MarieElsa Geplaatst: woensdag om 16:37 Geplaatst: woensdag om 16:37 Wij hebben hier bij pasteurella antibiotica injecties (doxycycline) moeten geven en 2 maals daags neusje spoelen met zoutoplossing. Bij mijn weten werken de orale antibiotica ook niet voldoende bij snot, maar dat zou je morgen ook nog kunnen overleggen met de dierenarts. Succes iig! Quote
Fluffy_ Geplaatst: woensdag om 18:42 Auteur Geplaatst: woensdag om 18:42 Oké goed dat je het zegt. Dat wist ik niet! Dat wil ik dan toch wel eens proberen. Dankje voor de tip Quote
Fluffy_ Geplaatst: donderdag om 17:34 Auteur Geplaatst: donderdag om 17:34 Update: vandaag de afspraak gehad. De dierenarts zag ook dat de zwelling niet van grootte is veranderd en de roodheid,… is weggetrokken. Ik heb gevraagd voor de pasteurella antibiotica injecties, maar die mogen ze helaas niet zomaar meegeven (ik woon in België en de regelgeving daaromtrent is veranderd), ze heeft me wel een andere antibiotica gegeven om te proberen. Verder hebben we gekeken of een abces mogelijk is. Hierbij hebben we naar het overzicht gekeken van alle klachten die hij in korte tijd heeft gekregen van de bacterie en een abces is zeker een mogelijkheid, maar nog altijd geen zekerheid. We hebben besloten hem de komende dagen nog even geen antibiotica te geven en te kijken of de zwelling groter wordt en/of openbarst, dan zou het een abces zijn. Als dat niet gebeurt kunnen we toch met wat meer zekerheid zeggen dat het toch een tumor is. Ze gaf ons verder nog een voorstel om een kleine opening te maken om te kijken wat de zwelling inhoudt, maar we kijken het nu nog even aan of het open barst of niet aangezien hij anders ook met een wonde zit daar. Dat is dan mogelijk een ongemak te veel. Dankjewel voor alle tips die hier zijn gegeven! Ze hebben toch geholpen om wat meer inzicht te scheppen in de zaak. En nu is het afwachten wat de komende dagen gebeurt. Quote
MarieElsa Geplaatst: vrijdag om 08:06 Geplaatst: vrijdag om 08:06 Wat vervelend die onzekerheid 😞 sterkte de komende dagen! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.