Evee Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Wij zijn het jaar goed begonnen! Finn is voor de eerste keer mee gaan hardlopen met mij! Ik liep tot nu toe altijd hard met Namu, mijn man ging dan met Finn fietsen. Alleen hadden we niet zo regelmaat, omdat we dat tegelijk deden en de honden alleen-alleen zijn niet top vinden. Maar in de praktijk waren er niet zoveel momenten die handig uit kwamen om beiden tegelijk te sporten met de honden, oa. ook omdat het nu zo vroeg donker is / laat licht is. Daarbij was Finn ook nog niet uitgegroeid, dus is veel sporten ook niet aan te raden. Bijna driekwart jaar laat ik de honden nu om en om uit als ik alleen ben. Twee tegelijk is te sterk. Maar dat was in het begin ook niet ideaal, want alleen-alleen zijn vonden onze honden dan ook weer lastig. Maar laatste tijd ging dat ook steeds beter, dat lukt nu ongeveer 30 minuten. Genoeg om dus om en om te hardlopen, ipv een kleine wandeling in het dorp te doen. Vandaag dus de eerste keer. En dat was best een succes. Ik heb gewoon de eerste start to run training gedaan, die is vrij makkelijk met joggen en wandelen afgewisseld, en dat dan 2x achter elkaar gedaan... want ja, je hebt 2 honden, en zelf ben je dus de klos om dubbel te rennen dan 😂 Toen ik begon keek Finn wel even schikachtig om zich heen... "waar rennen we voor weg?". 😨 Hij is ook echt een puber die achter elk luchtje aan wil, maar als we sporten, dan beperken we de snuffelmomentjes. Dat kostte even moeite. Hij is ook echt sterk en trok mij een paar keer de modder aan de kant van de B-weg in, ook lekker (natte moddervoeten voor mij). Maar tegen het einde snapte hij wat de bedoeling was en leek hij het ook echt leuk te vinden. Er staat een reel van op hun instagram account: https://www.instagram.com/reel/DEZanepISO9/?igsh=MXd4bDBmdm00OHNoOA== Maandag weer! 6 Quote
Evee Geplaatst: 17 februari Auteur Geplaatst: 17 februari Stilletjes hier 😄 Maar dat is wel een goed teken. We hadden sneeuw gisteren, altijd leuk! Lekker gewandeld in het bos. Het was hier maar een klein laagje, maar ze hebben genoten. Vanochtend heb ik met beide honden hardgelopen. Met namu ging het niet zo lekker, die was vervelend. Ik denk omdat ze gisteren tijdens de wandeling een reststuk van een prooi van een roofvogel heeft opgegeten... een dode vogel, met pennen er nog aan. Dat zit denk ik dwars in de spijsvertering op het moment, en dan is ze mega vervelend. Aan het begin van het rondje vanochtend werden we ook weer bijna aangevallen door de rode zwembadkat. Eng beest. Verder was ze er niet zo bij, ze trok bevroren bieten uit de berm en stukken ijs tijdens het rennen, liep langzaam. Het was meer alsof ik de sledehond was 😅 Met Finn ging het wel heel goed. Hij heeft wat moeite met de aandacht er bij houden, maar dat gaat steeds beter. Hij lijkt het rennen ook echt leuk te vinden. Zijn tempo ligt wat hoger dan dat van Namu, maar dat is niet erg. Nadeel is wel dat hij na het rennen een mega overprikkel bui heeft, door huis rent en blaffend op de banken enz springt. Die moet er na echt nog even ontprikkelen. Finn vind ik lastiger te trainen omdat hij buiten eigenlijk nooit beloning wil aanpakken. Hij is echt vooral op geur gericht, geurtjes volgen is zijn beloning. En laten die nou niet van mij af komen, en dus meestal als resultaat hebben dat hij niet de kant op wil of de aandacht geeft aan wat ik wil 😂 Voordeel van Finn is ook dat hij bijna niet reageert op andere honden. Wel op katten. Finn is overigens zo enorm dat van alle tuigjes en halsbanden die we met de honden verzameld hebben in de loop van de jaren... bijna niets meer past! Een nieuw trektuig en een nieuw fiets/hardlooptuig hebben we nu binnen. We zoeken nog een nieuwe halsband en wandeltuig. Maar het is lastig te vinden, hij heeft een enorme borst waardoor veel tuigjes te strak achter zijn poten komen te zitten. Hij is ook gewoon een soort bison qua bouw. Quote
Lappie2 Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari 18 minuten geleden, Evee zei: Stilletjes hier 😄 Maar dat is wel een goed teken. We hadden sneeuw gisteren, altijd leuk! Lekker gewandeld in het bos. Het was hier maar een klein laagje, maar ze hebben genoten. Vanochtend heb ik met beide honden hardgelopen. Met namu ging het niet zo lekker, die was vervelend. Ik denk omdat ze gisteren tijdens de wandeling een reststuk van een prooi van een roofvogel heeft opgegeten... een dode vogel, met pennen er nog aan. Dat zit denk ik dwars in de spijsvertering op het moment, en dan is ze mega vervelend. Aan het begin van het rondje vanochtend werden we ook weer bijna aangevallen door de rode zwembadkat. Eng beest. Verder was ze er niet zo bij, ze trok bevroren bieten uit de berm en stukken ijs tijdens het rennen, liep langzaam. Het was meer alsof ik de sledehond was 😅 Met Finn ging het wel heel goed. Hij heeft wat moeite met de aandacht er bij houden, maar dat gaat steeds beter. Hij lijkt het rennen ook echt leuk te vinden. Zijn tempo ligt wat hoger dan dat van Namu, maar dat is niet erg. Nadeel is wel dat hij na het rennen een mega overprikkel bui heeft, door huis rent en blaffend op de banken enz springt. Die moet er na echt nog even ontprikkelen. Finn vind ik lastiger te trainen omdat hij buiten eigenlijk nooit beloning wil aanpakken. Hij is echt vooral op geur gericht, geurtjes volgen is zijn beloning. En laten die nou niet van mij af komen, en dus meestal als resultaat hebben dat hij niet de kant op wil of de aandacht geeft aan wat ik wil 😂 Voordeel van Finn is ook dat hij bijna niet reageert op andere honden. Wel op katten. Finn is overigens zo enorm dat van alle tuigjes en halsbanden die we met de honden verzameld hebben in de loop van de jaren... bijna niets meer past! Een nieuw trektuig en een nieuw fiets/hardlooptuig hebben we nu binnen. We zoeken nog een nieuwe halsband en wandeltuig. Maar het is lastig te vinden, hij heeft een enorme borst waardoor veel tuigjes te strak achter zijn poten komen te zitten. Hij is ook gewoon een soort bison qua bouw. What the fish is nou een zwembad kat? Google laat me alleen zwembadjes voor katten zien ...wat al gek is, want ik zie een kat niet zo graag zwemmen hihi. 1 Quote
Evee Geplaatst: 17 februari Auteur Geplaatst: 17 februari Haha wij noemen het de zwembad kat omdat hij altijd naast het zwembad / bij het zwembad rondloopt 😄 Het is een vrij agressieve rode kater, die mij al een keer heeft verwond, toen ik hem bij Finn weg wilde slaan, toen had hij mijn hand te pakken, met krassen en bloed als gevolg... lekker beestje. Ik heb wat rondgevraagd maar volgens mij is hij van niemand, maar er is wel een vrouwtje dat katten voert daar, dus daar eet hij, en daarom hangt hij daar dus rond. Maar het schijnt niet haar kat te zijn. Quote
Lappie2 Geplaatst: maandag om 10:07 Geplaatst: maandag om 10:07 18 minuten geleden, Evee zei: Haha wij noemen het de zwembad kat omdat hij altijd naast het zwembad / bij het zwembad rondloopt 😄 Het is een vrij agressieve rode kater, die mij al een keer heeft verwond, toen ik hem bij Finn weg wilde slaan, toen had hij mijn hand te pakken, met krassen en bloed als gevolg... lekker beestje. Ik heb wat rondgevraagd maar volgens mij is hij van niemand, maar er is wel een vrouwtje dat katten voert daar, dus daar eet hij, en daarom hangt hij daar dus rond. Maar het schijnt niet haar kat te zijn. Hahahaha🤣🤣🤣🤣 en ik maar googelen naar een niet bestaand katten soort 🙈🤦 Aiiiii dat is niet leuk zo.n rooie rot kat 🤕 Quote
Evee Geplaatst: maandag om 10:22 Auteur Geplaatst: maandag om 10:22 In het dorp zijn best een aantal katten die agressief zijn naar ons. En niet altijd naar andere honden, toch wel apart. Zouden die van ons voor katten dan toch om de één of andere reden een instinct oproepen? Met Qila ben ik ook wel eens aangevallen, toen sprong er opeens een kat op haar rug. Soms komen ze ook echt zo stuivend met staart en haren hoog op ons af gestormd, blazen en grommen. Quote
Lappie2 Geplaatst: maandag om 10:54 Geplaatst: maandag om 10:54 31 minuten geleden, Evee zei: In het dorp zijn best een aantal katten die agressief zijn naar ons. En niet altijd naar andere honden, toch wel apart. Zouden die van ons voor katten dan toch om de één of andere reden een instinct oproepen? Met Qila ben ik ook wel eens aangevallen, toen sprong er opeens een kat op haar rug. Soms komen ze ook echt zo stuivend met staart en haren hoog op ons af gestormd, blazen en grommen. Brrrrrrrr horror katten bij jou 😱😰 Dan toch liever een Lynx of Wolf Quote
Evee Geplaatst: donderdag om 06:33 Auteur Geplaatst: donderdag om 06:33 Wat Finn wel voor elkaar heeft hier is dat we vroeg gaan slapen, en vroeg op staan. Waar het begin dit jaar best een tijdje goed ging met het uitslapen, is het nu standaard 5 uur 's ochtends wakker worden. Misschien moet ik er wel bij vermelden dat Luna soms ook de aanstichter is. Als de honden het niet zijn, begint zij wel luidkeels te miauwen. Ze is doof, dus ze is ook steeds harder gaan miauwen. We hebben echt alles geprobeerd om de honden langer te laten slapen. Maar helaas. De enige oplossing om zelf aan genoeg slaap te komen, is vroeger naar bed gaan. Ik denk dat er kinderen zijn die later gaan slapen dan wij doen 😉 Het is hier 9 uur naar bed namelijk. Maar ja, als je standaard om 5 uur op moet, hou je het anders gewoon niet vol. Op het moment hebben we ook niet echt de energie en moed om weer opnieuw te gaan trainen hierin. Ook helpt het niet om ze even te laten plassen en dan terug naar bed te gaan, helaas. Finn is best een aanhankelijk hondje en die vind dan gewoon dat hij genoeg alleen is geweest en dat er gewoon iemand bij hem moet komen zitten... zucht. En als het Finn een keer niet is, dan is het Luna wel. Of is Namu niet lekker en wil die naar buiten. En als dat het niet is, dan heeft mijn man wel vroege dienst en gaat zijn wekker alsnog om 5 uur waardoor iedereen wakker is... 😂 Pluk de dag, zullen we maar denken. 1 Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: donderdag om 07:20 Geplaatst: donderdag om 07:20 46 minuten geleden, Evee zei: En als het Finn een keer niet is, dan is het Luna wel. Of is Namu niet lekker en wil die naar buiten. En als dat het niet is, dan heeft mijn man wel vroege dienst en gaat zijn wekker alsnog om 5 uur waardoor iedereen wakker is... 😂 Pluk de dag, zullen we maar denken. Oh pfffffff😅😁 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.