robinceuppens1234 Geplaatst: 12 november Delen Geplaatst: 12 november Wij hebben ongeveer 4 maanden geleden 2 konijnen geadopteerd. Deze leven bij ons op het appartement, wij zijn veel thuis dus zitten nooit heel lang in hun hok. De konijnen hebben eigenlijk altijd heel erg veel rondgewandeld en verkend in het appartement en spelen met elkaar en hebben binkies. Nu de laatste dagen blijven beiden konijnen veel meer in hun hok als gewoonlijk. normaal gezien liggen ze altijd ergens in het appartement een dutje te doen. daarom vroeg ik mij af wat de oorzaak kan zijn dat ze liever in hun hok zitten? ze eten heel goed en zijn heel enthousiast als je ze te eten geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 12 november Delen Geplaatst: 12 november Afwijkend gedrag zoals afzonderen kan een teken zijn van ziekte. Alleen liggen de meeste konijnen dan vaak niet bij elkaar (tenzij ze tegelijkertijd ziek zijn). Hoe zien de keutels eruit? Zijn die mooi rond, groot en vol met hooi? Wordt er ook afwijkend gedronken en/of raar gelopen en/of geniesd? Verder zou het ook kunnen dat ze het wat kouder hebben, want de temperaturen zakken. Dan kan het ook dat ze liever er warmpjes bij zitten in een hok. En daarnaast speelt de leeftijd ook een rol. Ik weet niet hoe oud ze zijn? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 november Delen Geplaatst: 12 november Wat ik nog wilde toevoegen, je zegt appartement, dus er wonen nog mensen boven, onder, naast je? Is er iets wat jij niet kunt horen wat jij niet (goed) kunt horen, dat verandert is, een buur die een huisdier of kind heeft gekregen, of aan het klussen is (geweest)? Voor de rest denk ik dat bovenstaande reactie wel een hoop dekt eigenlijk. Het wordt kouder, sneller donker... Observeren of je verder afwijkend gedrag ziet is wel verstandig natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 13 november Delen Geplaatst: 13 november Ik merk het bij onze kat ook. Die gaat nu ook weer op plekken en in schuilhuisjes liggen waar hij in de zomer nooit naar omkeek. Dus het zou goed kunnen dat het daarmee te maken heeft. Blijf de rest (keutels, eten, etc) gewoon in de gaten houden. Als je verder niets geks ziet, dan zal het wel meevallen. Soms zie je ook wel dat binnenkonijnen een bepaalde ondergrond niet zo fijn vinden, bijvoorbeeld glad laminaat. Dan zou bijvoorbeeld een kleedje of handdoek kunnen helpen voor meer grip. Maar als ze eerst wel durfden te verkennen, dan zal het waarschijnlijk niet aan de ondergrond liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 14 november Delen Geplaatst: 14 november Hier zijn ze ook een stuk slomer hoor sinds de wintertijd is ingegaan. Wat ik het eerst check zijn de nagels. Ik knip ze om de 2 a 3 maanden. En verander de boel een beetje om ze actief te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.