Evee Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Misschien wat aan de late kant, maar mocht je vandaag of morgen nog in een winkel komen of wat moeten bestellen voor de konijnen, haal een voorraadje in huis. Vanaf januari is het lage BTW tarief er af.... we gaan dus meer betalen. Alle soorten veevoeders, ook paardenvoer, ook konijnenvoer enz. gaat onder hoog BTW vallen. Het was 9%, maar gaat allemaal onder de 21% vallen. 1 Quote
Dollie Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Geldt ook voor bodembedekking, hooi enz. Quote
Marjoleink Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Ik heb nog maar even voor een klein vermogen voer en hooi besteld. Stro is moelijk te krijgen merk ik, blijkbaar weten meer mensen dat het duurder wordt. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Bedankt voor de tip. Misschien dat ik morgen nog een zak voer haal Quote
Nijn & de Mifster Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Geldt dit ook voor kruiden en alles wat als extraatje (bijv. papaja, kruidensticks of loops?) gegeven kan worden? Quote
Marjoleink Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 Daar lijkt al 21% BTW op te zitten. De BTW verhoging per 1 januari geldt voor agrarische producten, dus voer, hooi, stro. 1 Quote
Nijn & de Mifster Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 Ik heb net de klantenservice van Avonturia de vogelkelder gesproken. Op de Supreme Selective Naturals Fibafirst zit nu nog 9% btw, dus ik verwacht op loops ook nog? Deze gaat wel omhoog. Op wilgenproducten zit al de 21% btw. Quote
Evee Geplaatst: 31 december 2024 Auteur Geplaatst: 31 december 2024 Ik denk dat de loops al 21% waren. De meeste snacks vallen al onder het hoge tarief, omdat die ook voor cavia's zijn (cavia's is net als hond en kat geen voedsel voor mensen in Nederland, dat viel al onder hoog BTW dus). Quote
Kolino Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 Ik wist dit wel, maar ik vraag me hoe ze die prijzen gelijk gaan trekken met cavia voer, want dat was al 21%. Dus... Het is zo kinderachtig, wat denk je, dieren moeten eten uit luxe? Ze hebben gewoon weer eens geld nodig. Maar laat eens op je doorwerken waar dat allemaal weer terug gaat komen in hogere prijzen. Je kunt nu veel inslaan, maar je ontkomt er toch niet aan. Je moet het ook nog ergens veilig opslaan, zodat er geen schimmel of iets in komt. Hooi en bodembedekking waren toch ook al voor cavia's? Hoe zit dat dan? Weet iemand hoe het met medicatie zit? Blijft dat laag tarief, behalve als de dierenarts een prik zet? Quote
Evee Geplaatst: 31 december 2024 Auteur Geplaatst: 31 december 2024 Je ontkomt er inderdaad niet aan. Tot nu toe vielen de producten voor dieren die we als voedsel eten onder het 9% tarief. Daar vielen konijnen dus ook onder, dus konijnenvoer, hooi, stro enz. Maar hamsters, cavia's, honden en katten, de producten daarvoor, niet. De producten voor die dieren waren al 21%. Veel knaagdiersnacks en benodigdheden waren dus al 21%. Volgens mij blijven medicijnen voor dieren nog wel laag tarief. Het consult (dus inderdaad de prik zetten) is wel hoog tarief. Quote
Dollie Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 Het is natuurlijk nogal balen (hier 5000 euro per jaar aan voer, hooi en bodembedekking dus tel maar uit) maar in feite was het eigenlijk altijd een gekke uitzonderingspositie waar we als huisdierkonijnenhouders mazzel mee gehad hebben. Quote
Dollie Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 Had in november al 200 kg besteld en vorige week ook nog een zak meegenomen maar toch nóg maar 4 zakken in de aanbieding gekocht net 😂 2 Quote
mammafelina Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 Ik heb vanmiddag ook nog maar een pak hooi, zak voer en hennepvezel gekocht. Je ontkomt er toch niet aan, maar zo kan ik het nog even uitstellen. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 2 zakken voer en 2 zakjes kruidenhooi gehaald Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 31 december 2024 Geplaatst: 31 december 2024 8 uren geleden, Evee zei: Het consult (dus inderdaad de prik zetten) is wel hoog tarief. ik moest dus pas naar de DA en Rosie kreeg twee injecties. Ik was 50 euro kwijt. Medicijnen had ik zelf nog thuis dus die zaten daar niet bij in. Redelijke prijs vind ik. Goed onderzocht, temperatuur gemeten, op haakjes onderzocht etc. Quote
Evee Geplaatst: 31 december 2024 Auteur Geplaatst: 31 december 2024 Dan heb je mazzel, hier is een consult tegenwoordig al 55 euro helaas. Bijna alleen dierenarts ketens over, met bijbehorende prijzen helaas. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.