Ga naar inhoud

Konijn Lodewijk weer buikproblemen - ook pinwormen

Aanbevolen berichten

Lodewijk tussen 10.00-12.30 behoorlijk hooi gegeten. 1 rits keutels rond het hooi, 1 rits keutels in de bak. Totaal 30.

Die in de bak waren later en zijn lichter van kleur, dus meer hooi binnen.

Scarlett in dezelfde tijd 50+ maar die at ook meer hooi.

Panacur bij beide erin. Scarlett via komkommer, Lodewijk via komkommer, banaan 🙃 en wat ongegeten brokjes.

Nieuwe reeks groenvoer van mij,  selderij blad, wilg en druivenblad. Daar werd wat minder van gesmikkeld, maar ook door Scarlett.

Ze hadden namelijk net ook net die komkommer enzo gehad. Maar dan ligt er wat, wat ik kan beoordelen als ik weg ben.

Zag dat meneer zijn timothy brok had meesleept om te eten. Dus dat is ook heel mooi en vol met vezels.

Nieuwe plan: nu weg tussen 13.00-15.30 ongeveer. Als er daar tussen niet 30+ keutels zijn en/of zien van eten, dan weer dwangvoer.

Maar voorlopig ziet het er goed uit. Hoop dat hij nog opeet wat er buiten ligt aan hooi, wilg, blad e.d.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas - hij eet gewoon te weinig. Dus  om 16.30 weer extra dwangvoer opgehaald bij de DA.

Brokjes geprobeerd, eet wel wel wat, maar afgeleid. Zo'n 30+ keutels, maar Scarlett haalt 60+ in dezelfde tijd denk ik.

Die zag ik ook rond huppen, restje groenvoer en hooi eten. Hij lag wat zielig in een hoekje tussen 13.15-17.30.

Er zitten weer 1,5 spuit in. Vanavond om 22.00 hoop ik een extra set handjes te hebben, dan gaan we voor 3 spuiten.

Dan zitten er 4,5 spuit in. Minder dan die 5 van gisteren, maar ik heb wel het idee dat hij dus meer hooi eet.

Ik kwam naar buiten, want ik was de Novacam vergeten, maar die moest hij niet.

Hij ging heel geirriteerd hooi lopen eten, recht voor me. Zo van: zie je dat ik wel eet.

Uh, darling, als je het nu meer dan 1 minuut vol hield... dan zou ik je niet dwangvoeren.

We hebben nieuwe panacur meegekregen. Dus we hebben nu 14 tabletten (voor 1 week).

Ze gaan verder bij bestellen. Die gaan er tenminste wel makkelijk in. Als hij nu dat dwangvoer zou oplikken, want ik een stuk happier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En aan zijn gedrag merk je dus bijna niets. Hij springt. Hij likt Scarlett. Hij wast zichzelf.

Hij komt op je af rennen voor eten. Alleen als je blijft staan dan zie je dat hij na een paar happen, zich omdraait en wat anders gaat doen.

Hij was altijd al snel afgeleid, maar dan kwam hij terug eten, maar nu doet hij dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hoor, las net al je updates. Opzich kun je uitrekenen hoeveel dwangvoer je nog moet geven. Wat ik al zei het is hooi en brok in een, de rest moet je niet rekenen.

Gevoelsmatig zeg ik doe ongeveer 80ml per dag. Maar dat is een schatting, weet niet wat hij precies weegt. Minimaal 15-20ml per kilo in ieder geval. Mits dat hij blijft eten wat hij nu eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kolino zei:

Gevoelsmatig zeg ik doe ongeveer 80ml per dag. Maar dat is een schatting, weet niet wat hij precies weegt. Minimaal 15-20ml per kilo in ieder geval. Mits dat hij blijft eten wat hij nu eet.

15-20ml per kilo zou 57ml-76ml zijn. Er is net weer 2,5 spuit ingegaan. En ciseral. Hij was wel echt bozer. Het duurde langer voordat ik hem het huis in kreeg.

Hij wist hoe laat het was. Hij liet tijdens het dwangvoeren 14! angstkeutels. Aan de ene kant super sneu. Aan de andere kant wel bewijs dat die darmen nu beter lopen.

O.a. vast ook door het dwangvoer van 18.00. Er is nu dus in totaal zo'n 4 spuiten in. En mijn man vult eerder naar 20ml dan 15ml. Dus op zijn minst 60ml en op zijn meest 80ml. Dus vannacht hoef ik me dan geen zorgen meer te maken. Hij heeft daarna nog pastinaak gegeten onder de bank. En hij had andijvie gegeten. Bijna 2 hele bladeren.

Je ziet hem dus wel opknappen. Ik hoop dat dit het laatste was wat we hebben moeten dwangvoeren. Vannacht gaan we dan weer extra groenvoer geven en keutels tellen.

En dan terugkijken, wie welke heeft gelegd. Die van Scarlett zijn groter, maar ik wil het toch zeker weten.

In de ochtend hebben we weer hulp, mocht dwangvoeren weer noodzakelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveelheid dwangvoer klinkt goed nu. Ik denk dat hij 4 eetlepels poeder nodig heeft, ongeveer. Misschien red je het morgen al met 3 hoor.

Natuurlijk weet hij het, aan de ene kant wel fijn dat hij daar wel de energie voor heeft, om tegen te werken. Doorpakken dan maar. Misschien is morg men extra check wel fijn, als je het goed gedaan hebt zou hij nu wel goed gevuld moeten zijn (de maag en darm dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .