bemikik253 Geplaatst: 6 december Geplaatst: 6 december (aangepast) Hoi iedereen, Ik heb een nestje van 6 baby konijntjes (inmiddels al flink gegroeid tot een halve kilo) + de moeder konijn via een asiel als gastgezin. Nu zijn ze allemaal heel lief en vrolijk, groeien goed. Maar 1 konijntje is iets rustiger en likt echt overal aan. Echt letterlijk overal. In de ren likt het aan de buis, tralies, vloer, speeltjes. Buiten de ren likt het alle poten van de bureaustoel af, de vloer. Je hoeft ook alleen maar je hand er bij te houden en het begint meteen je hand te likken. Zelfs als je allemaal brokjes in je hand hebt, likt hij eromheen aan je hand en niet de brokjes. Hijt lijkt echt letterlijk aan alles, voeten, sokken, gezicht (als je erbij komt liggen). Nu kan dat natuurlijk affectie zijn, maar waarom ook de vloer en bureaustoel en bakjes en speeltjes en de buis en andere objecten etc? Wat me nu een beetje zorgen maakt is dat dit konijntje nu opeens sinds 2 dagen ook als minste groeit en eigenlijk bijna op het zelfde gewicht blijft. Dat likken deed hij ook al toen hij nog wel groeide, maar nu opeens dus niet meer en wellicht heeft dit er mee te maken? Alle konijntjes zijn erg blij, ik zie ze elke dag binkies maken en ik maak de ren elke week anders zodat ze zicht niet vervelen. Ook krijgen ze van mij elke dag aandacht. Het likkende konijntje maakt ook binkies en ik zie hem wel eten. Toch vraag ik mij af wat dit kan betekenen. Alvast bedankt! 6 december aangepast door bemikik253 Quote
bunnyempress Geplaatst: 6 december Geplaatst: 6 december Hoe ligt het konijntje in de groep? Likken is affectie geven, dus konijnen die alleen zitten, likken hun baasjes vaker, terwijl konijnen die met z'n tweetjes gehouden worden elkaar voornamelijk wassen. Het ene konijn likt/wast meer dan het andere. Als het maatje overlijdt, zie je vaak ook dat baasjes, maar ook muren, stoelen e.d. meer worden gelikt. Het zou dus kunnen dat dit konijn gewoon graag dingen likt/wast, maar het kan ook dat hij niet zo goed in de groep ligt en daarom affectie geeft aan andere dingen. Als je je zorgen maakt over groei/gewicht, zou ik eerder kijken naar keutels, darmen, drinken en eten. Als een konijn niet zo goed in de groep ligt, kan dat het zijn dat anderen hem verdringen en dat hij dus minder eet dan hij zou willen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.