Ga naar inhoud

Diy plateau aan gaas bevestigen

Aanbevolen berichten

Ik wil graag 1 of meerdere plateaus maken die ik dan aan het gaas wil bevestigen maar vraag me af of hoe ik dit het beste kan doen. 

Watvoor hout is veilig? Zou het ook met multiplex kunnen of moet ik een bepaalde houtsoort gebruiken? Of gewoon onbehandeld hout? 

En watvoor schroeven zijn geschikt om aan het gaas te bevestigen. Iemand die hier ervaring mee heeft misschien? 

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, m00ntje zei:

Ik wil graag 1 of meerdere plateaus maken die ik dan aan het gaas wil bevestigen maar vraag me af of hoe ik dit het beste kan doen. 

Bij katten zie je het wel dat ze verschillende hoogtes hebben maar voor konijnen? Lijkt me niet ideaal om iets aan het gaas vast te maken.

Je kunt ook korte, dikke  boomstammen naast elkaar zetten van verschillende hoogtes waar de konijnen op kunnen zitten. Ik heb een ladder naar het hok waar het hooi is en soms zitten ze ergens op de trap te dutten. Maar het liefst op of in de catcubes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
14 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Bij katten zie je het wel dat ze verschillende hoogtes hebben maar voor konijnen? Lijkt me niet ideaal om iets aan het gaas vast te maken.

Je kunt ook korte, dikke  boomstammen naast elkaar zetten van verschillende hoogtes waar de konijnen op kunnen zitten. Ik heb een ladder naar het hok waar het hooi is en soms zitten ze ergens op de trap te dutten. Maar het liefst op of in de catcubes.

Ik heb een eettafel in de ren staan en dit is dus hun favoriete ligplek😊 ik heb het vaker gehoord dat konijnen een verdieping juist heel leuk vinden. 

Ik heb een herindeling in de ren gemaakt en omdat ik de boomstammetjes aan de andere kant van de tafel heb gezet waar ook de stoel staat (dan kan ik ook makkelijker bij het toilet in de andere hoek) kunnen ze nu alleen nog via de andere kant op de tafel komen. Er past geen stoel aan de andere kant daarom leek het me een leuk idee om daar iets te maken dat ze vanaf beide kanten op en af de tafel kunnen

aangepast door m00ntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel konijnen vinden het inderdaad leuk om op een verhoging te zitten. Dit kan je bijvoorbeeld al simpel maken door een stapeltje stoeptegels in de ren te zetten, bijvoorbeeld 4 of 5 tegels op elkaar. 

Ik zou geen plateaus aan gaas laten hangen. Dat zal niet blijven zitten en je hebt kans dat het gaas ook kapot gaat. Misschien dat je een soort kubussen kan maken? Van 4 plankjes hout: 1 boven, 1 beneden en 2 zijkanten. Eventueel meerdere kubussen in verschillende hoogtes. 

Ik zou dan gewoon onbehandeld vurenhout kopen in de bouwmarkt. Het hars is wel giftig voor konijnen, maar er komt bijna geen hars uit. Ik heb zelf ook al jaren een paar planken vurenhout in de ren. En de meeste konijnenhokken zijn ook gemaakt van dennenhout. Nou zegt dat laatste niet alles, want de meeste konijnenhokken lijken ontworpen te zijn door mensen die totaal niks weten van konijnen 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Veel konijnen vinden het inderdaad leuk om op een verhoging te zitten. Dit kan je bijvoorbeeld al simpel maken door een stapeltje stoeptegels in de ren te zetten, bijvoorbeeld 4 of 5 tegels op elkaar. 

Ik zou geen plateaus aan gaas laten hangen. Dat zal niet blijven zitten en je hebt kans dat het gaas ook kapot gaat. Misschien dat je een soort kubussen kan maken? Van 4 plankjes hout: 1 boven, 1 beneden en 2 zijkanten. Eventueel meerdere kubussen in verschillende hoogtes. 

Ik zou dan gewoon onbehandeld vurenhout kopen in de bouwmarkt. Het hars is wel giftig voor konijnen, maar er komt bijna geen hars uit. Ik heb zelf ook al jaren een paar planken vurenhout in de ren. En de meeste konijnenhokken zijn ook gemaakt van dennenhout. Nou zegt dat laatste niet alles, want de meeste konijnenhokken lijken ontworpen te zijn door mensen die totaal niks weten van konijnen 😆

Ja dat is misschien ook wel zo het moet wel stevig zijn natuurlijk als ze erop springen en het gaas is alleen met nietjes vast gemaakt 😅 als ik iets met pootjes maak word het wel weer moeilijker om bij het toilet te komen die daarachter staat. Ik ga er nog maat even over nadenken haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .