Evee Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Wil je iets vertellen of vragen over honden? Dan kan dat hier. Natuurlijk mag je ook een eigen topic openen voor jouw vraag of over jouw eigen hond(en). Maar als je zomaar even iets wil delen, kan dat in dit slowchat topic 🙂 Quote
mammafelina Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Ollie was zo onwijs bang voor het vuurwerk, heb echt nog nooit zoiets gezien 😞 We hadden hem expres al aan de medicatie en voor binnen in huis werkte dit goed, maar buiten was het echt hel. Om 19 uur toen het nog relatief rustig was, een poging gedaan om hem uit te laten, toen heeft hij met pijn en moeite geplast. Vervolgens was het hier echt niet meer te doen om naar buiten te gaan. Uiteindelijk om 02:30 uur nog een poging gedaan, maar doordat er nog steeds vuurwerk afgestoken werd, was Ollie zo verschrikkelijk bang. Opgetild en in mijn armen meegenomen naar een rustiger plekje, hij zat in mijn armen helemaal te bibberen, was aan het hijgen en zijn ogen puilde bijna uit zijn kassen 💔 natuurlijk heeft hij niets gedaan buiten, hij was verstijfd van angst. Nu wordt hij net wakker en gaat met mijn zoon naar buiten. 1 Quote
Evee Geplaatst: 1 januari Auteur Geplaatst: 1 januari Wat sneu. Hier was het wel te doen. Wij zijn sochtends een grote ronde geweest in de natuur. We moesten allebei werken smiddags, dus toen niet buiten gelaten (ik werkte wel thuis). Verder laten we de honden in de tuin op het grasveld. Ze schrokken soms wel en ook echt net als ze hun behoefte deden, heel sneu. Ze renden dan snel naar de achterdeur. Maar geen extreme angst gelukkig. Binnen hadden ze nergens last van. Lichten aan, gordijnen dicht, muziek of tv aan. En ik kon nog wel een paar keer een moment vinden dat het rustig was met de knallen. Tussen 5 en 6 bijvoorbeeld. En rond 9 uur ging het ook wel. Rond 1 uur waren de knallen in het dorp wel een eind voorbij, toen nog een laatste keer in de tuin en zijn we gaan slapen. Voordeel van rustig wonen in een bejaardendorp 😂 Ik zag dit jaar veel hondenbaasjes met de hushmuff, een soort kol om de oren die geluid dempt. Dat lijkt wel bij veel honden te helpen. Misschien iets voor volgend jaar? Quote
Annasbeestenbende Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Is dit niet het honden topic voor 2025? 😁 1 Quote
mammafelina Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 59 minuten geleden, Evee zei: Ik zag dit jaar veel hondenbaasjes met de hushmuff, een soort kol om de oren die geluid dempt. Dat lijkt wel bij veel honden te helpen. Misschien iets voor volgend jaar? Ik ga hier gelijk op googelen want dit wil ik eigenlijk nooit meer meemaken. Quote
Evee Geplaatst: 4 januari Auteur Geplaatst: 4 januari Veiligheidswaarschuwing voor kauwbotjes voor honden, waar ze neurologische afwijkingen van kunnen krijgen: https://www.nvwa.nl/documenten/waarschuwingen/2024/12/31/veiligheidswaarschuwing-barkoo-kauwbotjes-voor-honden Quote
Kolino Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Je was me voor met het plaatsen, kwam het nu weer tegen, er zijn ook gevallen in Nederland bekend, dus neem het serieus! Er wordt nog onderzoek gedaan naar het waarom dit gebeurt, want dat is nog niet zo duidelijk. Ik kan het bericht daarover helaas zo snel niet meer terug vinden. Quote
mammafelina Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Ik had het gezien inderdaad. Gelukkig krijgt Ollie deze dingen al heel lang niet meer. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Vreselijk en deze keer geen buldoggen of Duitse herders etc. https://www.telegraaf.nl/nieuws/667729441/belgisch-jongetje-7-sterft-na-aanval-door-vijf-sledehonden-voor-de-ogen-van-zijn-moeder 3 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari En ik las dat zijn moeder dit ras fokt. Dus ze kenden elkaar. Quote
Evee Geplaatst: 11 januari Auteur Geplaatst: 11 januari Het is het ras dat onze honden zijn, malamutes. Heel naar bericht. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Nadere aanvulling https://archive.ph/RUWCv 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Heftig om te lezen zo. Ik vind het oprecht heel sneu en verdrietig voor iedereen. Ook onprettig om te lezen dat experts toch zo hun vraagtekens zetten bij 5 van deze honden van 1 jaar oud op dezelfde plek/in dezelfde kooi houden. Soms vraag ik me wel af of mensen niet overmoedig worden, omdat ze 'al zo lang met honden werken' of 'hun hond al 12 jaar kennen' of 'al zo lang met een ras werken'. En dan pats, in een fractie van een seconde escaleert iets, en dan is niemands leven meer hetzelfde. Ik heb zelf nooit honden gehad, maar ik vind de onvoorspelbaarheid van grote, sterke dieren i.c.m. kinderen gewoon oprecht eng. Misschien komt het omdat ik ook de schade heb gezien bij een volwassene, van een hond, die vanwege een hersentumor ook, zo, binnen een fractie, doorsloeg. Na het euthenaseren is er sectie verricht en toen kwam dat er uit. 12 jaar trouwe hond geweest, maar wel een vrouw die haar hand nooit meer normaal zal kunnen bewegen ivm heftige zenuwschade. Als hij een kind had gepakt, denk ik niet dat die het had kunnen navertellen. Pitbull-achtige hond. Quote
Lappie2 Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Ik heb altijd...maar altijd een probleem met Engelse of Franse🤔 Bulldogs. Maakt niet uit van wie en waar of hoe lang ik ze al ken. Ik vind ze zelf super schattig met dat geknor maar er is er geen 1 geweest die mij niet aangevallen heeft. Vorig jaar kwamen er Poolse gasten uit Nederland met een hond. "Ooooh hij is de liefste en altijd vriendelijk naar iedereen" Nog nooit gebeten etc etc. Ik zei al heel droog...ooow nou dan gaan jullie vast iets nieuws mee maken 😜 Ben totaal niet bang voor honden. Zelfs niet voor dit type die mij schijnbaar op hun haat lijst hebben staan. En we staan al flinke tijd te praten...beest grommen en blaffen naar me. Ik ging zelfs naast de eigenaresse zitten op terras trap. Hond viel niet aan en ging zelfs naast me zitten. Ik dacht nog oooow zal dit de eerste keer zijn 😇 Uur later (sommige gasten willen nog lang kwekken met ons hihi) Ik sta gewoon met de mensen te praten en uit het niets van achter een sprong en mijn hand in zijn bek 🙈auw😖 😂😂 Mensen totaal in shock en ik ook wel iets geschrokken want ik verwachtte het eigenlijk ook niet meer na zo.n tijd. Normaal is het de eerste 5 minuten. Al lopen ze aan de riem aan de overkant van de straat...blaf blaf grom grom 🤪 Verder goed afgelopen. Maar altijd zeggen ze ...nee onze hond doet dat niet..Ookal had ik haar gewaarschuwd. Gelukkig heb ik goed contact met alle andere rassen 😜😂 Het kan altijd mis gaan. Een vriendin had een grote hond...even ras vergeten.. en die was al een jaar of 8 en de zoetste softie...altijd op schoot wat natuurlijk helemaal niet pastte. Kinderen... En ineens toen ze de vloer dweilde op haar knieën beet hij in haar gezicht. Lang herstel periode en hond moest een spuit. Nooit verwacht... Het kan zomaar uit het niets dat ze aanvallen. Iedere hondeneigenaar moet dat altijd in hun achterhoofd houden. Of het nou een Chihuahua of een Pitbull is... Een konijn kan ook ineens aanvallen maar is voor ons niet dodelijk. Ik moest hondeneigenaren waarschuwen voor Lappie als ze op visite kwamen.🙄🙈 Oow maar onze hond vind konijnen leuk...ja dat is fijn maar ons konijn valt jouw hond aan😜😂 ............................................................ Vreselijk wat deze familie door moet maken... Het is helaas gebeurt bij zo.n jong kind...in de bloei van zijn leven..😥...dit verdriet en schuldgevoel blijft levenslang bij de familie. 🕯️🥺 Quote
Lappie2 Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari 4 minuten geleden, Lappie2 zei: Ik heb altijd...maar altijd een probleem met Engelse of Franse🤔 Bulldogs. Maakt niet uit van wie en waar of hoe lang ik ze al ken. Ik vind ze zelf super schattig met dat geknor maar er is er geen 1 geweest die mij niet aangevallen heeft. Vorig jaar kwamen er Poolse gasten uit Nederland met een hond. "Ooooh hij is de liefste en altijd vriendelijk naar iedereen" Nog nooit gebeten etc etc. Ik zei al heel droog...ooow nou dan gaan jullie vast iets nieuws mee maken 😜 Ben totaal niet bang voor honden. Zelfs niet voor dit type die mij schijnbaar op hun haat lijst hebben staan. En we staan al flinke tijd te praten...beest grommen en blaffen naar me. Ik ging zelfs naast de eigenaresse zitten op terras trap. Hond viel niet aan en ging zelfs naast me zitten. Ik dacht nog oooow zal dit de eerste keer zijn 😇 Uur later (sommige gasten willen nog lang kwekken met ons hihi) Ik sta gewoon met de mensen te praten en uit het niets van achter een sprong en mijn hand in zijn bek 🙈auw😖 😂😂 Mensen totaal in shock en ik ook wel iets geschrokken want ik verwachtte het eigenlijk ook niet meer na zo.n tijd. Normaal is het de eerste 5 minuten. Al lopen ze aan de riem aan de overkant van de straat...blaf blaf grom grom 🤪 Verder goed afgelopen. Maar altijd zeggen ze ...nee onze hond doet dat niet..Ookal had ik haar gewaarschuwd. Gelukkig heb ik goed contact met alle andere rassen 😜😂 Het kan altijd mis gaan. Een vriendin had een grote hond...even ras vergeten.. en die was al een jaar of 8 en de zoetste softie...altijd op schoot wat natuurlijk helemaal niet pastte. Kinderen... En ineens toen ze de vloer dweilde op haar knieën beet hij in haar gezicht. Lang herstel periode en hond moest een spuit. Nooit verwacht... Het kan zomaar uit het niets dat ze aanvallen. Iedere hondeneigenaar moet dat altijd in hun achterhoofd houden. Of het nou een Chihuahua of een Pitbull is... Een konijn kan ook ineens aanvallen maar is voor ons niet dodelijk. Ik moest hondeneigenaren waarschuwen voor Lappie als ze op visite kwamen.🙄🙈 Oow maar onze hond vind konijnen leuk...ja dat is fijn maar ons konijn valt jouw hond aan😜😂 ............................................................ Vreselijk wat deze familie door moet maken... Het is helaas gebeurt bij zo.n jong kind...in de bloei van zijn leven..😥...dit verdriet en schuldgevoel blijft levenslang bij de familie. 🕯️🥺 Even gegoogeld.....Franse Bulldog geen Engelse. Kon het niet meer veranderen in bericht. Quote
Evee Geplaatst: 12 januari Auteur Geplaatst: 12 januari Elke hond kan bijten. Elke hond kan in een situatie komen waarin hij aanvallen als de beste of enige optie ziet. Heel eerlijk, malamutes hebben duidelijk nog een sterk natuurlijk instinct. Dat hebben wij bij allemaal gemerkt. Als het gaat om jacht, om hoe ze met angst en spannende situaties om gaan, als het om roedel gedrag gaat. Als ze het even niet weten, vallen ze terug op hun natuurlijke gevoel. En dat is in de basis zorgen dat zij als individu en/of roedel overleven. Een kind kan in alle onschuld iets doen wat maakt dat de honden hem als bedreiging, prooi of object van een jachtspel zien. Een kind van 7 in een roedel hongerige malamutes zetten zou voor mij nooit een optie zijn, hoe lief de honden verder ook zijn. Wij voeren de honden ook altijd in de bench, apart van elkaar. Niet dat het niet anders kan, maar dat is gewoon de verstandige optie. Het zijn wel de momenten dat er meer risico is (bijv. Met de kat bij ons). Met de simpele afspraak dat eten altijd in de bench gebeurd, voorkom je dit. Ik denk dat mensen inderdaad makkelijk worden en grenzen verleggen, als ze langer omgaan met honden. En dat ze vergeten dat niet iedereen de subtiele signalen op kan pakken, waaraan je ziet dat de ene situatie toch anders is dan de andere. Hoe dan ook, het is wel echt erg dat dit gebeurd is. Dit wens je niemand toe. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Is het bij mensen ook niet zo? Iedereen is geneigd tot alle kwaad. Liever huisvaders veranderden in de oorlog in oorlogsmiddadigers en hoe vaak lees je niet in de krant dat er iemand doodgeslagen/vermoord is en dat de omstanders zeggen: dit hadden we nooit achter hem/haar gezocht? Je kunt zo kwaad misschien ergens om worden dat je iemand te lijf gaat met soms grote gevolgen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.