Marcovka2 Geplaatst: 15 november Delen Geplaatst: 15 november Hoi, zoals sommigen hier misschien wel weten heb ik mijn voedster Mica een paar weken terug laten koppelen bij Knijn&Ko en is het verse koppel in een slaapkamer gezet. Beide konijntjes waren buitenkonijnen, maar om praktische redenen en omdat de opvang me het advies gaf ze in een neutrale ruimte te huisvesten had ik geen andere keus dan ze in een slaapkamer te zetten. Ze zijn dus in de laatste week van Oktober naar binnen verhuisd. Ze waren dus al begonnen met de aanmaak van hun wintervacht. Hoe lang duurt het dan voordat ze hun wintervacht verliezen? Ik heb ook nog een koppel buiten en die hebben toch al wel een duidelijk dichtere vacht. Dus ik denk dat het koppel binnen nu al gestopt is met wintervacht aanmaken. Er ligt ook behoorlijk wat haar overal van het ruien. Specifiek wil ik eigenlijk weten of ik het raam beter open of dicht kan doen op die kamer. Want als ze geen wintervacht meer hebben is het misschien te koud met raam open, en als ze nog wel wintervacht hebben is het misschien te warm met raam dicht. Nu kan ik het raam daar nog 24/7 open laten maar als het straks slechter weer wordt gaat dat niet (harde regenbuien of wind, of strenge vorst). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: vrijdag om 14:30 Delen Geplaatst: vrijdag om 14:30 Als ik het goed heb, is na twee weken de wintervacht al zo uitgedund dat een konijn dan niet meer naar buiten kan. Bijvoorbeeld als ze door ziekte tijdelijk binnen moeten, dan wil je ze binnen 10 dagen maar zeker voor de 14 dagen weer naar buiten hebben. Ik heb verder geen ervaring met binnenkonijnen, maar ik denk niet dat het nog nodig is om de hele dag het raam open te laten. Gewoon af en toe luchten en verder de ruimte onverwarmt laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: vrijdag om 14:47 Delen Geplaatst: vrijdag om 14:47 Deze 2 zijn natuurlijk vanaf het begin binnen, maar ook zij maken een wintervacht aan. De kleine heeft nu echt een dikkere vacht en Leeuw ook. Ik weet nog met Lappie dat hij in 1 week tijd verdubbeld was in vacht zijn 2e levensjaar. Was echt gigantisch dik en vol geworden. Ook binnen konijn. Op de kamer nu zo.n 22+graden. Aangezien je ze binnen blijft houden zou ik geen ramen open doen. En elke week even de borstel erdoor totdat het verharen klaar is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: vrijdag om 15:35 Auteur Delen Geplaatst: vrijdag om 15:35 (aangepast) Voorlopig blijven ze binnen, in ieder geval tot Mei/Juni. Misschien laat ik ze wel binnen. Ja de konijntjes buiten voel je echt met aaien😇 Je ziet het zelfs, een heel wollig jasje hebben ze aan, vooral het rammetje vrijdag om 15:36 aangepast door Marcovka2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: vrijdag om 15:48 Delen Geplaatst: vrijdag om 15:48 9 minuten geleden, Marcovka2 zei: Voorlopig blijven ze binnen, in ieder geval tot Mei/Juni. Misschien laat ik ze wel binnen. Ja de konijntjes buiten voel je echt met aaien😇 Je ziet het zelfs, een heel wollig jasje hebben ze aan, vooral het rammetje En dat zelfde hebben onze binnen konijnen dus ook 😉 Lappie de grootste winterjas 🤪 maar dat was na een paar weken weer uit hihi. Kleine hele dichte dikke vacht en Leeuw een jas over zijn jas 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: vrijdag om 22:18 Auteur Delen Geplaatst: vrijdag om 22:18 En het zijn goede kwaliteit jassen 😄 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.