Ga naar inhoud

Konijnen Winterquiz  

28 leden hebben gestemd

1. 1. Wat is een veilige manier om een buitenhok warm te houden in de winter?

• Extra stro en plexiglas voorzetramen
    • Een elektrische deken
      0
    • Een plastic hoes gebruiken die het hok volledig beschermt
      0
  2. 2. Kunnen konijnen sneeuw eten zonder ziek te worden?

• Ja, zoveel als ze willen
    • Ja, maar alleen in kleine hoeveelheden
    • Nee, daar worden ze ziek van
  3. 3. Waarom is het belangrijk om het water van je konijn regelmatig te controleren en verversen in de winter?

• Het kan te koud worden om te drinken
      0
    • Het kan bevriezen
    • Beide antwoorden zijn juist

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja de eerste vraag is zo verleidelijk om niet voor het goede antwoord te gaan. Maar omdat iedereen het kan inzien ben ik toch maar verstandig geweest.

Laatste vraag bracht mij deels in verwarring maar ik denk dat beide goed is. Hoewel ik mijn stem op de 2e vraag verzegelde met een beetje sneeuw inname kan, wat weer ijskoud is. Dus ik twijfel toch over de laatste vraag.

Geplaatst:

Haha ja ik wilde het ook niet al te makkelijk maken met de antwoorden, dus ik heb er een paar zo neergezet dat je er wel aan gaat twijfelen!

De goede antwoorden volgen over een week ofzo 😄

Geplaatst:
Op 20-11-2024 om 07:48, bobbyonthefloor zei:

Tja de eerste vraag is zo verleidelijk om niet voor het goede antwoord te gaan. Maar omdat iedereen het kan inzien ben ik toch maar verstandig geweest.

Laatste vraag bracht mij deels in verwarring maar ik denk dat beide goed is. Hoewel ik mijn stem op de 2e vraag verzegelde met een beetje sneeuw inname kan, wat weer ijskoud is. Dus ik twijfel toch over de laatste vraag.

Dacht eerst om een elektrische deken in Jingles hok te leggen maar heb toch gekozen voor een openhaard😜 

• Haha 5
Geplaatst:
Op 22-11-2024 om 16:35, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Hihi leuk! Oww huh, is een elektrische deken slecht dan🤔😅🤣? (Grapjee 😉)

Nee hoor helemaal niet slecht maar vond een open haard gezelliger.😊

Hij steekt zo nu en dan zijn koppie erin 🤪😂😂

• Haha 3
Geplaatst:

Ik heb de antwoorden onder de spoiler gezet. 

Spoiler

1. Wat is een veilige manier om een buitenhok warm te houden in de winter?

Extra stro en plexiglas voorzetramen

Een elektrische deken

Een plastic hoes gebruiken die het hok volledig beschermt

Uitleg:

Het juiste antwoord is extra stro en plexiglas voorzetramen. 

Ik denk niet dat dit veel uitleg nodig heeft, maar extra stro en voorzetramen zijn een veilige manier om het lekker warm te houden. De plastic hoezen die je bij hokken koopt en volledig afsluiten raden we niet aan ivm ventilatie. En een elektrische deken... tja, dat is niet zo een veilige combinatie met konijnen 😂

2. Kunnen konijnen sneeuw eten zonder ziek te worden?

Ja, zoveel als ze willen

Ja, maar alleen in kleine hoeveelheden

Nee, daar worden ze ziek van

Uitleg:

Het juiste antwoord is "Ja, maar in kleine hoeveelheden". 

Een beetje sneeuw eten is niet erg, maar als konijnen er veel van eten haalt dat de lichaamstemperatuur flink omlaag en kan het ook voor problemen met de spijsvertering zorgen. Daarbij zitten er ook slechte stoffen en bacteriën in sneeuw (sneeuw absorbeert dat uit de omgeving) die spijsverteringsproblemen kunnen geven. Een paar hapjes is niet erg, je hoeft niet een buitenren helemaal sneeuwvrij te maken, konijnen kunnen gerust in sneeuw rondhuppen. Maar ga het niet als voedsel aanbieden en voorkom dat ze er te veel van eten. 

3. Waarom is het belangrijk om het water van je konijn regelmatig te controleren en verversen in de winter?

Het kan te koud worden om te drinken

Het kan bevriezen

Beide antwoorden zijn juist

Uitleg:

Het juiste antwoord is "Beide antwoorden zijn juist". 

Dit was een beetje een flauwe vraag want het wordt te koud om te drinken als het onder het nulpunt komt, dan bevriest het namelijk 😂 

Geplaatst:
Op 29-11-2024 om 09:36, Evee zei:

Ik denk niet dat dit veel uitleg nodig heeft

Tocn even checken bij @Lappie2 hoor!

😉

Op 29-11-2024 om 09:36, Evee zei:

Dit was een beetje een flauwe vraag

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Geweldig. Ik had het overigens wel goed maar niet met deze wetenschap.

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .