Marjoleink Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Een nieuw topic met een verslag van de koppeling. Meningen en suggesties zijn van harte welkom. Na het overlijden van Tara heb ik Blackie al heel snel naar Knijn&Ko gebracht, omdat hij zich eenzaam voelde. Daar werd hij gekoppeld aan Shira. Na 10 dagen kon ik ze ophalen. Daar bleek dat Shira 3 dagen daarvoor gecastreerd was, ondanks de afspraak dat ik het komend voorjaar zou laten doen, op hun kosten. Ze kreeg nog voor 1 dag pijnstilling mee. Thuisgekomen ging ze meteen het verblijf verkennen, maar ik zag geen interactie met Blackie. Pijnstilling heeft ze maandag niet gekregen, want ze komt niet in mijn buurt en ik had geen tijd om haar mee naar binnen te nemen (ik moest om 7 uur weg). Maar ze was zondag zo actief dat ik vond dat het zo wel kon. Ze kwam geen brokjes eten, en de brokjes die ik voor haar neus legde wilde ze ook niet. Ze at later wel gewoon hooi en groente. Als tijdens het eten de koppies iets te dicht bij elkaar kwamen, rende ze weg. Verder was er helemaal geen interactie. Vanmorgen zaten ze samen op eten te wachten, dus dat leek positief. Helaas joeg Blackie haar weg (dat deed hij bij Tara ook altijd) en piepte Shira van angst of schrik. Blackie keek wel een paar keer waar ze bleef, maar ze kwam niet. Ik heb weer wat brokjes voor haar neus gelegd, maar verder weer geen enkele interactie. Ze zitten minimaal een halve meter van elkaar vandaan, zij zit bij voorkeur hoog. Ze zit zich wel uitgebreid te wassen. Ik heb advies gevraagd aan de opvang, want ik heb hier serieuze twijfels over. Het antwoord: "Iedere koppeling is anders en soms duurt het wat langer voordat ze aan elkaar gewend zijn. Zelf heb ik een koppeling gehad die heeft zeker 6 weken geduurd voordat ze elkaar echt leuk vonden Nadien waren ze dikke maatjes van elkaar. Zo te lezen zijn ze elkaar nog aan het aftasten en dat heeft gewoon wat tijd nodig. Het beste kan je het voer over de grond strooien en ook nog eventueel als het kan het verblijf wat kleiner maken. Ook mag je Blackie tegen houden als hij Shira weg jaagt." Ik hoop dat ze gelijk hebben. Verblijf kleiner maken kan niet, voer over de grond strooien voegt volgens mij niks toe als Shira niet komt, en hoe denken ze dat ik Blackie tegen ga houden? 's Ochtends om 7 uur in mijn kantoorkleding in de ren klimmen? Afijn, nog geen succesverhaal hier. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Vervelend zeg. En ik blijf het raar vinden dat ze zomaar een castratie uitvoeren, 1 terwijl dit niet zo was afgesproken en 2 tijdens een koppelproces. Je zit er dan wel weer mooi mee. En je hoopte natuurlijk voor Blackie een beter resultaat. Zoiets blijft je toch bezig houden, elke keer als je ze ziet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober Balen zeg. Hem tegenhouden zou ik ook niet doen, ik zie dat niet als oplossing. Het scheelt dat hij dat bij Tara ook altijd deed, maar alles bij elkaar geeft het niet zo’n fijn gevoel. Heeft hij alleen met Shira gezeten of hebben ze het ook met andere voedsters geprobeerd? Weet je hoe het in de opvang tussen de twee ging, en dan vooral voor de castratie? Ze zitten vast op neutraal terrein? Eet ze helemaal geen brokjes? Dat ze minimaal een halve meter uit elkaar zitten vind ik niet per sé slecht. Geen interactie betekent dus ook geen agressief gedrag. Ze wast zichzelf, dus is waarschijnlijk ook niet supergestresst. Ik zou het denk ik een week of zo aankijken, en haar gezondheid natuurlijk in de gaten houden (maar dat doe je). Ze kan natuurlijk nog last hebben van de castratie. En als ze daar weer van opknapt heeft dat vast invloed op het verdere verloop van hun koppeling. En dan over een week nog eens de balans opmaken, of er vooruitgang in zit. Als dat niet zo is snap ik niet zo waarom ze het niet met andere voedsters hebben geprobeerd (áls ze dat niet hebben gedaan, het worden nu een hoop aannames want ik heb natuurlijk geen idee hoe het in de opvang ging). Hebben ze nog wel verteld waarom