Lappie2 Geplaatst: maandag om 20:43 Delen Geplaatst: maandag om 20:43 12 minuten geleden, Marcovka2 zei: Er wordt al iets meer gejaagd. Borrit probeert nu heel vaak op Mica te rijden, maar zij rent dan weg. Hij maakt dan soms ook van die zachte knorgeluidjes. Ik hoor ze af en toe ook achter elkaar aan rennen met die nageltjes over de vloer. Maar dan blijft het weer rustig en zitten ze weer samen. Ik merk wel dat ik toch wel angst heb dat het weer plots mis gaat. Ik weet dat het in 1x kan omslaan😰 Ik ben wel erg gespitst op de geluiden uit de 'konijnenkamer'. Maar Borrit is echt een knuffelkont zeg. Hij komt zelfs vragen om geaaid te worden. Dan aai ik hem, hij doet zijn neusje echt helemaal omhoog in mijn hand. Gaat plat liggen, knarst met zijn tanden als ik hem aai. En blijft ook gewoon liggen, krijgt er geen genoeg van. En als ik dan stop en wat anders ga doen, dan volgt hij me, en is erg gefocussed op mijn hand, en als ik hem dan weer aai gaat hij weer plat liggen. Echt een lief konijntje. En dat zo snel al, ik ken hem net 24 uur. Mica is wel wat beduusd lijkt het, en die is ook opvallend veel aaibaarder dan voorheen. Misschien omdat ze niet in haar eigen omgeving is nu en het allemaal moet verwerken. Heerlijk dat hij al zo met je bezig is 🥰 Leeuw is hier de kroelkont en de kleine komt dan even kijken maar gaat dan mij likken en dan heeeel soms komt hij erbij liggen en aai ik ze samen. Maar kleine is meer van alleen het koppie aaien en niet verder. Over zijn rug schiet hij als een vlo omhoog, paar binkies en weg. 😜 Tijdens het eten mag ik hem wel overal aaien. Weirdo. Ik snap het helemaal hoor dat je bang bent. Toch een klein trauma aan overgehouden🤗 Dat jagen is wel normaal. Doen ze hier ook nog heel af en toe. Ennn Jaaaa veel fotoos plaatsen🥰 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: dinsdag om 14:59 Delen Geplaatst: dinsdag om 14:59 Ohhh dat ziet er al zo goed uit op de foto dat ze samen liggen! Dat gaat helemaal goedkomen met die twee 😃 Op de eerste foto, in het dressoir, kijkt hij nog angstig, maar inmiddels wil hij dus graag bij je zijn 😃 Leuk zeg! Het is je echt gegund dat je na alle ellende van de afgelopen maanden nu een klef koppeltje (deels nog in wording) aan het krijgen bent. Het is normaal dat ze nog koppelgedrag laten zien zoals het af en toe jagen. Zeker nu ze in een andere omgeving zitten dan de dagen in de opvang. Laat ze het maar samen uitzoeken. Ik snap wel dat het lastig is, zeker na alle ellende van Milky en Mica, en Mica en Chippy. Begrijpelijk dat je niet meer bij Chippy bent gaan kijken. Dat zou pijnlijk zijn. Op zich wel een goed teken dat hij in een koppeling zat. Zoals @bunnyempress al zei, misschien wilden ze zien of hij het met een (passend) maatje beter doet qua eten enz. Dat zou zomaar kunnen. Sommige konijnen kwijnen helemaal weg als hun maatje dood is, en dat kwam er bij zijn vorige baasje toch ook een beetje uit? Misschien voelt hij zich met een goed matchende voedster een stuk beter. Dat je hem nog niet op de website zag staan kan ook een bewuste keuze zijn geweest, dat ze voorzichtig met hem waren. Het is nog een beetje spannend, zoals bij de meeste prille konijnenkoppels, maar ik hoop dat je snel kan gaan genieten van Mica en Borrit. Het is ook een schatje om te zien. Je houdt ons vast op de hoogte. @Marjoleink wat raar dat je tijdens het ophalen pas hoort dat ze Shira 3 dagen daarvoor nog hebben laten castreren. Daar zou ik ook niet blij mee zijn geweest. Je zou zeggen dat ze dat toch op zijn minst even hadden kunnen vermelden in de mail waar ze zeiden wanneer je het stel