Dorian Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december Ik kocht altijd mijn hooi en kruiden etc in de BB webshop, maar nu deze opgeheven is, heb ik een probleem. Ik heb namelijk 2 ENORM kieskeurige exemplaren hier rondlopen (al zou je het niet zeggen met een naam als “Kliko” 🤣) maar het is echt verschrikkelijk. Ze eten alleen maar kruiden hooi en dan moet het ook nog eens persé van Esvé zijn. En dat is enorm moeilijk te vinden. Gelukkig heb ik ze nu, met het nodige meng-werk, zover dat Barn-I kruiden hooi ook goed gegeten wordt, maar dan moet ik wel zorgen dat ik 4-6 smaken door elkaar meng anders eten ze het niet. Ik kan ze heel streng niks anders dan hooi geven, maar ze zijn net zo koppig als hun baasje 😇 Ik heb nu alleen nog wel een probleem met de gedroogde kruiden, bladeren en takken die ik altijd bij BB kocht. Tot op heden heb ik helaas nog geen alternatief gevonden om dit te kunnen bestellen. Iemand tips hiervoor? Ik heb de laatste keer een paar zakjes bij de dierenwinkel gekocht, maar dat was meer stof dan plant zeg maar dus dat was niet voor herhaling vatbaar. Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december (aangepast) Ik heb nog kruiden van BB liggen maar ik bestel wel eens bij D-tails. Als je een vraag per e-mail stelt, krijg je altijd antwoord. Ook wel bij Zooplus gedaan. Verder soms bij de Welkoop/ 13 december aangepast door To van de Veluwe Quote
Cheeta26 Geplaatst: 13 december Geplaatst: 13 december Ik heb 2x bloemenmix besteld via D-tails. De andere 3 (Oase, weerstand en moestuin) vond ik in bijna dezelfde samenstelling bij de konijnenwinkel maar ik hoorde hier dat de konijnenwinkel een fokker is. Maar Amazon schijnt het ook te hebben Quote
Dorian Geplaatst: 14 december Auteur Geplaatst: 14 december Amazon….? Daar heb ik vorige maand nog nieuwe wielen voor m’n rolstoel gekocht 😆 Quote
rabbithill Geplaatst: 14 december Geplaatst: 14 december Kennen jullie de Knaagbox? Dit is een maandelijkse box met verschillende kruiden, ruwvoer, gezond knaagspeelgoed, etc. Er zit elke keer een brief bij met wat er in zit, het voeradvies etc. Kan los besteld worden of je kunt je erop abonneren. Een soort 'Hello Fresh' voor konijnen 🙂. Samengesteld door een konijnkundige dierenarts. Ik heb nu 2x een box besteld. Leuk om steeds iets nieuws te introduceren bij ze en hun voorkeuren te onderzoeken. Bij de dierenwinkels vindt je veelal hetzelfde aanbod, dus dit is misschien wel een leuke tip voor andere konijnenbezitters. Knaagbox.nl is de website waarop je er van alles over kunt vinden. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 14 december Geplaatst: 14 december 17 minuten geleden, Dorian zei: Amazon….? Daar heb ik vorige maand nog nieuwe wielen voor m’n rolstoel gekocht 😆 Ik heb vandaag de winterfit mix weer besteld. Bij Amazon. Heb er ook wel eens dwangvoer besteld Quote
Deeskuh88 Geplaatst: 14 december Geplaatst: 14 december Vriendin van me bestelt veel bij Grünhopper. En ik heb wel eens bij een paardenbeurs iets gekocht bij De Baroen. Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 15 december Geplaatst: 15 december Op 13-12-2024 om 20:30, Dorian zei: Ik heb namelijk 2 ENORM kieskeurige exemplaren hier rondlopen (al zou je het niet zeggen met een naam als “Kliko” 🤣) Ik denk dat Kliko besloten heeft zich te distantiëren van de naam Kliko. Alleen dat komt bij jou waarschijnlijk niet over. Dus heeft hij/zij zijn/haar maatje meegezogen in het geheel. Als je kliko nu veranderd in Esvé ben je misschien van het probleem af. Want associatie met Esvé is not done. *grapje natuurlijk 🙈😁 #ikkangewoonnietserieusantwoorden 3 Quote
Bunnie.and.Clyde Geplaatst: dinsdag om 13:34 Geplaatst: dinsdag om 13:34 Ik bestel nu kruiden bij D-tails (Herbimals heet dat merk), dat wordt hier goed gegeten. Ik bestel meestal smalle weegbree en pepermuntplant. Mijn konijnen krijgen timothy hooi van Versele-Laga (hebben ze ook goede deals van bij D-tails) en dat meng ik dan in de hooiruif met de konijnendroom brokjes van Bunny Nature en de weegbree en pepermuntplant. Dit is voor mijn konijnen echt de gouden formule om ze meer hooi te laten eten. Ieder konijn is anders, maar wie weet heb je er wat aan? PS: Die Konijnendroom brokjes moesten mijn konijnen in het begin wel aan wennen, maar inmiddels zijn ze er gek op! Het voordeel is dat je die ip onbeperkt mag geven en er veel verschillende kruiden in 1 brok zitten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.