ze haar donderdag toch nog hebben laten castreren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 2 november Auteur Delen Geplaatst: 2 november Ik krijg van de opvang helemaal geen antwoorden. Shira was mijn eerste keuze, dus ik denk dat zij de enige is die erbij is gezet. Maar ik weet werkelijk niet waarom zij vinden dat dit een goede match is. Ze zitten niet op neutraal terrein, daar heb ik geen ruimte voor, maar ik heb het hele verblijf gepoetst en anders ingericht. Na 10 dagen bij elkaar durfde ik dat wel aan. Ze is inmiddels niet meer bang, ze komt nu wel eten. Donderdag at ze brokjes, gisteren niet, vandaag een uit de hand en een paar toen ik ze op de grond had gestrooid. Groente eet ze goed, en ze is dol op hooi. Ik zie haar echt al kijken als ik met hooi aan kom lopen. Maar behalve dat ze naast elkaar eten, is er nog steeds geen enkele interactie. Blackie lijkt nog steeds eenzaam, ik zie hem wel wachten of ze komt eten, en hij vraagt om mijn aandacht. Ik kijk natuurlijk niet de hele dag wat ze doen, maar ik kan ze wel zien zonder dat ze mij zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Raar dat je geen antwoorden krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarieElsa Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Wat een vervelende situatie zo zeg. Op basis van wat je schrijft, zou ik ook mijn twijfels hebben bij deze match. Toch zou ik je wel adviseren om nog even af te wachten of ze toch naar elkaar groeien. Toen ik Elsa en Christoffel net heb opgehaald, heb ik ook erg getwijfeld of ze wel met elkaar klikte. Bij de opvang bij binnenkomst lag hij bovenop de catcube en Elsa helemaal aan de andere kant van het hok in elkaar gedoken. De eerste 2 weken thuis ook weinig interactie tussen beide gezien. Christoffel was alleen maar bezig met de boel te verkennen te slopen. Ik weet nog dat ik op een geven moment buiten bij ze zat en me echt afvroeg wat ik nu in godsnaam weer op mijn hals had gehaald. Christoffel ging namelijk RENNEN, KNAGEN, SPRINGEN, SPELEN, DOOR DE REN HEEN, HAASJE OVER (en ja echt allemaal in hoofdletters, want hij was zo druk). TOen die eerste excitement wat gezakt was zag ik ze elkaar steeds vaker opzoeken overdag en zijn ze ook steeds meer naar elkaar gegroeid. Hopelijk heeft het bij jullie ook even tijd nodig en gebeurd dit alsnog, het is voor Shira natuurlijk ook niet niks zo'n koppeling en dan een vreemd huis met vreemd baasje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 3 november Auteur Delen Geplaatst: 3 november Eindelijk vooruitgang (zie foto). Hij wil heel graag gewassen worden, maar zij geeft niet toe. Maar ze zitten al wel een minuut of 10 zo bij elkaar. 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 3 november Delen Geplaatst: 3 november Ik vind de gang van zaken ook wel vreemd, niet echt klantvriendelijk ook. Ik ben gewend dat er toch wel doorgevraagd wordt en tips worden gegeven. Uiteindelijk komt het waarschijnlijk op hetzelfde neer (namelijk geduld hebben) maar het geeft wel een ander gevoel. Nu al stoppen met pijnstillers vind ik ook best snel, het is toch een zware operatie. Gelukkig lijkt ze het verder wel goed te doen. Misschien kun je ze wat afleiding geven zodat ze samen op onderzoek kunnen? Een kartonnen doos, een tunnel, wat takken of even helemaal in de andere omgeving. Dan zoeken ze vaak steun bij elkaar. De foto is wel heel schattig, misschien is dat toch het prille begin van een romance. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 4 november Delen Geplaatst: 4 november 17 uren geleden, Suus1978 zei: De foto is wel heel schattig, misschien is dat toch het prille begin van een romance. Nou dat. 🤞🏻🤞🏻 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: donderdag om 00:36 Auteur Delen Geplaatst: donderdag om 00:36 Het project bevalt ze wel goed. Maar verder zie ik nog steeds niks gebeuren. Komend weekend maar weer eens mailen naar de opvang, al verwacht ik daar niet veel van. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: donderdag om 09:56 Delen Geplaatst: donderdag om 09:56 Geduld, zal het antwoord wel zijn. Toch ziet dit er wel lief uit. Maar ik snap je gevoel, dit is niet wat je zocht voor Blackie. Maar wel goed om het aan te blijven geven. Ik vroeg me nog af, ziet Blackie nog goed? Van Tara wist hij de reactie, maar nu gaat het anders...ik gun hem het geluk van een maatje dat met hem wil knuffelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: donderdag om 10:34 Delen Geplaatst: donderdag om 10:34 Wat jammer dat er nog niet echt een klik is. Geduld is inderdaad ook wel nodig, maar ja, hoe lang wacht je af? Het klinkt als een match die kan, maar niet perfect is. Maar wie weet komt er de komende dagen verandering. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: donderdag om 12:55 Delen Geplaatst: donderdag om 12:55 Op 2-11-2024 om 14:40, Marjoleink zei: Ik krijg van de opvang helemaal geen antwoorden. Shira was mijn eerste keuze, dus ik denk dat zij de enige is die erbij is gezet. Maar ik weet werkelijk niet waarom zij vinden dat dit een goede match is. Ze zitten niet op neutraal terrein, daar heb ik geen ruimte voor, maar ik heb het hele verblijf gepoetst en anders ingericht. Na 10 dagen bij elkaar durfde ik dat wel aan. Ze is inmiddels niet meer bang, ze komt nu wel eten. Donderdag at ze brokjes, gisteren niet, vandaag een uit de hand en een paar toen ik ze op de grond had gestrooid. Groente eet ze goed, en ze is dol op hooi. Ik zie haar echt al kijken als ik met hooi aan kom lopen. Maar behalve dat ze naast elkaar eten, is er nog steeds geen enkele interactie. Blackie lijkt nog steeds eenzaam, ik zie hem wel wachten of ze komt eten, en hij vraagt om mijn aandacht. Ik kijk natuurlijk niet de hele dag wat ze doen, maar ik kan ze wel zien zonder dat ze mij zien. Echt vervelend. Vooral ook omdat je geen antwoord krijgt. Ik heb nu een koppel die een heel goede match zijn, een een koppel waarbij de match minder is. En het is echt een groot verschil in hoe je geniet van je konijnen. Het is niet echt een eenheid, meer 'ze zijn niet alleen'. Dat koppel waarbij de match minder is waren in het begin ook heel afstandelijk maar gedurende 3 maanden wel hechter geworden, en volgens mij worden ze nog steeds elke week een beetje closer, maar ze gaan volgens mij nooit het niveau halen wat ik zelf had gewild. Ik ga ze alleen nu na bijna 3 maanden niet meer zomaar uit elkaar halen. Dan had ik dat in het begin al moeten doen, alleen wil je dat ook niet te vroeg doen. Misschien moet je die termijn van 6 weken aanhouden om te kijken of je denkt dat het wat wordt, en anders kun je misschien beter in een vroeg stadium aangeven dat je een andere voedster wil? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: vrijdag om 08:05 Auteur Delen Geplaatst: vrijdag om 08:05 Nou jaaa..... Doe ik vanmorgen de gordijnen open, zitten ze wang tegen wang. Zou het dan toch nog goedkomen? 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: vrijdag om 08:21 Delen Geplaatst: vrijdag om 08:21 Misschien zijn het stiekemerds! Alleen knuffelen als niemand je ziet 😜. Maar alle gekkigheid op een stokje: wat fijn dat je nu wel liefde ziet. Dat het maar gauw nog meer zichtbaar mag zijn. ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: vrijdag om 09:45 Delen Geplaatst: vrijdag om 09:45 Hihi stiekem klef doen 🥰 Als Leeuw en Kleine klef liggen. Koppies echt helemaal tegen elkaar en ik zeg... Ooow wat zijn jullie toch een lieverds.. dan springt de kleine op en begint gigantisch aan Leeuw zijn oog te likken alsof hij het opeet zo hard😂😂 🙏🤞🤞🤞 Hoop dat jouw 2 moppies steeds een beetje kleffer worden zo saampjes. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: zaterdag om 07:41 Delen Geplaatst: zaterdag om 07:41 🥳🥳 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: gisteren om 08:33 Delen Geplaatst: gisteren om 08:33 Hoe was het in het weekend gegaan? Je kon ze dan waarschijnlijk beter in de gaten houden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.