Ga naar inhoud

Konijnenkoppel vechten opeens.

Gitagiet

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik zoek advies of een uitleg over wat er aan de hand is met mijn konijnen. Miep en Joep zijn nu ongeveer 10 maanden een koppel en lopen los door het huis; een mannetje en een vrouwtje, ongeveer even oud (ongeveer 1 - 1,5 jaar), allebei gecastreerd. Ze waren tot voor kort een stabiel koppel (altijd samen en lief) maar sinds 3 weken hebben ze drie meer gevochten. Eerst dachten we dat het een eenmalig incident was, maar het gebeurde vorige week weer en vandaag opnieuw. Ik vond overal in huis plukken haar en ze hebben allebei kleine bijtwondjes in hun oren. Direct na de gevechten hebben ze wat tijd nodig om rustig te worden, maar de rest van de dag en de dagen tussen de gevechten door liggen ze tegen elkaar aan en verzorgen ze elkaar.

Er zijn geen ziekten of andere afwijkende dingen die deze gevechten zouden kunnen veroorzaken.

Wat is er aan de hand en wat kunnen we doen?

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er ook zulke rustige goede momenten zijn, dan denk ik dat er iets in de omgeving is dat het verstoord. Komt er bijvoorbeeld een buurtkat op bezoek waar ze erg van schrikken? Andere konijnen in de buurt? Herrie van buren die aan het verbouwen zijn? Kijk of je iets kunt vinden dat de drie incidenten met elkaar verbindt.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .