Gitagiet Geplaatst: dinsdag om 20:17 Delen Geplaatst: dinsdag om 20:17 Hey allemaal, Ik zoek advies of een uitleg over wat er aan de hand is met mijn konijnen. Miep en Joep zijn nu ongeveer 10 maanden een koppel en lopen los door het huis; een mannetje en een vrouwtje, ongeveer even oud (ongeveer 1 - 1,5 jaar), allebei gecastreerd. Ze waren tot voor kort een stabiel koppel (altijd samen en lief) maar sinds 3 weken hebben ze drie meer gevochten. Eerst dachten we dat het een eenmalig incident was, maar het gebeurde vorige week weer en vandaag opnieuw. Ik vond overal in huis plukken haar en ze hebben allebei kleine bijtwondjes in hun oren. Direct na de gevechten hebben ze wat tijd nodig om rustig te worden, maar de rest van de dag en de dagen tussen de gevechten door liggen ze tegen elkaar aan en verzorgen ze elkaar. Er zijn geen ziekten of andere afwijkende dingen die deze gevechten zouden kunnen veroorzaken. Wat is er aan de hand en wat kunnen we doen? Alvast heel erg bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: dinsdag om 21:17 Delen Geplaatst: dinsdag om 21:17 Als er ook zulke rustige goede momenten zijn, dan denk ik dat er iets in de omgeving is dat het verstoord. Komt er bijvoorbeeld een buurtkat op bezoek waar ze erg van schrikken? Andere konijnen in de buurt? Herrie van buren die aan het verbouwen zijn? Kijk of je iets kunt vinden dat de drie incidenten met elkaar verbindt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gitagiet Geplaatst: woensdag om 16:24 Auteur Delen Geplaatst: woensdag om 16:24 Ik zou echt niet weten wat er anders is maar ik ga er zeker over nadenken. Dankjewel voor je reactie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: woensdag om 17:53 Delen Geplaatst: woensdag om 17:53 Dat is vreemd! Ik heb niet direct advies, ik denk eigenlijk ook dat er iets "externs" aan de hand is waardoor ze schrikken. Misschien kun je een camera installeren in de kamer waar ze meestal zitten? Dan kun je terugkijken om te zien wat er gebeurd is. Hopelijk blijft het rustig! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gitagiet Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Delen Geplaatst: 14 uren geleden Ja we hebben een camera maar daar beginnen ze gewoon opeens.. echt zo vreemd! Het is nu gewoon weer koek en ei tussen ze dus hopelijk blijft het zo! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.