kon ophalen. Zeker omdat jullie iets anders hadden afgesproken. Het is er waarschijnlijk bij ingeschoten in de drukte, het is mensenwerk (en konijnenwerk 😉 ), maar ik zou daar ook geen fijn gevoel bij hebben. Hoe gaat het nu? Wel een off-topic vraag… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: dinsdag om 19:11 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 19:11 4 uren geleden, Lienappelsien zei: Ohhh dat ziet er al zo goed uit op de foto dat ze samen liggen! Dat gaat helemaal goedkomen met die twee 😃 Op de eerste foto, in het dressoir, kijkt hij nog angstig, maar inmiddels wil hij dus graag bij je zijn 😃 Leuk zeg! Die foto van hem in het dressoir was volgens mij ook toen hij net uit de reismand was. Toen was hij nog wat bang van mij. Maar dat is al helemaal goed gekomen, ik ben zelfs erg verbaasd over hoe aanhankelijk hij al is naar mij. Hij volgt me continu en als ik bij ze ga zitten komt ie gelijk aangestormd en is niet meer weg te slaan. Hij wil ook continu geaaid worden, echt nog nooit zo'n aanhankelijk konijn gezien. Ik ben al helemaal verliefd op hem 😇 Vanmiddag ging spontaan de rookdetector af in die kamer😲 Gelukkig was ik thuis. Maar ze waren erg geschrokken. Wat dan weer goed is, is dat ze met zijn tweetjes onder een wilgenbruggetje schuilden. Dus ze zochten steun bij elkaar. Het alarm duurde maar een paar seconden, maar het duurde best lang voordat ze weer tevoorschijn kwamen. Ik heb dat rook alarm daar even verwijderd voor de zekerheid. Er zaten 3 piepkleine vliegjes in🤷♂️ Ik denk dat die het alarm lieten afgaan. Ik denk dat ik met alle konijnenspullen wat mee-lifters heb gehad. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: dinsdag om 19:17 Auteur Delen Geplaatst: dinsdag om 19:17 (aangepast) 4 uren geleden, Lienappelsien zei: Begrijpelijk dat je niet meer bij Chippy bent gaan kijken. Dat zou pijnlijk zijn. Op zich wel een goed teken dat hij in een koppeling zat. Zoals @bunnyempress al zei, misschien wilden ze zien of hij het met een (passend) maatje beter doet qua eten enz. Dat zou zomaar kunnen. Sommige konijnen kwijnen helemaal weg als hun maatje dood is, en dat kwam er bij zijn vorige baasje toch ook een beetje uit? Misschien voelt hij zich met een goed matchende voedster een stuk beter. Dat je hem nog niet op de website zag staan kan ook een bewuste keuze zijn geweest, dat ze voorzichtig met hem waren. Chippy staat inmiddels wel op de site: https://knijnenko.nl/onze-konijnen/5_rammen/chippy_r3844/ 😰 Ik kreeg wel een brok in mijn keel toen ik hem daar zag😭 Ik vind het echt zielig hem zo te zien. Ik denk dat de site wat achterloopt, en dat hij mogelijk wel gewoon in koppeling is. Borrit staat ook nog op de site tussen de rammen. Ik heb via mail gevraagd hoe het nu met hem is, ik hoop wel dat ze me iets laten weten. dinsdag om 19:17 aangepast door Marcovka2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: dinsdag om 19:42 Delen Geplaatst: dinsdag om 19:42 @Lienappelsien ik heb net een apart topic aangemaakt: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: woensdag om 13:40 Delen Geplaatst: woensdag om 13:40 Oei een rookmelder geeft zo’n hard, doordringend geluid! En dat voor die gevoelige konijnenoren… Maar wel belangrijk dat er rookmelders zijn. Ik zie het al voor me hoe ze samen onder de wilgentunnel vliegen en bibberen. Bijzonder dat Borrit net als Chippy zo aanhankelijk naar jou is. 🥰 Het helpt je misschien ook een beetje. Als je na Chippy een heel schuw konijn zou hebben gekregen was het waarschijnlijk nog moeilijker geweest. Hij vindt het dan vast ook helemaal niet erg dat ze deze winter binnen zitten. Dan kan je hem extra vaak aaien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: woensdag om 18:41 Auteur Delen Geplaatst: woensdag om 18:41 (aangepast) 5 uren geleden, Lienappelsien zei: Oei een rookmelder geeft zo’n hard, doordringend geluid! En dat voor die gevoelige konijnenoren… Maar wel belangrijk dat er rookmelders zijn. Ik zie het al voor me hoe ze samen onder de wilgentunnel vliegen en bibberen. Bijzonder dat Borrit net als Chippy zo aanhankelijk naar jou is. 🥰 Het helpt je misschien ook een beetje. Als je na Chippy een heel schuw konijn zou hebben gekregen was het waarschijnlijk nog moeilijker geweest. Hij vindt het dan vast ook helemaal niet erg dat ze deze winter binnen zitten. Dan kan je hem extra vaak aaien. Ja dat geluid is verschrikkelijk, het doet zelfs pijn aan mijn oren. Ook heel toevallig, want dat ding hangt daar al jaren zonder af te gaan. Dus ik had er ook niet bij stil gestaan. Stel dat ik niet thuis zou zijn geweest zeg, dan bleef ie doorgaan. Borrit is zelfs nog veel aanhankelijker dan Chippy. En lekker actief, doet alle konijnendingetjes mee met Mica. Ik was er inderdaad ook bang voor dat ik dan een heel schuw konijn zou krijgen, of misschien met andere problemen. Maar ik kan er gewoon niet over uit, zo'n lief konijn is Borrit. Er is echt een speciale chemie tussen Mica en hem. Ze zijn heel lief naar elkaar. Ze knuffelen de hele dag. Mica accepteert het ook dat hij brokjes onder haar neus weg eet, bij Milky gromde ze daarom. Hopelijk krijgen die twee geen ruzie, want ik wil Borrit nu al niet meer kwijt. Ik ben inderdaad blij dat ze binnen zitten, dan is het toch wat fijner om lekker bij ze te zijn. woensdag om 18:43 aangepast door Marcovka2 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: woensdag om 19:10 Auteur Delen Geplaatst: woensdag om 19:10 Ik heb vandaag van Knijn en Ko antwoord gehad. Chippy zit momenteel in koppeling en het gaat goed tussen die twee dus binnenkort heeft hij een nieuw huisje. En gelukkig komt hij daar dan ook weer terug als het later toch niet goed gaat (tenminste dat is de bedoeling als je daar een konijn adopteert). 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 10 uren geleden Delen Geplaatst: 10 uren geleden Wat een fijne berichten! Lief dat ze van Knijn en Ko je ook een update hebben gegeven over Chippy. Dan kan je het ook makkelijker gaan loslaten dan wanneer je in onwetendheid was gebleven hoe het met hem zou zijn en waar hij terecht zou komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Delen Geplaatst: 5 uren geleden 5 uren geleden, Lienappelsien zei: Wat een fijne berichten! Lief dat ze van Knijn en Ko je ook een update hebben gegeven over Chippy. Dan kan je het ook makkelijker gaan loslaten dan wanneer je in onwetendheid was gebleven hoe het met hem zou zijn en waar hij terecht zou komen. Ja dat wel. Alleen waar hij naartoe gaat vermelden ze niet. Ik weet dus ook niet of de nieuwe eigenaar op de hoogte is van zijn afwijkende eet- en keutelgewoontes. Ze zeiden dat hij goed eet, dus ik vind dat wel merkwaardig. Als hij bij mij niet at vd stress, is dat nu niet in 1x weg. Tenzij hij zich nu beter voelt met een maatje. Maar toen ik hem en Mica nog samen had zitten viel me zijn afwijkende eetgedrag gelijk op. Ik weet het ook allemaal niet meer. Ik kan het het beste loslaten, kan er nu toch niet achter komen of er iets aan veranderen. Het is beter zo dan dat hij bij mij nog alleen in de ren in de woonkamer zat, wat waarschijnlijk zo zou zijn als ik dit niet had gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.