Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een goede thermometer kopen voor het tempen van konijnen de vetrinaire zijn allen veelste groot. Kan ik voor het tempen ook een baby thermometer gebruiken of moet dit speciaal een voor veterinair gebruik zijn 

Ik heb dwergkonijnen ik weet niet of dit nog veel verschil maakt.

Mocht dit topic ergens anders besproken worden dan graag een verwijzing  

Geplaatst:

Ik heb een thermometer van Benu apotheken. Had ik eerst voor onszelf gekocht en later een extra gehaald voor de konijnen. De (stompe) punt waarmee je de temperatuur op meet is een fijn formaat, niet te groot, en de staaf waar het aan vast zit is flexibel. 

Ik zie dat ze het merk verandert hebben, het is dezelfde als van het merk Livsane.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De konijn kundige dierenarts gebruikte een thermo scan. 

Ik vroeg haar toen of dat wel echt exact meet. Maar het was een heel nauwkeurige zei ze.

De dierenarts(niet konijn kundig) waar we nu heen moeten, omdat de ander te ver is voor alleen vaccinaties en controle,..gebruikt een normale. 

Nu vraag ik me af of zo.n thermo scan niet handiger is dan een rectale versie. 

Minder gestunt en gestress met vasthouden. 

Rectale meter vs thermoscanner (geen idee of ze zo heten)

Wat zijn de voor en nadelen.?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb er wel eens over gelezen of gehoord, het had een nadeel met de core temperatuur nauwkeurig meten, wat je rectaal, als je het goed doet, wel meteen goed meet. Met core bedoel ik dus de inwendige temperatuur. Maar ik weet niet meer waar ik die informatie vandaan heb. Het is wel minder stressvol, dat zeker. Als je als baas niet kunt of durft, alleen bij buiten konijnen in de winter zit je met een flink afgekoeld konijn aan de buitenkant, hoe wil je binnenin dan nog nauwkeurig meten? Daarvoor zijn ze niet ontwikkeld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .