Ga naar inhoud

Konijnvriendelijke winkel

Aanbevolen berichten

Waar is ergens een (fysieke of online) konijnvriendelijke winkel?

De meeste online winkels verkopen ook spullen waar ik echt kippenvel van krijg (te kleine hokken, tuigjes, konijn-onvriendelijke materialen), daar wil ik mijn geld niet naar overmaken.

Het valt me ook op dat ik op heel veel konijnenspullen kritiek kan leveren. Ik vraag me af wie die ontwerpt, niet iemand die verstand heeft van konijnen. Netto blijft er niet veel over wat ik echt wil aanschaffen, en dan is het dus in een winkel waar ze ook die martelmaterialen verkopen, dus wil ik dat niet.

Gisteren was ik in Intratuin Dierenwereld, karretje vol, wil naar de kassa lopen zie ik daar een konijntje alleen in een te kleine aquariumbak😱 Helaas, voor niets geshopped. Ik ben met lege handen terug naar huis gegaan. Het is voor mij echt een principe kwestie dat die geen cent verdienen aan mij.

Maar waar kun je dan wel terecht?? Je moet toch iets kopen voor je konijnen.

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met je eens, ik ben ook zo principieel, maar daar heb je zelf dus ook last van 🙈 kun je nergens wat kopen. Het is jammer dat BB gestopt is, ik bestel het voer nu maar online. Bunnykruidenier heeft ook kruiden. 
En dan ben ik ook nog zo’n miep die dan zelfs online dierenwinkels gaat mailen als ze tuigjes verkopen 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat doe ik ook vaak, maar dat heeft geen effect. Je krijgt een standaard vriendelijke email dat ze ernaar zullen kijken. Maar maanden later is nog niets veranderd.

Twee jaar terug heb ik nog een hele toestand gehad in een winkel waar een konijntje alleen in een aquarium zat, en ook nog slecht verzorgt (gewoon vers hooi over het oude hooi met keutels gelegd, het waterbakje zat vol keutels), toen ik daarover begon tegen het personeel waren ze ook niet zo vriendelijk,dus ging ik daar flink tegenin met alle klanten die stonden toe te kijken en werd zowat de winkel uitgegooid. Dus ik bedenk me wel twee keer.

En het heeft geen effect, ik weet zeker dat er nog steeds een konijn zit.🥺

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenwinkel hier is gestopt met het verkopen van konijnen, ze hebben alleen nog vissen.

Nou moet ik zeggen dat ze daar wel goed verzorgd werden, je kon ze niet aanraken, en ze rekenden 50 euro voor een konijn, dat is net iets teveel voor een impulsaankoop. En Intratuin Breda heeft nooit konijnen verkocht volgens mij. Hun assortiment wordt ook steeds beter, dus tegen de tijd dat mijn bunnybunch voorraad op is, is dat ook een goede optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marcovka2 zei:

Ja dat doe ik ook vaak, maar dat heeft geen effect. Je krijgt een standaard vriendelijke email dat ze ernaar zullen kijken. Maar maanden later is nog niets veranderd.

Twee jaar terug heb ik nog een hele toestand gehad in een winkel waar een konijntje alleen in een aquarium zat, en ook nog slecht verzorgt (gewoon vers hooi over het oude hooi met keutels gelegd, het waterbakje zat vol keutels), toen ik daarover begon tegen het personeel waren ze ook niet zo vriendelijk,dus ging ik daar flink tegenin met alle klanten die stonden toe te kijken en werd zowat de winkel uitgegooid. Dus ik bedenk me wel twee keer.

Ja ik ben er ook zo een. Idd superfrustrerend dat het totaal geen zin heeft. Hier ook de dierenwinkel aangesproken. En de kinderboerderij, waar ze de konijnen in kleine hokken alleen hebben zitten. Zelfs de gemeente erover gemaild. Zo triest, je steekt er zoveel tijd en energie in en er verandert niets. Kan me echt machteloos voelen dan… 😔
 Ook een periode lang op marktplaats gratis konijnen gereageerd, dat ze ze beter naar een opvang kunnen brengen. Daar bereik je denk 1 op de 10 mensen, rest negeert je of scheld je uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marcovka2 zei:

Waar is ergens een (fysieke of online) konijnvriendelijke winkel?

De meeste online winkels verkopen ook spullen waar ik echt kippenvel van krijg (te kleine hokken, tuigjes, konijn-onvriendelijke materialen), daar wil ik mijn geld niet naar overmaken.

Het valt me ook op dat ik op heel veel konijnenspullen kritiek kan leveren. Ik vraag me af wie die ontwerpt, niet iemand die verstand heeft van konijnen. Netto blijft er niet veel over wat ik echt wil aanschaffen, en dan is het dus in een winkel waar ze ook die martelmaterialen verkopen, dus wil ik dat niet.

Gisteren was ik in Intratuin Dierenwereld, karretje vol, wil naar de kassa lopen zie ik daar een konijntje alleen in een te kleine aquariumbak😱 Helaas, voor niets geshopped. Ik ben met lege handen terug naar huis gegaan. Het is voor mij echt een principe kwestie dat die geen cent verdienen aan mij.

Maar waar kun je dan wel terecht?? Je moet toch iets kopen voor je konijnen.

Wel leuk dat ik niet de enige ben die er zo instaat. Maarja we zijn hier ook goed opgevoed he? 😉

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kan ik veel in het winkeltje van de konijnenopvang kopen. Alleen qua kruiden zoek ik nog een goed alternatief, bij de opvang hebben ze alleen grote zakken die ik niet goed kan bewaren in de schuur zonder dat het vochtig wordt. BB was daarvoor echt ideaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, To van de Veluwe zei:

Ik bestelde bij BB maar ook bij D-tails. Kijk daar maar eens. Volgens mij is er niets mis met dat bedrijf en ze zijn zeker aanspreekbaar.

Ja ik had die al in het vizier. Was er toevallig net op aan het zoeken. Ik kan op die site geen kleine kooien of tuigjes vinden.

Verder verkopen ze helaas veel van de dom ontworpen konijnenspullen, maar daar kunnen zij ook niets aan doen.

Echt, die ontwerpers hebben nog nooit een konijn gezien volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eerlijk koop ik caviavoer vaak gewoon bij Ranzijn, die hebben wel vaak aanbiedingen daarvan. Maar wel konijnen etc. in hele kleine hokken. Iets anders dan dat koop ik daar eigenlijk nooit, daar vind ik ze ook wel vrij duur in (voerballen van 10 euro vind ik al te gek). Ik bestel ook weleens bij Brekz, die verkopen ook echt bijna alleen maar voer. Losse spulletjes koop ik bijna nooit, maar meestal tweedehands via marktplaats. Een tijdje terug is er bij mij in de buurt een Dier&Beijer gekomen, die verkopen geen konijnen of andere dieren uit ethische overwegingen. Ze hebben maar 5 winkels en op dit moment alleen nog maar honden- en kattenspullen in de webwinkel, maar als het goed is gaan daar nog konijnenspullen bijkomen. Ik vind Welkoop vrij duur, maar volgens mij is die ook wel goed. Daar heb ik alleen ooit een pak hooi en een toilet gehaald, want die zit niet heel dicht bij mij in de buurt. Een tijdje terug heb ik heel goedkoop een grote doos kaasjeskruid kunnen krijgen bij een toko in de buurt. Hooi haal ik meestal in de supermarkt.

aangepast door happy211
Link verwijderd, zie forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi alle soorten en toilet pallets koop ik bij de bouw/tuin winkel(diervrij). Veel goedkoper dan bij de dierenwinkel in de stad. Zelfde merk maar 2 x goedkoper.

Voer is in geen 1 winkel te krijgen dus dat doe ik online. En voor Kippie haal ik af en toe iets in de dierenwinkel waar hij vandaan kwam. Klein winkeltje met hele lieve mensen die ook diertjes verkopen maar dat zijn hooguit 2 caviaas, 1 a 2 konijntjes, paar hamsters en vissen, vogels, spin en slang.

In de echt grote steden durf ik geen dierenwinkel binnen te stappen hoor 😒 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lappie2 voor mij maakt het niet uit als het kleine of een  grote winkel is en of de mensen vriendelijk zijn. Als ze dieren verkopen kom ik daar liever niet. 

De dieren komen bij broodfokkers of groothandels vandaan, zitten in veel te kleine hokjes en de konijnen worden alleen gehouden terwijl het groepsdieren zijn. En meestal blijven ze de rest van  hun leven alleen

aangepast door m00ntje
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Marcovka2 zei:

Wat goed zeg! Deed iedereen dat maar... Ik bestel het meeste online, eerlijk gezegd ook wel eens bij "foute" dierenwinkels. Puur uit gemak of omdat het goedkoop is. DRD Knaagdierwinkel is heel fijn. Niet goedkoop, maar ze hebben ontzettend veel, speciaal voor konijnen en knagers en ik geloof dat ze eigenlijk geen slechte dingen verkopen. Ze hebben ook echt wel verstand van zaken. Zooplus is ook fijn en goedkoop, het assortiment is wel wat beperkter.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, m00ntje zei:

@Lappie2 voor mij maakt het niet uit als het kleine of een  grote winkel is en of de mensen vriendelijk zijn. Als ze dieren verkopen kom ik daar liever niet. 

De dieren komen bij broodfokkers of groothandels vandaan, zitten in veel te kleine hokjes en de konijnen worden alleen gehouden terwijl het groepsdieren zijn. En meestal blijven ze de rest van  hun leven alleen

Wat ik je nu ga vertellen zal je vreselijk vinden...

Lappie kwam daar vandaan en is  bijna 8 jaar lang alleen geweest. Heel zielig..al die jaren zo vrolijk bij ons los in huis. En ook nog aan een tuigje in het bos en op het strand.😱

De kleine komt ook daar vandaan en Leeuw die we geadopteerd hebben komt daar toevallig ook vandaan zo.n 6 of 7 jaar geleden. 

En dat allemaal omdat in deze regio (Polen) geen adoptie plekken zijn. En deze winkel de enige plek is waar überhaupt dieren te koop zijn. 

Maar geloof me... Alle 3 de jongens en Kip hebben/(had ...Lappie)een heel goed leven bij ons. Geen kooi, geen hekken of ren. Al had ik heel graag gewild dat Leeuw al veel eerder hier was, want hij had het idd niet getroffen zijn eerste jaren. 😔

Ik snap je frustraties over broodfok en handelaars heel goed maar soms is de situatie een beetje anders.

Opvang voor kleine dieren begint nu een beetje te komen... Maar voor een juiste opvang is 5 a 6 uur rijden de minimale afstand. Koppel vakantie kennen ze hier (nog) niet.

Dus al met al niet ideaal voor een konijn/konijnen om 6 uur in de auto te moeten zitten. En dan maar hopen dat ze te koppelen zijn....

Welkom bij Bunnybunch 😊

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Suus1978 zei:

Wat goed zeg! Deed iedereen dat maar... Ik bestel het meeste online, eerlijk gezegd ook wel eens bij "foute" dierenwinkels. Puur uit gemak of omdat het goedkoop is. DRD Knaagdierwinkel is heel fijn. Niet goedkoop, maar ze hebben ontzettend veel, speciaal voor konijnen en knagers en ik geloof dat ze eigenlijk geen slechte dingen verkopen. Ze hebben ook echt wel verstand van zaken. Zooplus is ook fijn en goedkoop, het assortiment is wel wat beperkter.  

Zooplus bestel ik ook het voer.  Ideaal 😊 Zo blij dat dat hier is. Andere Poolse sites hebben ze alles weer veel duurder. En winkels verkopen ze geen Beaphar care plus... Versele Laga kleine zakken voor bijna dezelfde prijs als de grote zakken bij Zooplus. Enig minpuntje is dat de koerier altijd die grote zware doos in de bovenste la stopt in de postkast 🤪 en ik met mijn korte pootjes dat er bijna met geen mogelijkheid uit krijg😂😂

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2024 om 18:51, Lappie2 zei:

Wat ik je nu ga vertellen zal je vreselijk vinden...

Lappie kwam daar vandaan en is  bijna 8 jaar lang alleen geweest. Heel zielig..al die jaren zo vrolijk bij ons los in huis. En ook nog aan een tuigje in het bos en op het strand.😱

De kleine komt ook daar vandaan en Leeuw die we geadopteerd hebben komt daar toevallig ook vandaan zo.n 6 of 7 jaar geleden. 

En dat allemaal omdat in deze regio (Polen) geen adoptie plekken zijn. En deze winkel de enige plek is waar überhaupt dieren te koop zijn. 

Maar geloof me... Alle 3 de jongens en Kip hebben/(had ...Lappie)een heel goed leven bij ons. Geen kooi, geen hekken of ren. Al had ik heel graag gewild dat Leeuw al veel eerder hier was, want hij had het idd niet getroffen zijn eerste jaren. 😔

Ik snap je frustraties over broodfok en handelaars heel goed maar soms is de situatie een beetje anders.

Opvang voor kleine dieren begint nu een beetje te komen... Maar voor een juiste opvang is 5 a 6 uur rijden de minimale afstand. Koppel vakantie kennen ze hier (nog) niet.

Dus al met al niet ideaal voor een konijn/konijnen om 6 uur in de auto te moeten zitten. En dan maar hopen dat ze te koppelen zijn....

Welkom bij Bunnybunch 😊

Ik kan me voorstellen dat dat het wel lastig maakt, 6 uur in de auto is ook niks voor zo'n konijn. Natuurlijk is het zo dat als ze veel aandachtig krijgen en los in huis mogen lopen dat ze een beter leven hebben als de konijnen die alleen in een hok zitten.

Dat veranderd niks aan het feit dat konijnen groepsdieren zijn en jij geen konijnentaal spreekt. Dus een mens zou nooit een konijnenmaatje kunnen vervangen. Als je konijn een vriendje zou hebben  zou die voorkeur geven aan contact met het konijn als menselijk contact. Je konijn kan gelukkig overkomen maar zich alsnog eenzaam voelen op de momenten dat je slaapt of niet thuis bent. Op bunnybunch is hier een mooi artikel over geschreven: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-samen-alleen

Ik snap dus niet waarom mensen zo koppig willen zijn en niet gewoon denken, als mijn konijn gelukkiger is met een maatje kan ik hem of haar misschien beter gaan proberen te koppelen (en ja dat kost wat moeite en zal misschien niet in 1 keer lukken).  Maargoed dat is mijn mening erover, geen aanval op jou verder 😉 

aangepast door m00ntje
  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2024 om 23:18, Marjoleink zei:

De dierenwinkel hier is gestopt met het verkopen van konijnen, ze hebben alleen nog vissen.

Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij.

Ik zie toch regelmatig mensen met een zak water met daarin vissen naar de auto lopen waarbij die zak flink op en neer geschud wordt. Je ziet de visjes in angst heen en weer zwemmen. Soms wordt de zak dan ook nog gedragen door een kind die er allerlei toeren mee uithaalt, en misschien nog struikelt ook (zal vast voorkomen). Je moet je eens voorstellen wat dat voor een vis betekent zo'n enorme deining in het water met een steeds veranderende omgeving. Ze hebben geen idee wat er aan de hand is.

Ik heb ook twee familieleden met een aquarium. En als je ziet hoe onbeholpen ze daarmee omgaan, dan maak ik me zorgen om het welzijn van die vissen.

Diezelfde familieleden hebben ook vroeger konijnen gehad, de verhalen die ik daarvan hoor zal ik hier maar niet delen.😱

Wil niet zeggen dat er mensen zijn die heel goed met vissen en een aquarium omgaan, maar het merendeel ziet vissen als 'maar een vis'. Zelfde als voor konijnen.

• Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, m00ntje zei:

Maargoed dat is mijn mening erover, geen aanval op jou verder 😉 

Nee, doe dat maar niet want dan krijg je het met ons aan de stok. 😉 Lappie is een zeer gewaardeerd lid van ons forum en weet veel van en over konijnen en hoe het een en ander op te lossen.  Ze beschreef hoe het eerder er aan toe ging en daar maakten we ons allemaal denk ik schuldig aan. En ze is iemand met veel humor!

Trouwens welkom op dit forum.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2024 om 21:05, To van de Veluwe zei:

Nee, doe dat maar niet want dan krijg je het met ons aan de stok. 😉 Lappie is een zeer gewaardeerd lid van ons forum en weet veel van en over konijnen en hoe het een en ander op te lossen.  Ze beschreef hoe het eerder er aan toe ging en daar maakten we ons allemaal denk ik schuldig aan. En ze is iemand met veel humor!

Trouwens welkom op dit forum.

Ik ben niet iemand die mensen persoonlijk aanvalt. Het valt me wel op dat er nogal vaak excuses worden gebruikt om geen maatje voor je konijn te nemen en dat vind ik jammer, ik ga er toch vanuit (hoop ik toch) dat de meeste mensen er ook zo over denken.

Dat vond ik ook echt niet fijn aan die facebookgroepen en dat je er niks van mocht zeggen 😅

Dankjewel voor de welkomst wensen! Heel fijn dat dit forum er is om vragen te kunnen stellen 😊👍

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .