Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil je iets vertellen of vragen over honden? Dan kan dat hier.

Natuurlijk mag je ook een eigen topic openen voor jouw vraag of over jouw eigen hond(en). Maar als je zomaar even iets wil delen, kan dat in dit slowchat topicย ๐Ÿ™‚ย 

Geplaatst:

Ollie was zo onwijs bang voor het vuurwerk, heb echt nog nooit zoiets gezien ๐Ÿ˜ž

We hadden hem expres al aan de medicatie en voor binnen in huis werkte dit goed, maar buiten was het echt hel.

Om 19 uur toen het nog relatief rustig was, een poging gedaan om hem uit te laten, toen heeft hij met pijn en moeite geplast. Vervolgens was het hier echt niet meer te doen om naar buiten te gaan. Uiteindelijk om 02:30 uur nog een poging gedaan, maar doordat er nog steeds vuurwerk afgestoken werd, was Ollie zo verschrikkelijk bang. Opgetild en in mijn armen meegenomen naar een rustiger plekje, hij zat in mijn armen helemaal te bibberen, was aan het hijgen en zijn ogen puilde bijna uit zijn kassen ๐Ÿ’” natuurlijk heeft hij niets gedaan buiten, hij was verstijfd van angst.

Nu wordt hij net wakker en gaat met mijn zoon naar buiten.

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Wat sneu. Hier was het wel te doen. Wij zijn sochtends een grote ronde geweest in de natuur. We moesten allebei werken smiddags, dus toen niet buiten gelaten (ik werkte wel thuis).

Verder laten we de honden in de tuin op het grasveld. Ze schrokken soms wel en ook echt net als ze hun behoefte deden, heel sneu. Ze renden dan snel naar de achterdeur.ย  Maar geen extreme angst gelukkig. Binnen hadden ze nergens last van. Lichten aan, gordijnen dicht, muziek of tv aan.

En ik kon nog wel een paar keer een moment vinden dat het rustig was met de knallen. Tussen 5 en 6 bijvoorbeeld. En rond 9 uur ging het ook wel. Rond 1 uur waren de knallen in het dorp wel een eind voorbij, toen nog een laatste keer in de tuin en zijn we gaan slapen. Voordeel van rustig wonen in een bejaardendorp ๐Ÿ˜‚ย 

ย 

Ik zag dit jaar veel hondenbaasjes met de hushmuff, een soort kol om de oren die geluid dempt. Dat lijkt wel bij veel honden te helpen. Misschien iets voor volgend jaar?

• Evee wijzigde de titel naar Hondentopic 2025
Geplaatst:
59 minuten geleden, Evee zei:

ย 

Ik zag dit jaar veel hondenbaasjes met de hushmuff, een soort kol om de oren die geluid dempt. Dat lijkt wel bij veel honden te helpen. Misschien iets voor volgend jaar?

Ik ga hier gelijk op googelen want dit wil ik eigenlijk nooit meer meemaken.

Geplaatst:

Je was me voor met het plaatsen, kwam het nu weer tegen, er zijn ook gevallen in Nederland bekend, dus neem het serieus!

ย 

Er wordt nog onderzoek gedaan naar het waarom dit gebeurt, want dat is nog niet zo duidelijk.

Ik kan het bericht daarover helaas zo snel niet meer terug vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .