Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De verwachting is dat ze misschien na het weekend naar huis kunnen! Muffel gaat Alwin nog wel achterna, maar Alwin reageert daar verder niet veel op. Ze zoeken elkaar ook steeds meer op. Ik ben heel benieuwd en ook wel nerveus.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Super fijn dat het zo goed gaat. Bijna alweer thuis ❤️

Mijn tips:

Liefst eerste dag thuis zijn als dat kan. Vind je ze onrustig? Geef ze een projectje zoals een knaagbal, knaagtak of wc-rolletje met dingentjes erin.

Niet schrikken als ze toch gaan jagen en/of als je toch wat haar vindt. Dat is normaal. Zelf zat ik in de gordijnen 😛 Bij mij deden ze het op dag 3, dus ook lekker, als je net denkt dat je kleffie en kleffie hebt, gaan ze toch nog ff tekeer. Wel controleren op wondjes e.d., maar als die er niet zijn, er vanuit gaan dat het ok is.

Eten liefst strooien en even kijken wat ze doen. Minder kans op nijd tijdens het eten en goed te zien of ze beide eten.

Niet gelijk grote stukken ruimte geven. Ja, het is 'zielig' dat ze opeens met minder ruimte moeten. Maar het is nog veel onhandiger als een koppeling breekt of onrustig wordt. Dat geeft veel meer stress dan een kleinere ruimte. Pas als je meerdere dagen (liefst eigenlijk een week) ziet dat ze niet jagen/goed eten&drinken en elkaar verdragen, rustig terwijl je er bij bent een beetje vergroten en kijken hoe ze dat doen voor meerdere uren! Even jagen mag, stelling nemen aan 1 kant en die verdedigen is een probleem.

• Bedankt 1
Geplaatst:
Op 13-12-2024 om 18:06, Arielle zei:

Ik heb ook een foto, maar ik weet helaas niet hoe ik dat hier moet invoegen.

Op 17-12-2024 om 09:00, Arielle zei:

Ik zou jullie graag de filmpjes willen laten zien maar ik weet niet goed hoe ik dat hier moet doen, excuses.

Foto plaatsen kan via postimages. Formaat 640×480 (for message boards) en kiezen voor verwijderen na 1, 7 of 31 dagen of nooit. Filmpjes plaatsen zonder een youtube account aan te hoeven maken kan via streamable. Zonder account blijft dat dan 2 dagen staan, met account (gratis) schijnt dat wat langer te zijn.

• Bedankt 1
Geplaatst:

IMG-20241223-WA0010.jpg

Nou meteen de tip toegepast en goed nieuws vanuit het asiel: Ze liggen de hele tijd tegen elkaar aan en ik word vanmiddag gebeld voor een ophaal afspraak! 

Het grote konijn is dus Muffel en de kleine Alwin dat uit het asiel komt.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
3 minuten geleden, Arielle zei:

Hier zie je het grote verschil nog even duidelijk hihi.

IMG-20241219-WA0004.jpg

Haha duidelijk verschil 🙈😂 

Past 2,5 keer in onze Kleine.

Wat een dotje ❤️

Geweldig hoe ze zo lekker tegen elkaar aanliggen 🥰

Zo zie je maar op elke grote pot past een klein dekseltje 😊

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Geplaatst:
Op 20-12-2024 om 10:25, bunnyempress zei:

Super fijn dat het zo goed gaat. Bijna alweer thuis ❤️

Mijn tips:

Liefst eerste dag thuis zijn als dat kan. Vind je ze onrustig? Geef ze een projectje zoals een knaagbal, knaagtak of wc-rolletje met dingentjes erin.

Niet schrikken als ze toch gaan jagen en/of als je toch wat haar vindt. Dat is normaal. Zelf zat ik in de gordijnen 😛 Bij mij deden ze het op dag 3, dus ook lekker, als je net denkt dat je kleffie en kleffie hebt, gaan ze toch nog ff tekeer. Wel controleren op wondjes e.d., maar als die er niet zijn, er vanuit gaan dat het ok is.

Eten liefst strooien en even kijken wat ze doen. Minder kans op nijd tijdens het eten en goed te zien of ze beide eten.

Niet gelijk grote stukken ruimte geven. Ja, het is 'zielig' dat ze opeens met minder ruimte moeten. Maar het is nog veel onhandiger als een koppeling breekt of onrustig wordt. Dat geeft veel meer stress dan een kleinere ruimte. Pas als je meerdere dagen (liefst eigenlijk een week) ziet dat ze niet jagen/goed eten&drinken en elkaar verdragen, rustig terwijl je er bij bent een beetje vergroten en kijken hoe ze dat doen voor meerdere uren! Even jagen mag, stelling nemen aan 1 kant en die verdedigen is een probleem.

Dankjewel voor de tips!

Ik heb gisteren delen van de woonkamer afgezet en zal inderdaad brokjes strooien in plaats van in een bakje doen. Daar had ik nog niet aan gedacht dus dankjewel!

Ik ga nog even snel naar de winkel voor meer afleiding mocht het inderdaad nodig zijn! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 20-12-2024 om 08:38, bobbyonthefloor zei:

Oh nou wat gezellig als ze volgende week thuis komen. Wat zul je Muffel gemist hebben. Ik kan me wel indenken dat je nerveus bent. Hopelijk kun je volop genieten en gaat het in één keer goed allemaal. 

Ja het is echt enorm stil in huis zonder mijn knuffel maatje. We hadden een vast ritueel: in de ochtend samen op de bank knuffelen en in de avond ook. Dat ga je toch missen!

Ik ben benieuwd of ze nog steeds zo aanhankelijk gaat zijn naar mij, maar anders is het ook oke natuurlijk. Ik ben blij dat ze een maatje heeft gevonden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Nou ze zijn thuis al een aantal uur en het gaat eigenlijk ontzettend goed! Alwin is alleen maar binkies aan het maken en dat is echt enorm leuk om te zien.

Ze liggen al lekker tegen elkaar aan en er is eigenlijk totaal geen probleem. Alleen wil Muffel enorm graag uitbreken en dat is haar al twee keer gelukt 🐰 ik neig een beetje om de ruimte groter te maken waar ze in verblijven. Hoe denken jullie daarover? 

20241223-170652.jpg

aangepast door Arielle
  • Vind ik leuk 8
Geplaatst:

Fijn dat het zo goed gaat! Ze zien er echt leuk uit samen.

Als ze steeds uitbreekt dan heeft het natuurlijk weinig zin om ze kleiner te houden. Dat doe je zodat ze elkaar niet kunnen ontwijken en geen delen van het verblijf kunnen toe-eigenen. Als ze uitbreekt zitten ze juist uit elkaar en kan ze juist de rest van de kamer toe-eigenen. Dus ik zou echt zorgen dat ze dat niet meer kan doen. 

Het ziet er echt heel goed uit en ze zijn ook al wel lang bij de opvang samen gebleven. 10 dagen is langer dan bij de meeste koppelvakanties. Is dat omdat het toch nog erg onrustig was of omdat ze extra zeker willen zijn dat het goed blijft gaan?

Als je nog onrust ziet en dat ook op de opvang was, dan zou ik zeker nog niet vergroten. Liggen ze eigenlijk altijd zo samen als op de foto's en merk je geen onrust, dan zou je de gok wel kunnen nemen. 

Zelf zou ik in ieder geval de eerste nacht nog kleiner houden, dan zijn ze het actiefst. Blijft dat ook zo voorspoedig gaan, dan zou ik het wel aandurven.

• Bedankt 1
Geplaatst:
31 minuten geleden, happy211 zei:

Fijn dat het zo goed gaat! Ze zien er echt leuk uit samen.

Als ze steeds uitbreekt dan heeft het natuurlijk weinig zin om ze kleiner te houden. Dat doe je zodat ze elkaar niet kunnen ontwijken en geen delen van het verblijf kunnen toe-eigenen. Als ze uitbreekt zitten ze juist uit elkaar en kan ze juist de rest van de kamer toe-eigenen. Dus ik zou echt zorgen dat ze dat niet meer kan doen. 

