Ga naar inhoud

weer naar buiten?

Aanbevolen berichten

Milo, onze ram, zit sinds dinsdagmiddag binnen. Hij at niet en had ondertemperatuur. Inmiddels is hij weer voldoende opgeknapt maar hij zit in de verwarmde woonkamer waar het 20,5 graad is. Ik had hem vanmiddag weer naar buiten willen doen maar vind het verschil wel erg groot. Kan het kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een mogelijkheid dat je het met een tussenstap kunt doen? Bijvoorbeeld eerst naar een onverwarmde kamer zoals een hal of bijkeuken. En dan morgenmiddag naar buiten?

Als hij genoeg hersteld is, dan kan hij wel weer naar buiten. Maar als het verschil in temperatuur erg groot is dan kan dat wel voor een kleine dip in de weerstand zorgen. Ideaal is om het verschil niet groter dan 5 graden te hebben. Maar als dat niet gaat, dan is eerder naar buiten denk ik voordelig ten opzichte van hem langer in een warme ruimte houden als hij dat niet meer nodig heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook eerder wel gedaan. Maar ik realiseerde me eigenlijk vanmiddag pas dat het verschil tussen binnen en buiten wel erg groot was. Het is hier 5 graden en het voelt als nog kouder.

We hebben Milo sinds mei en hij is nu drie keer gestopt met eten denk ik. De laatste keer wist ik niet goed wat er aan de hand was, hij at wel als je een brokje voor zijn neus hield maar kwam niet op het voerbakje af. De DA dacht wel aan een verstopping. Silke is in die tijd 1 x gestopt met eten, haar kreeg ik ook niet zelf weer op gang. Ik laat zekerheidshalve maar gewoon de keutels onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .