Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier ook een oudere dame die gisteren de hele dag van slag was. Ze kwam niet op de gebruikelijke voormomenten, dus heb ik er een tijdje bij gezeten om te kijken of ze wel echt at. Gelukkig deed ze dat wel, maar nog erg schikachtig. Vandaag gelukkig weer bijgekomen en gedraagt zich weer normaal.

Geplaatst:

Hier ook 2 konijnen die aardig van slag waren tijdens de jaarwisseling en gisteren ook nog. Ik had ze als afleiding wat te knagen gegeven en ben regelmatig bij ze gaan kijken op oudejaarsavond en met de jaarwisseling, maar zowel Aya als Verdi, wisten niet waar ze het zoeken moesten. Ik kon ze helaas niet naar binnen halen, maar buiten in hun ren hebben ze volop schuil plekken waar ze dan ook volop naar toe gingen vluchten. Vandaag was gelukkig alles weer normaal met zowel Aya als Verdi en kwamen ze weer als vanouds op hun eten af.

Geplaatst:

Dat kan inderdaad. Bij schrik komen er stresshormonen vrij. Die kunnen een reactie in het konijnenlijfje veroorzaken waardoor het konijn dan een hartstilstand krijgt. Het konijn schrikt zich dan dus echt dood. We horen het gelukkig niet heel vaak, maar het kan wel. 

• Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Geplaatst:

Ik weet nog in NL dat een vriendin van mijn moeder langs kwam met 3 grote honden. Die liet ze los rennen in het weiland naast ons huis. En onze buurman had een stuk of 10 konijnen precies langs ons weiland. 

Honden deden niks behalve rennen en snuffelen bij de ren...4 konijnen waren die dag dood.  Letterlijk doodgeschrokken.  🥺

• Verdrietig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .