Bunny566 Geplaatst: 7 november Delen Geplaatst: 7 november Milo, onze ram, zit sinds dinsdagmiddag binnen. Hij at niet en had ondertemperatuur. Inmiddels is hij weer voldoende opgeknapt maar hij zit in de verwarmde woonkamer waar het 20,5 graad is. Ik had hem vanmiddag weer naar buiten willen doen maar vind het verschil wel erg groot. Kan het kwaad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 7 november Delen Geplaatst: 7 november Is er een mogelijkheid dat je het met een tussenstap kunt doen? Bijvoorbeeld eerst naar een onverwarmde kamer zoals een hal of bijkeuken. En dan morgenmiddag naar buiten? Als hij genoeg hersteld is, dan kan hij wel weer naar buiten. Maar als het verschil in temperatuur erg groot is dan kan dat wel voor een kleine dip in de weerstand zorgen. Ideaal is om het verschil niet groter dan 5 graden te hebben. Maar als dat niet gaat, dan is eerder naar buiten denk ik voordelig ten opzichte van hem langer in een warme ruimte houden als hij dat niet meer nodig heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 7 november Auteur Delen Geplaatst: 7 november Daar was ik al bang voor. Op zich kan hij wel ergens anders zitten, alleen is het wel een beetje een stresskip dus geeft dat ook wel weer stress. De garage heeft hij wel eerder gezeten, is ook een stuk kouder maar iets minder koud als buiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 7 november Auteur Delen Geplaatst: 7 november Ik vond de garage ook al behoorlijk koud dus hij zit nu in de werkkamer met het raam open. Moet maar even zo. Bedankt voor je snelle reactie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 7 november Delen Geplaatst: 7 november Goed plan dat hij in fases naar buiten kan. Je wil niet dat hij een klap krijgt van zoveel temperatuur verschil. Hopelijk vind hij het niet te stressvol en kan hij morgen op het warmste moment weer lekker naar buiten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 7 november Delen Geplaatst: 7 november Ik heb ze 2 keer in het najaar binnen gehad bij ziekte en heb toen ook het raam open gehad zodat de overgang niet groot was Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 7 november Auteur Delen Geplaatst: 7 november Ik heb dat ook eerder wel gedaan. Maar ik realiseerde me eigenlijk vanmiddag pas dat het verschil tussen binnen en buiten wel erg groot was. Het is hier 5 graden en het voelt als nog kouder. We hebben Milo sinds mei en hij is nu drie keer gestopt met eten denk ik. De laatste keer wist ik niet goed wat er aan de hand was, hij at wel als je een brokje voor zijn neus hield maar kwam niet op het voerbakje af. De DA dacht wel aan een verstopping. Silke is in die tijd 1 x gestopt met eten, haar kreeg ik ook niet zelf weer op gang. Ik laat zekerheidshalve maar gewoon de keutels onderzoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.