Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met een groot dilemma: heb 2 konijnen: 1 rammelaar en 1 voedster. Ze kunnen helaas niet bij elkaar omdat de voedster dominant is. Nu is bij mijn rammelaar voor de 2e x  de e-cuniculi de kop op komen steken. Doordat de dierenarts niet adequaat heeft gereageerd is hij dus nu

helaas ook nog blind. Ben inmiddels overgestapt naar een andere dierenarts.
Ik geef nog medicatie en laat hem nu overdag bij de voedster die dan goed voor hem zorgt.  Hij eet nog heel goed en verzorgt zicht ook nog. 
‘S avonds zet ik hem weer terug in zijn eigen kooi. Zou ik hem toch bij de voedster ‘s nachts kunnen laten, of is dit niet verstandig? Graag hoornik jullie adviezen

Geplaatst:

Ik begrijp de situatie niet helemaal geloof ik. Dat kan aan mij liggen hoor.

Ze kunnen niet bij elkaar omdat je voedster dominant is, maar overdag zitten ze wel samen en zorgt ze goed voor hem?

Ik zou een blind konijn niet steeds verplaatsen, maar juist zorgen dat hij de weg weet in zijn huis. Dus niet teveel obstakels en alles altijd op dezelfde plaats. Ik denk dat hij juist heel veel steun kan hebben aan het gezelschap van een maatje. Niet alleen om de weg te vinden, maar ook omdat hij erop kan vertrouwen dat een ziende partner eventuele natuurlijke vijanden wel ziet aankomen.

Als het overdag goed gaat, zou ik er wel op durven vertrouwen dat het 's nachts ook goed gaat. Hebben ze dag en nacht dezelfde ruimte tot hun beschikking? Hoe groot is het verblijf?

• Mee eens! 2
Geplaatst:

Dank je wel voor je reactie. Ik durf het overdag aan omdat ze dan toch meestal  slapen. Maar 's nachts zijn ze wakker. Dat is de reden dat ik ze dan apart zet. De voedster heeft in het verleden vaker zo met hem gevochten, dat ik hier gewoon bang voor was, want hij kan zich nu helemaal niet meer weren nu hij blind is. Ze hebben dag en nacht dezelfde kooi, maar als ik besluit om ze altijd bij elkaar te laten, ga ik beide kooien met elkaar verbinden. Ik durf ze 's nachts helaas niet buiten te laten ivm aanwezigheid van een marter. Nogmaals hartelijk dank voor je reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .