tam86 Geplaatst: maandag om 21:18 Delen Geplaatst: maandag om 21:18 Mijn konijn (7,5) wordt morgen aan z’n kiezen geopereerd. Ik vind het best een spannende leeftijd om onder narcose te gaan. Hoe oud was jouw konijn toen zij of hij onder narcose ging? Wanneer is een konijn te oud voor een narcose? De dierenarts waar hij heengaat is overigens zeer konijnkundig. Mijn andere, inmiddels overleden, konijn is meermaals onder narcose geweest. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: dinsdag om 06:59 Delen Geplaatst: dinsdag om 06:59 Ik heb geen idee hoe of wat, ligt ook aan de conditie van het konijn lijkt mij. Sterkte vandaag en de komende dagen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: dinsdag om 07:07 Delen Geplaatst: dinsdag om 07:07 Leeftijd maakt voor narcose niet veel uit. Conditie is belangrijker. Een verzwakt jong konijn loopt meer risico met narcose dan een oud konijn dat wel gezond is. Hoe is de gezondheid van het konijn? Eet het gewoon nog goed, ondanks de gebitsproblemen? is het niet te mager, zijn er geen verdere gezondheidsproblemen die spelen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tam86 Geplaatst: dinsdag om 08:59 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 08:59 1 uur geleden, Evee zei: Leeftijd maakt voor narcose niet veel uit. Conditie is belangrijker. Een verzwakt jong konijn loopt meer risico met narcose dan een oud konijn dat wel gezond is. Hoe is de gezondheid van het konijn? Eet het gewoon nog goed, ondanks de gebitsproblemen? is het niet te mager, zijn er geen verdere gezondheidsproblemen die spelen? Hij is in goede conditie. Hij eet en is actief. Ik merk wel dat eten wat lastiger gaat. Vooral groenvoer heeft ie moeite mee. Ik zou in principe nog wel kunnen wachten met de operatie, maar ik dacht misschien vanwege de aankomst van de winter handig om het nu te doen. Ivm binnen buiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: dinsdag om 09:59 Delen Geplaatst: dinsdag om 09:59 Als het goed is, kijkt de dierenarts het konijn voorafgaand aan de operatie ook na om te kunnen beoordelen of hij de narcose aan kan. Dan kun je voor de zekerheid nog even navragen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tam86 Geplaatst: dinsdag om 16:37 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 16:37 Mijn ram had drie haken en z’n voortand was lang (een voortand was ooit getrokken vanwege een ontsteking). Mijn konijn had bij de dierenarts gelijk gegeten en ging thuis gelijk verder. Ik had hem nog een paar uur binnen gehouden om z’n temperatuur in de gaten te houden, maar hij deed het zo goed dat ik hem naar buiten bij z’n vrouw heb gedaan. Daar ging hij gelijk verder eten. Voor de zekerheid een hoop stro in het hok gedaan, maar ik merk echt niets anders aan hem. Behalve dat hij veel makkelijker eet. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: gisteren om 06:51 Delen Geplaatst: gisteren om 06:51 Wat fijn dat alles goed lijkt! @tam86 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: gisteren om 08:15 Delen Geplaatst: gisteren om 08:15 Ik ben benieuwd hoe hij zich voelt, het was een koud nachtje. Hopelijk heb je nog steeds een blij konijn! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: gisteren om 12:17 Delen Geplaatst: gisteren om 12:17 Fijn dat het goed is gegaan, fijn ook dat je het even laat weten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tam86 Geplaatst: gisteren om 18:41 Auteur Delen Geplaatst: gisteren om 18:41 10 uren geleden, Kolino zei: Ik ben benieuwd hoe hij zich voelt, het was een koud nachtje. Hopelijk heb je nog steeds een blij konijn! Het was een koude nacht, maar ze zaten lekker samen tegen elkaar aan in het nachthok. Vanochtend doken ze allebei op de brokjes en vanmiddag ging het groenvoer er goed in. Alsof er niets gebeurd is. Heel fijn! Ik was best ongerust vanwege z’n leeftijd. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: gisteren om 20:23 Delen Geplaatst: gisteren om 20:23 Ik lees het net te laat maar bij onze ram werd toen hij 8 of 9 was een kies getrokken onder narcose. Dat is ook goed gegaan. Ik vond het in eerste instantie wat lang duren voor hij weer actief werd maar nadat ik hem wat dwangvoeding gaf, kwam hij gelijk weer op gang. Fijn dat het bij jouw konijn ook goed gegaan is! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.