Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien wat aan de late kant, maar mocht je vandaag of morgen nog in een winkel komen of wat moeten bestellen voor de konijnen, haal een voorraadje in huis.

Vanaf januari is het lage BTW tarief er af.... we gaan dus meer betalen. 

Alle soorten veevoeders, ook paardenvoer, ook konijnenvoer enz. gaat onder hoog BTW vallen.

Het was 9%, maar gaat allemaal onder de 21% vallen. 

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Ik denk dat de loops al 21% waren. De meeste snacks vallen al onder het hoge tarief,  omdat die ook voor cavia's zijn (cavia's is net als hond en kat geen voedsel voor mensen in Nederland, dat viel al onder hoog BTW dus). 

Geplaatst:

Ik wist dit wel, maar ik vraag me hoe ze die prijzen gelijk gaan trekken met cavia voer, want dat was al 21%. Dus...

Het is zo kinderachtig, wat denk je, dieren moeten eten uit luxe? Ze hebben gewoon weer eens geld nodig. Maar laat eens op je doorwerken waar dat allemaal weer terug gaat komen in hogere prijzen.

Je kunt nu veel inslaan, maar je ontkomt er toch niet aan. Je moet het ook nog ergens veilig opslaan, zodat er geen schimmel of iets in komt. Hooi en bodembedekking waren toch ook al voor cavia's? Hoe zit dat dan?

Weet iemand hoe het met medicatie zit? Blijft dat laag tarief, behalve als de dierenarts een prik zet?

Geplaatst:

Je ontkomt er inderdaad niet aan. 

Tot nu toe vielen de producten voor dieren die we als voedsel eten onder het 9% tarief. Daar vielen konijnen dus ook onder, dus konijnenvoer, hooi, stro enz.

Maar hamsters, cavia's,  honden en katten, de producten daarvoor, niet. De producten voor die dieren waren al 21%. Veel knaagdiersnacks en benodigdheden waren dus al 21%.

Volgens mij blijven medicijnen voor dieren nog wel laag tarief. Het consult (dus inderdaad de prik zetten) is wel hoog tarief. 

Geplaatst:

Het is natuurlijk nogal balen (hier 5000 euro per jaar aan voer, hooi en bodembedekking dus tel maar uit) maar in feite was het eigenlijk altijd een gekke uitzonderingspositie waar we als huisdierkonijnenhouders mazzel mee gehad hebben. 

Geplaatst:
8 uren geleden, Evee zei:

Het consult (dus inderdaad de prik zetten) is wel hoog tarief. 

ik moest dus pas naar de DA en Rosie kreeg twee injecties. Ik was 50 euro kwijt. Medicijnen had ik zelf nog thuis dus die zaten daar niet bij in. Redelijke  prijs vind ik.

Goed onderzocht, temperatuur gemeten, op haakjes onderzocht etc.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .