Ga naar inhoud

Konijnenbelangen- brief aan dierenwinkels

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het leek me een goed idee om dit even onder de aandacht te brengen, want veel mensen weten niet dat ze een brief kunnen downloaden en uitprinten om aan dierenwinkels te geven om ze op te roepen te stoppen met het verkopen van dieren. 

Er gaat veel leed schuil achter de verkoop van dieren in dierenwinkels. Mensen doen impuls aankopen en geven de dieren niet wat ze nodig hebben, de dieren zitten vaak in te kleine hokken en ervaren veel stress. Er word vaak verkeerde informatie meegegeven en ze komen meestal van een 'groothandel' waar ze onder niet zulke fijne omstandigheden gefokt worden...

Je kunt hier een brief downloaden om aan dierenwinkels te geven dat je wilt dat ze stoppen met de verkoop van dieren:

https://www.konijnenbelangen.nl/dierenwinkels.php

Ik vind het altijd zo sneu om te zien ontwijk ook het liefst de winkels waar ze dieren verkopen.

Als we met zijn allen massaal deze brief gaan versturen kunnen we hopelijk een positieve verandering te beweeg brengen bij de winkels die hier nog niet mee gestopt zijn😊

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is triest, maar veruit de meeste winkels zullen die brief negeren ben ik bang.

Het enige wat echt helpt is wetgeving. Maar dat gaat met de huidige regering niet veranderen.

Misschien dat negatieve reviews meer effect hebben. Als dat massaal gedaan wordt voor een winkel dan krijg je in ieder geval hun aandacht.

Ik denk dat het wel legitiem is om voor deze reden een negatieve review te plaatsen.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Vandaag was ik bij een Welkoopwinkel. Konijnen zag ik daar niet maar wel een groep cavia's. Je kon ze niet echt aaien ( de glazen wanden waren  te hoog voor kinderen) maar ze hadden best een groot verblijf dat er erg netjes uitzag. Een hooiruif gevuld met hooi waar ze lekker van zaten te genieten.

De welkoop in ons dorp heeft ook 2 konijnen in de winkel maar die zijn niet te koop. Ze hebben iets van 3 tot 4 vierkante meter. Een deel is overdekt en heeft hoge wanden. De enige dierenspeciaalzaak in ons dorp heeft soms konijnen en soms cavia's maar ook vaak zit er niks in het verblijf. 

aangepast door Cheeta26
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .