Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje, mijn konijn van bijna 11 (mannetje) heeft opeens een natte plek aan een kant van zijn hoofd. Hij eet de laatste dagen wat minder goed, maar dit doet hij de afgelopen jaren als we de winter in gaan vaker. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen? 

Spoiler
Spoiler

aangepast door IsabelleSnoopy
Geplaatst:

Ideeën volop, maar waar is het nat? Als in waar op de zijkant van z'n kop is het nat? Er zit een oog, een bek... Hij kan ook ergens in zijn gaan liggen, er zijn ook nog een paar huidaandoeningen, je kunt nog aan gebitsproblemen denken, of artrose.

Icm slecht eten, zou ik toch zeggen, misschien is een bezoekje aan de dierenarts toch nodig.

Woont hij binnen of buiten?

Geplaatst:

Konijnen kunnen kwijlen bij tandproblemen of een abces. Zie of voel je een bult? Snot kan ook, dus niezen en neus controleren is ook verstandig. 

Als je niets ziet, zou ik toch langs de dierenarts gaan. Zeker ivm leeftijd en eetproblemen. 

Geplaatst:

Lastige plek om te zeggen wat de oorzaak is, als het een traanoog zou zijn, dan zou je het als dusdanig herkennen, vermoed ik? Als hij zou kwijlen ook.

Mijn gedachte is ook als het niet iets voor de hand liggends is, ga ik ook denken aan een abces of een schimmel of een bacterie of iets in die richting. Zeker als het morgen niet weg is, kan je het beter aan een dierenarts laten zien.

Ik moet wel denken aan een verhaal van maanden geleden, maar ik weet niet meer of daar de oorzaak nou boven tafel is gekomen. Was wel iets uitgebreider qua plekken maar de symptomen doen me aan dat verhaal denken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .