Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heey allemaal! 

Ik heb sinds kort een syrische hamster. Deze heb ik overgenomen van mensen die haar in een klein kooitje hadden. Bij mij heeft ze eindelijk een grote kooi en een loopwiel en een dikke laag bodembedekking 🙂

Ik heb haar nu een weekje ongeveer ze zou 1 jaar zijn volgens de mensen. Het is een langharige hamster dus je kan niet goed zien hoe dun ze is maar als ik haar aai voel ik haar ruggengraat wel dus ze lijkt me best wel dun. Ook heeft ze staar in beide oogjes maar heb het idee dat ze nog wel wat ziet. Is dit ouderdom ook dat ze wat dunner worden? Als ze echt 1 is lijkt me dat toch nog niet zo heel oud?

Ook slaapt ze heel veel ook snachts. Af en toe komt ze even 10 minuten eruit. Nu ben ik vaak snachts wakker en heb de lampen dan aan staan. Kan dat hiermee te maken hebben en verstoor ik dan haar natuurlijke ritme hierdoor? 

Ik hoop dat iemand met meer ervaring hier antwoord op weet, internet word ik verder niet veel wijzer van 😅

Geplaatst:
14 uren geleden, m00ntje zei:

Heey allemaal! 

Ik heb sinds kort een syrische hamster. Deze heb ik overgenomen van mensen die haar in een klein kooitje hadden. Bij mij heeft ze eindelijk een grote kooi en een loopwiel en een dikke laag bodembedekking 🙂

Ik heb haar nu een weekje ongeveer ze zou 1 jaar zijn volgens de mensen. Het is een langharige hamster dus je kan niet goed zien hoe dun ze is maar als ik haar aai voel ik haar ruggengraat wel dus ze lijkt me best wel dun. Ook heeft ze staar in beide oogjes maar heb het idee dat ze nog wel wat ziet. Is dit ouderdom ook dat ze wat dunner worden? Als ze echt 1 is lijkt me dat toch nog niet zo heel oud?

Ook slaapt ze heel veel ook snachts. Af en toe komt ze even 10 minuten eruit. Nu ben ik vaak snachts wakker en heb de lampen dan aan staan. Kan dat hiermee te maken hebben en verstoor ik dan haar natuurlijke ritme hierdoor? 

Ik hoop dat iemand met meer ervaring hier antwoord op weet, internet word ik verder niet veel wijzer van 😅

Hoe waren de eerste dagen in de nieuwe ruimte?  Jingles (Russische) was de eerste dag/dagen heeel druk in de weer met voedselvoorraad en daarna heel rustig. Veel slapen 24uur voor zo.n 3 dagen. En daarna weer aantal dagen flink in de weer en weer rustig. Ik heb de bak onder de salon tafel dus is altijd wel wat donker. Heb er wel zachte lichtjes omheen. Maar die gaan uit als ik naar bed ga.

De ene keer is hij snachts echt uuuuren aan 1 stuk in zijn wiel en andere dagen weer heel rustig..

Ik merk wel dat de plek onder salon tafel voor hem het beste is. Probeer misschien een ander plekje te vinden of kijk het even aan. Je hebt haar nog kort.

Jingles wist de eerste 2 weken niet eens hoe hij moest graven maar dat doet hij nu continu.

Het zandbad is hij niet uit te slaan. Toen we hem net hadden zat hij steeds vreselijk te krabben..heb hem toen zelf in het bad gezet en sindsdien steeds rollen...en jeuk vrij.

Hij is hier nu iets langer dan een maand en leer nu echt zijn routines een beetje kennen. Zijn wakker en slaap momenten en welk moment van de dag hij in welk huisje zit. 

Geplaatst:
21 uren geleden, Lappie2 zei:

Hoe waren de eerste dagen in de nieuwe ruimte?  Jingles (Russische) was de eerste dag/dagen heeel druk in de weer met voedselvoorraad en daarna heel rustig. Veel slapen 24uur voor zo.n 3 dagen. En daarna weer aantal dagen flink in de weer en weer rustig. Ik heb de bak onder de salon tafel dus is altijd wel wat donker. Heb er wel zachte lichtjes omheen. Maar die gaan uit als ik naar bed ga.

De ene keer is hij snachts echt uuuuren aan 1 stuk in zijn wiel en andere dagen weer heel rustig..

Ik merk wel dat de plek onder salon tafel voor hem het beste is. Probeer misschien een ander plekje te vinden of kijk het even aan. Je hebt haar nog kort.

Jingles wist de eerste 2 weken niet eens hoe hij moest graven maar dat doet hij nu continu.

Het zandbad is hij niet uit te slaan. Toen we hem net hadden zat hij steeds vreselijk te krabben..heb hem toen zelf in het bad gezet en sindsdien steeds rollen...en jeuk vrij.

Hij is hier nu iets langer dan een maand en leer nu echt zijn routines een beetje kennen. Zijn wakker en slaap momenten en welk moment van de dag hij in welk huisje zit. 

Ik heb vannacht de lichten uit gedaan dat het donker was maar ze is maar een paar keer heel even eruitgekomen  10 minuutjes. Ze is echt inmiddels gewend ze is ook niet bang ofzo. Ze gaat dan even op haar loopwiel rennen, wat drinken en eten of ze neemt wat mee naar haar nestje en gaat dan weer verder slapen. Ze heeft een zandbakje die gebruikt ze niet echt af en toe zit ze er even in maar ze gaat niet rollen ofzo. Toen ze voor het eerst in de kooi kwam ging ze druk graven en was ze helemaal happy en ook actief even. Maar haar tunnels bleven niet staan en daarna is ze gestopt met graven helaas 😔 had lagen hooi en zaagsel maar toch niet goed gemixt denk ik.

Ze heeft haar hele leven in een erg klein kooitje gezeten waar niks te doen was. Misschien dat ze daardoor alleen maar is gaan slapen of misschien depressief is? 

Ik weet het niet ga nu wel proberen steeds om dezelfde tijd de lichten uit te doen kijken of ze dan actiever word. 

Ik heb wel gelezen dat hamsters ongeveer 12 uur per dag zouden slapen maar heb het idee dat de mijne wel 23 uur per dag slaapt als het niet meer is. Schijnt als ze senior zijn dat ze 'iets' meer en dieper zouden slapen maar dan lijkt 23 uur mij nog steeds best veel 😅

Bovendien zou die nog maar een jaar moeten zijn (al kan dat natuurlijk ook verkeerd geschat zijn)

Geplaatst: (aangepast)

Had het hooi ook wat beter gemixt met het zaagsel nu en zelf maar een beginnende van een tunnel voor haar gaan graven maar ze deed er niks mee. Deze bleef wel redelijk staan maar storte uiteindelijk ook in omdat ze er dan overheen  loopt 🤔🙄😂

Misschien maar eens andere bodembedekking uitproberen

aangepast door m00ntje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .