happy211 Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari In de natuur begint het al wel hoor: crocussen komen op, vogels gaan al zingen, ik zag laatst al een struik met roze knoppen. Sinds het de afgelopen twee weken zo zonnig is, ontwaakt er al van alles. Vorige week zaterdag stond ik in mijn tuin in de zon uit de wind en het was warm genoeg om mijn winterjas uit te doen. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari 5 uren geleden, happy211 zei: crocussen komen op, Ik zag al weer een bloeiende paardenbloem en inderdaad vogels zingen. Wat dat betreft was de tuinvogeltelling veel te vroeg. Sneeuwklokjes staan hier ook weer te bloeien en een viooltje dat zomer en winter doorbloeit. Quote
mammafelina Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari Hiep hiep hoera 🎉 vandaag is mijn lieve Fluffy 5 jaar geworden 🥳 5 Quote
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari Gefeliciteerd @mammafelina!🥳 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari Gefeliciteerd Fluffy en @mammafelina 🥳🐇❤️ 1 Quote
Evee Geplaatst: vrijdag om 15:53 Auteur Geplaatst: vrijdag om 15:53 Ik heb weer een flinke bestelling konijnenvoer en hooi binnen. Dit keer ook golden nature hooi om eens te proberen, voor een budget hooi best ok qua kwaliteit. Ze krijgen ook bunny nature vers gras hooi en wisselende soorten kruidenhooi, dus keuze genoeg 🙂 En een lekkere kruidenweide om te knabbelen en slopen, nieuwe wilgenballen en nieuwe voorraad brokken. Ze kunnen er weer even tegenaan. 6 Quote
bunnyempress Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden (aangepast) Oei... ik vraag me af of ik teveel van de vakantie opvang verlang. Ze zijn een paar daagjes weg geweest. Ik had ongeveer 3,5kg groenvoer meegegeven, ze horen dan ongeveer 2,5kg te eten. 1 komkommer, 3x venkel, 2 kroppen andijvie, pastinaak, 2 zakken witlof, klein beetje sla, wilgentakken, en volgens mij nog 1-2 wortels. Het zachtere groenvoer (paprika, tomaat e.d.) had ik niet meegegeven. Ik had wel 2 filmpjes gezien van ze, maar ik vond ze er niet blij uit zien. Lodewijk die bijna gelijk hem smeert en geen interesse heeft in iemand en Scarlett die niet eens komt kijken... Eerder in de week kwam Scarlett wel knuffels halen en was Lodewijk best nog wel dicht bij de camera te zien. We kwamen ze ophalen - Lodewijk zat onder de hokken en Scarlett zat te eten, maar die ging er ook vandoor. Toen ze ons hoorden kwamen ze wel kijken. Maar ik vond ze beide angstiger en humeuriger. In de tas vond ik nog 1 krop andijvie, nog witlof, nog 3x venkel (alleen het groen was er af), nog de komkommer en nog pastinaak. Groenvoer is volgens mij niet gewassen, want ze hebben vooral makkelijk 'blad groenvoer' gegeven. Wilgentakken waren wel op. De bak met voer lag er, en ze voeren 1x per dag, maar goed, ik vond het heel ruim ogen, ze zeiden dat ze 4-5 handjes geven aan ze, en 1 handje zou 30 gram zijn, nou.. uhm, jongens... mijn handen zijn kleiner en dat is al 30 gram. Dus dan zouden ze tussen de 120-150 gram krijgen, meer dus dan wat wij voeren. Morgen gaan we wegen, maar wij vinden ze er afgevallen uit zien. Nu zijn ze bezig met wintervacht verliezen en dat vertekend ook maar toch. Ze hebben Lodewijk met dwang medicatie gegeven, dus niet even de tijd genomen om op het groenvoer te druppen als hij niet wil oplikken. Dus de 'medicatie was gelukt', maar sorry, als ik een angstig konijn zie, dat vind ik dat niet gelukt. Keutels waren veeel veeel kleiner en zwart, maar ook keutels die 2-3x zo groot waren. Thuis aangekomen was Lodewijk *gelijk blij*. Die kwam weer overal snuffelen en gewoon ons aanstoten en zijn vrolijke zelf zijn. Ik mocht hem lekker aaien. Scarlett was boos, die hupte telkens