Het ziet er echt heel goed uit en ze zijn ook al wel lang bij de opvang samen gebleven. 10 dagen is langer dan bij de meeste koppelvakanties. Is dat omdat het toch nog erg onrustig was of omdat ze extra zeker willen zijn dat het goed blijft gaan?

Als je nog onrust ziet en dat ook op de opvang was, dan zou ik zeker nog niet vergroten. Liggen ze eigenlijk altijd zo samen als op de foto's en merk je geen onrust, dan zou je de gok wel kunnen nemen. 

Zelf zou ik in ieder geval de eerste nacht nog kleiner houden, dan zijn ze het actiefst. Blijft dat ook zo voorspoedig gaan, dan zou ik het wel aandurven.

De reden dat het 10 dagen was omdat ze zeker willen weten dat het echt goed bleef gaan. Er is eigenlijk amper onrust geweest! Ook nu is er totaal geen onrust. Ze liggen samen en eten samen. Enige onrust die er is, is dat Muffel graag richting de bank wil, wat ze gewend was en dus wil uitbreken hihi.

Ik hebben er nu iets voorgezet maar ik hoop dat het haar vannacht niet alsnog gaat lukken. En ik heb het verblijf 2 meter groter gemaakt. Verloopt tot nu toe goed! De hele woonkamer krijgen ze zeker nog niet. Dat durf ik nog niet aan.

Geplaatst:

Wat zijn ze schattig samen ❤️.. Ze zien er net zo klef uit als mijn stel, al schelen die minder in lengte/gewicht.

Al was Lodewijk natuurlijk niet volwassen toen hij bij ons kwam.

Als je goede tips krijgt om uit breken te voorkomen, dan lees ik graag mee.

Hier breken ze in (van buiten naar binnen) en Scarlett is over 1.20m gekomen, dus die is echt niet te stuiten als ze wat in haar koppie heeft.

Geplaatst:

Nou de eerste nacht is goed gegaan! Muffel wilde heel flauw de hele tijd op de stoel gaan zitten waar Alwin niet bij kan, dus dat was even een verbouwing.

Ik heb de ruimte groter gemaakt dus ik ben benieuwd! Alwin komt ook al naar mij toe en is nieuwsgierig. Verder is hij heel hard aan het racen en binkies aan het maken. 😂 Muffel is echt een stuk rustiger. En ik ben erachter dat Alwin een kabel eter is. Nu zijn alle kabels gelukkig beschermt, behalve 1 klein stukje bij de lamp. Dus daar gaan we nog even voor naar de winkel...

Geplaatst:
11 uren geleden, bunnyempress zei:

Wat zijn ze schattig samen ❤️.. Ze zien er net zo klef uit als mijn stel, al schelen die minder in lengte/gewicht.

Al was Lodewijk natuurlijk niet volwassen toen hij bij ons kwam.

Als je goede tips krijgt om uit breken te voorkomen, dan lees ik graag mee.

Hier breken ze in (van buiten naar binnen) en Scarlett is over 1.20m gekomen, dus die is echt niet te stuiten als ze wat in haar koppie heeft.

Ik heb dus echt enorme tuintafels van zwaar hout de boel afgezet. En vervolgens daar bovenop nog een soort tuinhek/gaas. En over dat hek/gaas een deken zodat ze ook goed kon inschatten dat het toch echt te hoog is, want ik was bang dat ze het anders niet goed kon zien en er vol tegenop zou springen. Ja het is echt een verbouwing maar Muffel is zo groot en kan dus ook heel hoog springen. Dus ik snap jouw dilemma 🙃 Het is creatief bouwen vooral 🤣

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Arielle zei:

Nu zijn alle kabels gelukkig beschermt, behalve 1 klein stukje bij de lamp. Dus daar gaan we nog even voor naar de winkel...

Wij hebben er geribbelde slangen omheen. Toen goedkoop in het zwart op Marktplaats gescoord. Bleek later dat de IKEA ze verkocht (in het wit) 😛

Daar heten ze kabelgoot.

2 uren geleden, Arielle zei:

Ik heb dus echt enorme tuintafels van zwaar hout de boel afgezet. En vervolgens daar bovenop nog een soort tuinhek/gaas. En over dat hek/gaas een deken zodat ze ook goed kon inschatten dat het toch echt te hoog is, want ik was bang dat ze het anders niet goed kon zien en er vol tegenop zou springen. Ja het is echt een verbouwing maar Muffel is zo groot en kan dus ook heel hoog springen. Dus ik snap jouw dilemma 🙃 Het is creatief bouwen vooral 🤣

Dit klinkt echt te bekend! Ons is verteld dat grote konijnen nauwelijks hoog springen. Maar we wisten wel al dat Scarlett uit nood een keer 1 meter was gesprongen, dus we gingen al uit van in ieder geval 1.20m hoge hekken. Ok, dus toen had ik Lodewijk op mijn rug 😆. En Scarlett dus over het hek de border in, want ik gaf haar niet genoeg aandacht en was te laat met haar groenvoer. Ze kan er ook 'in' springen, dat had ze al een keer gedaan. Toen ik te lang met de aannemer stond te praten en haar geen aandacht af. Ik schrok me een hoedje, maar er zat nog 20 mins boven, dus ik dacht, we zijn veilig! Mijn man heeft nu balken over het gaas hek gemaakt zodat ze er niet meer overheen kan 'krabbel/hang/springen'.

Binnen hebben we weleens 2 baby hekjes voor de deur gedaan. De ene netjes vastgezet aan de deur en de andere met tiewraps erboven, zodat het hoog genoeg werd. Ik kijk altijd lijdzaam toe hoe mensen zo'n fantastische makkelijke opklapbare ren neerzetten als ziekenboeg. Die zijn 80cm hoog. Daar springen ze hier dus met gemak beide overheen. Laatst hebben ze op het hondenhok lopen chillen. Die durven we dus niet in de vaste ren te zetten, omdat ze dan via het hok eruit zouden kunnen springen.

Hokchillen.jpg

Ze zaten toen aan de andere kant, zodat we konden verven. Die kant is ook konijn veilig, maar daar heb ik ze dus liever niet, omdat ik kan niet in en uit de tuin kan met mijn fiets. Daarvoor zie je het hek, van 1.20. Dat stuk heeft een opstaand randje, dus die hadden ze al niet geflikt.

aangepast door bunnyempress
  • Haha 1
Geplaatst:

Muffel werd toch wel even fel. Alwin begon te knorren en te zoemen en op haar te rijden. Ik dacht dat dit wel over zou zijn na castratie? 

Hoe dan ook was ze daar niet van gediend. Het werd geen vechten gelukkig!

Geplaatst:
1 uur terug, bunnyempress zei:

Wij hebben er geribbelde slangen omheen. Toen goedkoop in het zwart op Marktplaats gescoord. Bleek later dat de IKEA ze verkocht (in het wit) 😛

Daar heten ze kabelgoot.

Dit klinkt echt te bekend! Ons is verteld dat grote konijnen nauwelijks hoog springen. Maar we wisten wel al dat Scarlett uit nood een keer 1 meter was gesprongen, dus we gingen al uit van in ieder geval 1.20m hoge hekken. Ok, dus toen had ik Lodewijk op mijn rug 😆. En Scarlett dus over het hek de border in, want ik gaf haar niet genoeg aandacht en was te laat met haar groenvoer. Ze kan er ook 'in' springen, dat had ze al een keer gedaan. Toen ik te lang met de aannemer stond te praten en haar geen aandacht af. Ik schrok me een hoedje, maar er zat nog 20 mins boven, dus ik dacht, we zijn veilig! Mijn man heeft nu balken over het gaas hek gemaakt zodat ze er niet meer overheen kan 'krabbel/hang/springen'.

Binnen hebben we weleens 2 baby hekjes voor de deur gedaan. De ene netjes vastgezet aan de deur en de andere met tiewraps erboven, zodat het hoog genoeg werd. Ik kijk altijd lijdzaam toe hoe mensen zo'n fantastische makkelijke opklapbare ren neerzetten als ziekenboeg. Die zijn 80cm hoog. Daar springen ze hier dus met gemak beide overheen. Laatst hebben ze op het hondenhok lopen chillen. Die durven we dus niet in de vaste ren te zetten, omdat ze dan via het hok eruit zouden kunnen springen.

Hokchillen.jpg

Ze zaten toen aan de andere kant, zodat we konden verven. Die kant is ook konijn veilig, maar daar heb ik ze dus liever niet, omdat ik kan niet in en uit de tuin kan met mijn fiets. Daarvoor zie je het hek, van 1.20. Dat stuk heeft een opstaand randje, dus die hadden ze al niet geflikt.

Ja heel herkenbaar hahaha. Ze zal ook niet vaak hoogspringen inderdaad. Maar ALS ze het doet, dan heeft ze toch wel echt sterke achterpoten! Ik ben benieuwd hoe hoog dwerg konijnen kunnen springen zoals Alwin is. Ik ben bang dat hij me nog kan verbazen 🤣

Wat een mooie konijnen heb je! Ze zien er heel lief uit🐰 Maar inderdaad wat moet je creatief zijn en wat een verbouwing soms...ach voor het goede doel! 

De kabelgoten van Ikea liggen inderdaad door het hele huis hier. Ideaal! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 uren geleden, Arielle zei:

Ja heel herkenbaar hahaha. Ze zal ook niet vaak hoogspringen inderdaad. Maar ALS ze het doet, dan heeft ze toch wel echt sterke achterpoten! Ik ben benieuwd hoe hoog dwerg konijnen kunnen springen zoals Alwin is. Ik ben bang dat hij me nog kan verbazen 🤣

Het idee is dat de kleintjes hoger springen, omdat ze lichter zijn. En dat grote, hoewel sterker, qua gewicht meestal niet zo springen. Maar volgens mij is het ook sterk karaktergebonden.

8 uren geleden, Arielle zei:

Wat een mooie konijnen heb je! Ze zien er heel lief uit🐰 Maar inderdaad wat moet je creatief zijn en wat een verbouwing soms...ach voor het goede doel!

Ah, dank je wel ❤️. Beide gedumpt gevonden - geadopteerd vanaf het asiel. Of ze lief zijn... daar is nog een debat over. Maar leuk zijn ze wel.

Als je wat wil lezen over ze, ze hebben een eigen topic met filmpjes & foto's hier:

Maar ik heb al een tijdje geen update geplaatst, want ik ben pas moeder geworden en de nieuwste filmpjes zijn heel erg groot, dus mijn man wilde die nog verkleinen.

Maar ja, dat is er dus nog niet van gekomen. Maar ik blijf elke dag met ze lachen 🥰

Geplaatst:
15 uren geleden, Arielle zei:

Nu zijn alle kabels gelukkig beschermt,

Ik zag op één van die foto's al een kabel lopen en dacht: leuk knaagproject voor onze Flo. Wat een leuk stel om zo samen te zien.

Soms is het beter om niet te veel te weten. Ik heb ervaring met speeddates. En na thuiskomst gelijk de grote buitenren gegeven. Wist ik veel. Twee keer een korte koppelvakantie gehad en ook gelijk de volledige ruimte gegeven en is ook altijd goed gegaan. Zo te zien gaat het hier ook gelijk goed. Wat zul je van ze genieten!

Geplaatst:
15 minuten geleden, To van de Veluwe zei:
Op 23-12-2024 om 11:17, Lappie2 zei:

Zo zie je maar op elke grote pot past een klein dekseltje

Ik draai het liever om omdat dat beter past: op elke kleine pot past een grote deksel.

"Het deksel is altijd kleiner dan de pot"

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
22 uren geleden, Arielle zei:

Verder is hij heel hard aan het racen en binkies aan het maken. 😂

Ik heb zelf het gevoel hoe kleiner hoe feller. Bobby is echt een snelheidsduivel met veel te veel energie. Hij heeft echt ruimte nodig om zijn energie kwijt te kunnen. 

Bobby sprong over 60cm heen en ik denk dat hij nog wel hoger haalt. Qua uiterlijk doet hij me echt aan Alwin denken. Alleen Bobby heeft grijs accenten.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .