Esmee4 Geplaatst: 12 uren geleden Delen Geplaatst: 12 uren geleden Mijn konijnen (allebei geholpen) zitten nu een maand samen. Over het algemeen is het een leuk koppel; ze liggen vaak samen, eten samen hooi en de ram wast de voedster. Alleen als ze brokjes krijgen, rent de ram achter de voedster aan. Hij maakt hierbij een knorrend geluid. Soms liggen er zelfs plukken haar in de ren. Zij rent van hem weg en dit houdt pas op als ze de brokjes hebben. Dan eten ze lief samen. Het probleem is dat ze precies weten wanneer ze brokjes krijgen en dan begint de ram te jagen. Ze hebben altijd hooi ter beschikking, krijgen 2x per dag brokjes en 's avonds groenvoer. Hebben jullie tips om dit te verhelpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 12 uren geleden Delen Geplaatst: 12 uren geleden Dit komt helaas bij veel konijnenkoppels voor. Bij mijn vorige koppel was het ook zo. Wat enigszins hielp was het voer rondstrooien, dan konden ze makkelijker en sneller tegelijk beginnen met eten. Maar echt stoppen lukte niet, vaak begon hij met jagen als ik de schuurdeur opendeed om het voer te pakken. Dat soort dingen hebben ze heel goed door. Zonder het knorren en de losse plukken haar is het ook gewoon een vorm van enthousiasme. Ik heb regelmatig pleegkonijnen die alleen zitten en ook hun hele ren rondspringen als ik de schuur open doe. Dus het heeft vaak niet direct iets met de partner te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Esmee4 Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Delen Geplaatst: 12 uren geleden Dank je wel voor je reactie! Het rondstrooien heb ik geprobeerd inderdaad, maar het zit hem vooral in de tijd vóór de brokjes. Heel herkenbaar ja. Als ik met hun bakje richting de schuur loop, weten ze dat de brokjes eraan komen en gaat hij jagen. Maar soms begint dit al als we eind van de middag de tuin inlopen, ook al krijgen ze nog geen brokjes 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 8 uren geleden Delen Geplaatst: 8 uren geleden Ga je eerst de ren in om het voerbakje te pakken voor je naar de schuur loopt om het te vullen? Wat dan nog zou kunnen helpen is een extra voerbakje kopen. Dan staat er een bakje bij het voer dat je direct kan vullen, dan neem je een vol bakje mee de ren in en kunnen ze gelijk beginnen. Dan pak je het lege bakje van de ochtend/vorige dag weg en bewaar je dat weer bij het voer voor de volgende portie. Dan zit er wat minder tijd hopelijk tussen het signaal dat het eten eraankomt en dat het echt voor hun neus staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.