Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak mij zorgen om een van mijn konijntjes. Ik gaf haar een stukje groente en merkte dat ze er meer op sabbelde dan echt hapjes nam. Dus ik heb even in haar mondje naar dr gebit gekeken en zag dat de voortanden echt heel erg kort waren. Zijn deze dan afgebroken? Het was namelijk wel in een rechte lijn. 
En kan dit heel veel kwaad? Ze heeft wat betreft kiezen al geen fijn gebit, maar dit leek na het trekken van 1 kies en medicatie voor de ontsteking een tijdje geleden erg goed te gaan. 
Ik hoop dat iemand min kan helpen want ik maak me er behoorlijk zorgen om.

Geplaatst:

31 minuten geleden, NoorenGuusje zei:

Ik hoop dat iemand min kan helpen want ik maak me er behoorlijk zorgen om.

Ik heb er weinig verstand van maar ik weet wel dat konijnentanden zo'n 1.5 tot 3 mm per week groeien. Dus mochten ze afgebroken/afgesleten zijn dan groeien ze wel weer aan. Een groot knaagproject gehad?

Geplaatst:

Lastig om te bepalen of er iets aan de hand is. Ik ga mee in, als je twijfelt, dierenarts. Zeker omdat er al problemen waren en er moeizaam gegeten wordt.

Bedoel je de onderkant of de bovenkant? Ik vind het zichtbare tanddeel niet zo heel lang. Is er iets voorgevallen dat je hier aan denkt?

Geplaatst:

Als je twijfelt en je ziet ook echt dat het eetgedrag anders is, zou ik toch even bij een dierenarts laten controleren. 

Aan jouw verhaal kan ik het niet zeggen, of er afgebroken voortanden zijn of niet. Zoals anderen ook al aangeven zijn de voortanden aan de bovenkant niet overdreven lang, en als ze gewoon recht zijn, kan ik daaruit niet halen of ze afgebroken zijn of niet. 

Geen spoed, je zou vandaag nog even goed kunnen kijken of het afwijkende eetgedrag nog is en of er andere signalen zijn van gebitsproblemen. Maar als het aanhoud en je twijfel blijft, is het advies wel een dierenartsbezoekje voor controle. 

• Mee eens! 1
Geplaatst:
7 uren geleden, Kolino zei:

Lastig om te bepalen of er iets aan de hand is. Ik ga mee in, als je twijfelt, dierenarts. Zeker omdat er al problemen waren en er moeizaam gegeten wordt.

Bedoel je de onderkant of de bovenkant? Ik vind het zichtbare tanddeel niet zo heel lang. Is er iets voorgevallen dat je hier aan denkt?

Nee niets aan voorgevallen. Meer verandering in gedrag. Dat ik het denk komt ook vooral doordat als je van onder kijkt de tanden eigenlijk precies gelijk lopen met het tandvlees zegmaar en dat je tussen de tanden vanaf onder dus ook het tandvlees ziet

Geplaatst:
7 uren geleden, Kolino zei:

Gaat om de bovenkant. Die zijn idd niet zo heel lang maar heb het idee dat ze nu korter waren dan ‘normaal’. Ga vandaag nog maar eens checken en kijken of ze anders blijft doen met eten.

Geplaatst:
2 uren geleden, Evee zei:

Als je twijfelt en je ziet ook echt dat het eetgedrag anders is, zou ik toch even bij een dierenarts laten controleren. 

Aan jouw verhaal kan ik het niet zeggen, of er afgebroken voortanden zijn of niet. Zoals anderen ook al aangeven zijn de voortanden aan de bovenkant niet overdreven lang, en als ze gewoon recht zijn, kan ik daaruit niet halen of ze afgebroken zijn of niet. 

Geen spoed, je zou vandaag nog even goed kunnen kijken of het afwijkende eetgedrag nog is en of er andere signalen zijn van gebitsproblemen. Maar als het aanhoud en je twijfel blijft, is het advies wel een dierenartsbezoekje voor controle. 

Vannochtend at ze gewoon zoals ze altijd deed. Ik laat het daarom nu even zo en als ze toch minder gaat eten bel ik de dierenarts. Bedankt voor je advies!

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .