Lio en Leia Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Hallo. Ondertussen al even geleden dat ik nog iets plaatste op BB.. Omdat ik van verschillende onder jullie steun en advies heb gekregen wou ik toch graag deze update geven 😊. Heftige periode toch geweest, verlies van ons lief Leiatje, privé en op werk ook het één en het ander... Verlies van Leia hebben we hier toch in ons gezin moeten verwerken, zo snel gegaan allemaal 😥. Lio is steeds goed blijven eten maar we merkten wel dat hij soms wat verloren liep dus we wilden hem toch graag koppelen. We hebben via een opvanggezin 'Moon' gevonden. Vorige week hebben we hen gekoppeld op een neutrale ruimte. Lio was echt heel bang. Stil in een hoekje zitten of echt verstijfd in zijn toilet. Wanneer Moon een beetje in de buurt kwam schoot hij in paniek weg en rende zij achter hem. Op andere momenten probeerde Moon wel rustig toenadering te zoeken tot hem. Af en toe liet hij toe dat ze hem likjes gaf als hij in zijn toilet zat. Ze gaf hem soms ook de ruimte om even apart te zitten... Even dacht ik wel dat dit nooit goed zou komen en had echt met hem te doen. Zo bang...De duts heeft al zo veel meegemaakt. Hij was er ook bij toen we Leia hebben laten inslapen... Na anderhalve dag, vrij snel dus, zag ik Lio toch geleidelijk aan 'ontdooien'. Ze zitten nu een week samen en zijn echt leuk met elkaar, zoeken elkaar op en blijven rustig in elkaars buurt, eten ook goed samen. Nog niet zo klef als met Leia maar dat verwacht ik ook niet. We zijn al heel blij dat alles tot hiertoe goed verloopt 🥰 5 Quote
Lappie2 Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Aaaaaaw wat liefffff🥰 Ik wilde je al vragen hoe het gaat allemaal.. Het verdriet blijft bij ons mensen veel langer dan bij de dieren. Wij huilen nog steeds om Lappie...dat is nu bijna 2 jaar geleden. Natuurlijk niet dagelijks...maar als er eens een fb herinnering komt of toen ik gister als grap zei... Volgens mij is Jingles Lappie. Omdat hij direct op ons af kwam toen we aan het eten waren en continu achter ons aan loopt...in dit geval onze handen. En daar begonnen de tranen bij dochter en mij...😢 Niet omdat hij Lappie kan zijn maar gewoon het gemis ineens van onze geweldige vriend... Ben heel blij dat Lio aan het ontdooien is en er een vriendschap opbloeit tussen die twee. Als je een keer tijd hebt....fotooooo❤️ Zo fijn dat hij een nieuw maatje heeft die net als Leia ook niet anti trans of transfoob is 🤪hihi (flauw grapje ...sorry Lio🤗) Dankjewel voor de update 😊 En sterkte met alles wat je door moet maken 😘 1 Quote
happy211 Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Het is altijd lastig om een nieuw maatje te moeten vinden, zeker als hij dan ook nog zo bang is tijdens de koppeling. Gelukkig is het goed gekomen en hopelijk helpt de nieuwe liefde om de scherpe randjes van het verdriet af te halen. 1 Quote
Kolino Geplaatst: 7 december Geplaatst: 7 december Dat klinkt toch veelbelovend, lief dat je een update geeft. Ik lees: Moon, maar is het dan moon of moen? Hopelijk worden ze samen gezellig oud! Een beetje rust is je wel gegund. 1 Quote
bobbyonthefloor Geplaatst: 8 december Geplaatst: 8 december Wat een heftige tijd moet het zijn geweest voor jullie met Lio en Leia. Fijn dat het nu goed lijkt te gaan met Lio en Moon. 1 Quote
Lio en Leia Geplaatst: 8 december Auteur Geplaatst: 8 december Ja, er is heel veel verdriet geweest om Leia...Nu nog...Heel dubbel allemaal. We zijn natuurlijk heel blij met Moon (spreek je uit als 'Moen' 😉) maar Leia zit nog zo diep in ons hart en in onze gedachte... @Lappie2. Ja Moon is echt lief en aanvaardt hem/haar helemaal hoe hij is 😅. De naam ' Lio en Leia' ga ik nog heel even behouden...toch wat ter nagedachtenis van haar ❤️ 3 Quote
Lappie2 Geplaatst: 8 december Geplaatst: 8 december 49 minuten geleden, Lio en Leia zei: Ja, er is heel veel verdriet geweest om Leia...Nu nog...Heel dubbel allemaal. We zijn natuurlijk heel blij met Moon (spreek je uit als 'Moen' 😉) maar Leia zit nog zo diep in ons hart en in onze gedachte... @Lappie2. Ja Moon is echt lief en aanvaardt hem/haar helemaal hoe hij is 😅. De naam ' Lio en Leia' ga ik nog heel even behouden...toch wat ter nagedachtenis van haar ❤️ Mooie naam. Je kan het altijd nog veranderen in Luna 🌛..betekend het zelfde 😉hihi. Hoe ziet Moon eruit? En hoe oud? Ik heb ook profiel naam niet veranderd... Blijft gewoon Lappie2 ❤️ 1 Quote
happy211 Geplaatst: 8 december Geplaatst: 8 december Korte aantekening als moderator: de naam die je kiest bij het aanmaken van een profiel kun je niet meer aanpassen. Alleen als er bijvoorbeeld persoonlijke gegevens in staan zoals je achternaam en je je daar niet meer prettig bij voelt, dan kun je aan een mod vragen om de profielnaam aan te passen. 1 Quote
Lio en Leia Geplaatst: 8 december Auteur Geplaatst: 8 december @Lappie2 Moon is bujna 8 maanden, een jong veulen dus bij Lio 😉. Lio is 3,5 jaar. Ze werd geboren in het opvanggezin twee weken nadat haar mama werd afgestaan. Ze is drie weken geleden gesteriliseerd, dus wel makkelijk dat dit al achter de rug was.. 4 Quote
Lappie2 Geplaatst: 8 december Geplaatst: 8 december 1 uur geleden, Lio en Leia zei: @Lappie2 Moon is bujna 8 maanden, een jong veulen dus bij Lio 😉. Lio is 3,5 jaar. Ze werd geboren in het opvanggezin twee weken nadat haar mama werd afgestaan. Ze is drie weken geleden gesteriliseerd, dus wel makkelijk dat dit al achter de rug was.. Oooooow zooooo schattigggg😍🥰🥰🥰🥰 Zie ze zitten met die koppies❤️❤️ Dat komt wel goed met die 2😊 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 11 december Geplaatst: 11 december Wat fijn dat Lio een lief vriendinnetje heeft gekregen. Ze zagen er samen super snoezig uit. ❤️ Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december Kan het kloppen dat ik geen foto's zie? Ik zie alleen blauwe vierkanten waarin staat: Image not found or was removed. Dit zie ik ook bij sommige foto's bij SS! Quote
Lappie2 Geplaatst: 12 december Geplaatst: 12 december 11 uren geleden, To van de Veluwe zei: Kan het kloppen dat ik geen foto's zie? Ik zie alleen blauwe vierkanten waarin staat: Image not found or was removed. Dit zie ik ook bij sommige foto's bij SS! Op SS ook een paar not found maar hier zie ik alle fotoos. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.