weg en ik kreeg een kont te zien. Beide vielen aan op het hooi, alsof ze de hele dag niet hadden gegeten. Nu vanavond is het bijna als vanouds. Ze hingen rond bij de deur, ze wilden inbreken, ze aten met smaak extra groenten. Keutels zijn flink verbeterd. Weer mooi rond en mooie hooi kleur, wel nog wat aan de kleine kant. Morgen gaan we ze wegen, maar als ze ook nog afgevallen zijn, is het geen optie om ze terug te brengen naar deze vakantie opvang. Ik ben echt wel een beetje kwaad eigenlijk. Misschien ook omdat ze 'gedwongen' weg moesten deze keer, wij zijn niet op vakantie geweest, ik had een poliklinische ingreep, en mijn man zei heel eerlijk dat hij het niet redde om telkens zover auto te rijden, voor mij te zorgen, voor onze dochter en dan ook nog voor de konijnen. Zeik verhaal dus... of vinden jullie dat ik gelijk heb en dat ze zijn verwaarloosd? 19 uren geleden aangepast door bunnyempress Quote
Evee Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden Ik denk dat het antwoord op jouw vraag ligt aan wat voor opvang het betreft en wat voor afspraken je vooraf hebt gemaakt. Een simpel ja of nee is aan de hand van jouw verhaal niet te geven. Is de opvang grootschalig, met veel konijnen? Dan is dit wel in de verwachting. Kleinschalig met enkele verblijven voor vakantieopvang? Dan zou je wel meer individuele zorg verwachten. Daar is de prijs dan meestal ook naar. Stress in een vakantieopvang is onvermijdelijk. En vaak zijn ze voorzichtiger met groenvoer dan je zelf bent, ivm kans op diarree. Misschien een tip voor volgende keer om dagporties groenvoer in bakjes aan te leveren ipv dat ze alles nog moeten wassen en snijden, maar gewoon per voermoment of maaltijd het bakje open hoeven te doen en dat kunnen geven. Zeker als het een paar dagen is, is dat wel te doen. Dat kan met brokjes evt ook. Wat de medicijnen betreft kan het best zijn dat hij het niet heeft willen aanpakken in de opvang, toch wat stress, gekke omgeving, gekke mensen. Zo een opvang kiest dan voor dwang (medicijn geven is toch belangrijk). En dat kan wel het gedrag en de extra stress verklaren. 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden 1 minuut geleden, Evee zei: Is de opvang grootschalig, met veel konijnen? Dan is dit wel in de verwachting. Ze waren kleiner, maar ze zijn nu flink groter geworden. Dit is de derde keer dat ze er verbleven en keren daarvoor is er wel heel goed voor ze gezorgd. Eerste keer zijn ze bijna 2 weken geweest en kreeg ik echt leuke filmpjes waarvan ik zag dat ze gewoon blij waren. Tweede keer was 2-3 dagen toen we de tuin verbouwden, dus dat was lastiger om te zeggen. Nu de derde keer was een week. 2 minuten geleden, Evee zei: Ik denk dat het antwoord op jouw vraag ligt aan wat voor opvang het betreft en wat voor afspraken je vooraf hebt gemaakt Afspraak was 350gram groenvoer per dag - 110 gram voer. Lodewijk medicatie geven en in geval van niet aannemen druppelen op groenvoer. 3 minuten geleden, Evee zei: Misschien een tip voor volgende keer om dagporties groenvoer in bakjes aan te leveren ipv dat ze alles nog moeten wassen en snijden, maar gewoon per voermoment of maaltijd het bakje open hoeven te doen en dat kunnen geven. Zeker als het een paar dagen is, is dat wel te doen. Dat kan met brokjes evt ook. Dat doe ik normaal bij korter verblijf wel, maar bij langer verblijf niet. Na 2-3 dagen is gesneden venkel al flink aan het bruin worden. Vorige keer bij lang verblijf hebben ze de hele tas in de koelkast gezet. Deze keer hebben ze het in de verblijfsruimte laten staan - maar goed, het is ook veel kouder nu. Ze voeren dezelfde brok als wij, dus mijn man had deze keer inc. voer ingevuld, dat vond hij makkelijker, zijn hoofd liep over. 5 minuten geleden, Evee zei: Wat de medicijnen betreft kan het best zijn dat hij het niet heeft willen aanpakken in de opvang, toch wat stress, gekke omgeving, gekke mensen. Zo een opvang kiest dan voor dwang (medicijn geven is toch belangrijk). En dat kan wel het gedrag en de extra stress verklaren. Medicatie geven is idd gewoon verstandig, maar goed, ze komen altijd om groenvoer scharrelen, dus waarom dan niet gewoon erop druppelen ipv dwang? Ik vroeg hoe het ging met het toedienen en kreeg als bericht terug: "Het toedienen van de medicatie is geen probleem". Dus ik dacht: ok, hij likt het op. Ik stuurde zelfs zijn drugbunny foto. Later kreeg ik te horen dat de collega 'zijn medewerking moest vragen". Maar ik hoorde dus vandaag: "Ja, die rode is flink stressig / best pittig om hem medicatie te geven. Met andere woorden: dus toch met dwang! Ik zei dat hij vaak bij Scarlett zijn heil zoekt, en de ene medewerker zei dat haar dat niet op was gevallen, maar de andere zei dat ze hem idd altijd bij haar zag zitten en/of in de hoek als er medicatie gegeven moet worden. Quote
bunnyempress Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Hier trouwens vanavond weer gewoon lief opgelikt en heel braaf hoor. Aan zijn gedrag thuis is nu 0,0 iets van stress te merken, dus hij heeft er niets van over gehouden. Maar ik ben toch gewoon best boos merk ik. Scarlett zal wel een paar dagen nodig hebben om me te vergeven, maar goed, alleen ik weet hoe ik haar wangetjes lekker aai, dus ik heb nog wel een geheim wapen. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Ik heb de konijnen nu 2 keer in de opvang gehad tijdens vakantie. Ik geef iedere keer een blaadje mee met instructies. De brokjes verpak ik per portie in zakjes, hetzelfde met de gedroogde kruiden, ook lijnzaadbrok gaat in een apart zakje. Groente geef ik mee wat ik nog heb liggen en op het papier staat hoeveel ze moeten hebben. Maar de laatste keer dat ik ze weer thuis had wilden ze allebei de eerste dag geen brokken eten. Toch een soort protest denk ik. Dat is dan wel een kleinschalige opvang/pension met 30 konijnen ongeveer. Ze kan wel in de gaten houden of het goed gaat maar hele dagen de tijd voor ze heeft ze ook niet. Het is gewoon anders dan thuis en dat kan je zo'n konijn niet uitleggen Quote
bunnyempress Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden @Cheeta26 Ik snap wel dat ze geen hele dagen de tijd hebben. Maar eten goed regelen, dat is toch echt wel basis vind ik. Dus als ze ook nog afgevallen zijn, dan is het echt klaar, dan gaan ze nooit meer daar naar terug. En slechte keutels vind ik ook echt al op de rand. Wat als ze daar langer hadden gezeten en echt ziek waren geworden, was dat dan wel opgevallen? Beide zijn vraathazen, dus uit protest niet eten heb ik nog nooit meegemaakt 😛 Wel boze konten, maar ja, zodra de deur open gaat, dan moet er eten worden gehaald. Maar jij hebt dus ook 2x verschillende ervaringen gehad? Dus de ene keer wel heel relaxt thuis en de andere keer protest? Quote
Cheeta26 Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden De eerste keer was er niks aan de hand geloof ik behalve dat ze eerder gingen bedelen om eten omdat ze daar smorgens 2 uur eerder eten krijgen en groente in de middag ipv vroeg in de avond. Maar Kushi haat autorijden dus dat duurt altijd even voor ze ontdooit is. Ze gaan daar een paar uur per dag in een 4 m2 ren en ik kreeg toen een foto van de konijnen in de ren en Kushi zag er angstig uit. Maar dat is zoiezo een alert konijn die nu soms om half 7 's ochtends tegen de ochtendzang van de merels zit te stampen. Maar bij ons was het beide in juni, vaker gaan we niet weg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.