Linda en Do Geplaatst: 11 december Geplaatst: 11 december Hallo, Het konijnenhok van onze konijnen is aan vervanging toe. Het hout begint namelijk weg te rotten. Ik wil nu graag een kunststof konijnenhok aanschaffen. Er zijn hokken van Perfast te koop. Heeft iemand daar ervaring mee? Qua kwaliteit etc? Ik heb het internet afgespeurd naar andere hokken van kunststof maar niets kunnen vinden. Iemand anders nog tips voor goede hokken van kunststof? Dank! groeten, Linda Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Er zijn er die inderdaad kunststof schuilhokken hebben. Ik heb geen ervaring. Ik hoop dat je reactie krijgt @Linda en Do Quote
Marjoleink Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Bedoel je Ferplast? Ik hoor daar vaak over dat ze lastig in elkaar te zetten zijn, en dat ze moeilijk schoon te maken zijn omdat je niet overal bijkunt. Dat wil vermoedelijk ook zeggen dat er plekjes zijn waar je konijnen kunnen gaan zitten zodat ze buiten jouw bereik zijn. Quote
Suus1978 Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Ik heb de Ferplast Grand Lodge gehad (niet als permanent verblijf, daarvoor is het veel te klein). Het is wel degelijk, maar schoonmaken is inderdaad lastig. Hoewel het in de tuin met de tuinslag erop misschien goed te doen is. Met sop en een doekje was het best gedoe. Maar dat vind ik eigenlijk van alle hokken en mandjes 🙃 1 Quote
happy211 Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Die ferplast hokken zijn inderdaad wel prima kwaliteit, maar ook ik heb er last van gehad dat je onder het hok lastig bij je konijn komt. Maar dat heb ik ook bij veel houten hokken. Dè oplossing heb ik nog niet gevonden, maar op dit moment neig ik naar hondenhok-model hokken in plaats van tradionele konijnenhokken. Daar heb je ook kunststof varianten van. Er is de Ferplast Dogvilla en zelf heb ik de Imac Zeus. Die laatste is fijn als extra schuilhok maar niet groot genoeg als enige schuilhok voor een koppel. Quote
Linda en Do Geplaatst: maandag om 09:03 Auteur Geplaatst: maandag om 09:03 Dankjewel voor jullie reacties. Ik bedoel inderdaad de hokken van Ferplast. Onze konijnen poepen/plassen niet in het hok maar buiten in de ren. Dus het hok hoeft niet vaak schoongemaakt te worden 🙂 dus dat is geen probleem. De genoemde hondenhokken lijken mij erg handig. Daar kunnen ze goed in schuilen maar heeft maar een verdieping. Onze konijnen zitten graag bovenin het huidige hok. Het traditionele hok heeft veel minder plek uit de wind, dus daar moet wel iets van plexiglas voor denk ik. Hebben jullie daar nog (andere) tips voor? nogmaals dank voor jullie reactie! Ik denk dat ik voor het traditionele hok ga. Groetjes Linda Quote
Evee Geplaatst: maandag om 10:19 Geplaatst: maandag om 10:19 Bij het informatieve artikel over schuilhokken voor konijnen staan wat voor- en nadelen opgenoemd: https://www.bunnybunch.nl/schuilhokken-voor-konijnen/ Quote Tegenwoordig zie je echter steeds meer kunststof. Voordelen: Kunststof kun je goed schoon soppen, wat het onderhoud wat makkelijker maakt. Vaak hebben kunststof hokken wandjes die uit 2 panelen bestaat, waardoor er een isolatieruimte tussen ontstaat. Dat zorgt er voor dat het in de zomer en winter prettig verblijven is in het hokje. Je hebt geen last van optrekkend vocht. Nadelen: je kan niets tegen verkleuring doen, als de kleuren vaal zijn kun je het niet opnieuw beitsen of behandelen om de kleur mooier te maken. Als er knaagschade ontstaat aan het hok, kun je ook niet veel doen om dat op te lossen. Sommige kunststof schuilhokjes zijn lichtgewicht waardoor ze bij storm omwaaien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.