Kolino Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik kon zo snel niet terugvinden of Moon gecastreerd is. Als dat niet het geval is, zou je dat kunnen overwegen. Eigenlijk snap ik wel dat je Lio meer rust gunt. Heb je het idee dat Moon Lio nog ruimte gunt? Of alleen als er afleiding is (in de vorm van eten bijvoorbeeld). Het beeld dat ik bij je verhaal krijg is een hormonale voedster die ruimte opeist. Je ziet geen tekenen van schijnzwangerschap of dat ze rams is? Maakt ze geluid als ze hem achtervolgt en zo ja, wat voor geluid? Nu je ze uit elkaar hebt is het kiezen, neutraal terrein en opnieuw koppelen (na castratie?) of toch een andere voedster zoeken. Dat is een moeilijke, ik durf er niks zinnigs over te zeggen. Quote
Lio en Leia Geplaatst: 15 maart Auteur Geplaatst: 15 maart 1 uur terug, Kolino zei: Ik kon zo snel niet terugvinden of Moon gecastreerd is. Als dat niet het geval is, zou je dat kunnen overwegen. Moon was al van voor de koppeling gecastreerd... Het was nooit echt grote liefde maar ik hoopte dat hun band toch nog wat sterker had kunnen worden ... Ik zie nu terug binkies bij Lio wat hij niet echt meer deed. Mijn hart breekt een beetje 😞 . Ondertussen valt het idee dat we Moon misschien niet meer gaan kunnen houden heel zwaar. ...We zijn ondertussen ook al wel aan haar gehecht. Moon is ook een heel leuk en sociaal konijntje Vooral mijn dochter begrijpt niet dat we dit maar kunnen overwegen.. Pff .. moeilijk allemaal... Ik hou ze nu even apart met de gaas ertussen. Morgen probeer ik ze nog is samen te zetten, ik zoek een neutrale plaats. Lio heeft hier bijna alle hoeken gezien 🫣 Quote
Lappie2 Geplaatst: zaterdag om 18:26 Geplaatst: zaterdag om 18:26 Op 15-3-2025 om 15:26, Lio en Leia zei: Moon was al van voor de koppeling gecastreerd... Het was nooit echt grote liefde maar ik hoopte dat hun band toch nog wat sterker had kunnen worden ... Ik zie nu terug binkies bij Lio wat hij niet echt meer deed. Mijn hart breekt een beetje 😞 . Ondertussen valt het idee dat we Moon misschien niet meer gaan kunnen houden heel zwaar. ...We zijn ondertussen ook al wel aan haar gehecht. Moon is ook een heel leuk en sociaal konijntje Vooral mijn dochter begrijpt niet dat we dit maar kunnen overwegen.. Pff .. moeilijk allemaal... Ik hou ze nu even apart met de gaas ertussen. Morgen probeer ik ze nog is samen te zetten, ik zoek een neutrale plaats. Lio heeft hier bijna alle hoeken gezien 🫣 Hoe gaat het nu? Quote
Lio en Leia Geplaatst: zondag om 14:17 Auteur Geplaatst: zondag om 14:17 Dankjewel om te vragen 🤗. Helaas geen goed nieuws 😓. Een nieuwe koppelpoging op neutraal terrein liep snel mis. Eerst waren ze wat afgeleid door hun nieuwe omgeving en het gras eten. Lio zocht wat toenadering tot Moon en ze haalde direct uit naar hem (hapte). Hij is dan weggegaan en na een paar seconden ging het direct mis. Ze bleef heel snel achter Lio lopen en ik zag haar happen in zijn vacht achteraan. Lio panikeerde erg en liep heen en weer terwijl Moon achter hem bleef lopen. Ik kon het niet langer aanzien en heb ze uit elkaar gehaald. Het was een heel moeilijke beslissing, hebben alles afgewogen. Ook het houden van Moon. Maar 4 konijnen zie ik rationeel niet zitten. We hebben er de ruimte niet voor die ik hen wil geven en de combinatie met voltijds werken is ook niet simpel dan. Uiteindelijk is Lio nog steeds ons zorgenkindje met heel wat noden... We hebben Moon gisteren teruggebracht naar de opvang 😔. De koppeling was van in het begin heel moeizaam. Soms zag ik wel goede momentjes die hoop gaven dat het zou beteren maar het is eigenlijk van kwaad naar erger gegaan. Ik voel mij ergens ook schuldig dat ik het niet eerder afgebroken heb. Ocharme onze Lio. Ik denk dat hij heel vaak angstig moet geweest zijn. Ik zie nu echt in zijn gedrag een 'opluchting' , terug vrolijker, meer ontspannen ... 6 Quote
Lappie2 Geplaatst: zondag om 15:13 Geplaatst: zondag om 15:13 Wat een nare situatie voor jullie, voor Moon, en helemaal voor Lio... Arm mannetje😢 Zo goed bedoeld en zo slecht afgelopen allemaal.. Hoop dat Moon snel een ander thuis vind🙏 wat zal ze gemist worden door jullie 💔 En nu? Lio weer op date? Sterkte...het is toch een soort van verlies 😞❤️ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.