voor een verharde ondergrond gaan. Zelf voelen we niet veel voor stenen tegels vanwege de kou en de mogelijke problemen die konijnen kunnen ontwikkelen aan de hakjes. We vragen ons af of rubberen tegels een oplossing kunnen zijn. Wat zijn de meningen hierover? Is er iemand die hiermee al ervaring heeft? Alvast bedankt. Quote
Evee Geplaatst: 6 januari Geplaatst: 6 januari Die zijn van giftige materialen gemaakt, voor mij zou dat genoeg reden zijn om het niet te doen. 1 Quote
Blackadder Geplaatst: 6 januari Auteur Geplaatst: 6 januari 2 uren geleden, Evee zei: Die zijn van giftige materialen gemaakt, voor mij zou dat genoeg reden zijn om het niet te doen. Dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn; Bedankt voor de feedback. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 6 januari Geplaatst: 6 januari Ik heb tegels in de ren: 6m x 3m en tot nu toe geen last van zere hakjes gehad. Verder staat er een zandbak in en wat catcubes en daarbovenop heb ik hennepvezelmatten liggen. Daar zitten ze vaak op. In de catcubes stro. In het hok waar de hooiruif hangt ligt vinyl. Quote
Evee Geplaatst: 7 januari Geplaatst: 7 januari Ik heb de gewone standaard betontegels / stoeptegels in de ren. Genoeg grip, vlak genoeg om er geen zere hakjes op te ontwikkelen. Nou speelt erfelijkheid daar ook in mee, of ze dat krijgen. De tegels zijn goed schoon te houden. En de ren is overdekt, niet zo nat dus. Konijnen kunnen beter tegen kou dan warmte. Ze hebben wel meerdere schuilplaatsen met nu in de winter een flinke laag stro. Ik werk met los een zandbak er in. Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 7 januari Geplaatst: 7 januari Ook ik had de gewone stoeptegels in het verblijf. Werkte perfect. Ze hebben nu 60×60 tegels strak tegen elkaar aan wat nog beter schoon te houden is. Ze hebben daarbij ook genoeg plekken waar ze op een hennepvezelmat kunnen liggen en een gedeelte van 1x1m² waar een dikke laag stro inzit. Quote
Blackadder Geplaatst: 7 januari Auteur Geplaatst: 7 januari Dus standaard tegels met een hoekje met stro en hier en daar enkele hennepvezelmatten alsook een zandbak met speelzand. Ze hebben hier ook al meerdere schuilplaatsen, dus dat is alvast geen probleem. Bedankt voor de tips Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 7 januari Geplaatst: 7 januari 2 uren geleden, Blackadder zei: Dus standaard tegels Gewoon stoeptegels en die kun je vaak gratis via MP krijgen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.