Kolino Geplaatst: 22 oktober Delen Geplaatst: 22 oktober Ik vind het top hoe je dit hebt op gelost! Zo lief dat je hem van alles hebt meegegeven! Niet (teveel) schuldig voelen, hij is nu op een plek waar hij kan blijven tot hij zijn grote liefde tegen komt! Hopelijk komt hij qua gezondheid nu ook in een rustiger vaarwater en belangrijk, misschien vinden ze de oorzaak. Al met al de beste keuze voor alle konijnen! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober Ja maar ik maak me toch wel zorgen: komt hij bijvoorbeeld bij de nieuwe eigenaar niet in de problemen met dat eetgedrag. En nu ik alles wat heb laten bezinken, ik vond ook de verblijfjes wel vrij klein waar de konijnen inzitten als ze nog alleen zijn. Hoe lang zit hij daar? En hij is al zo vaak verhuisd de laatste weken, hij weet ook niet wat er allemaal aan de hand is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Bij een opvang zijn de verblijven meestal vrij klein, omdat ze op die manier wel de aantallen kunnen opvangen die helaas afgedankt worden. Het zijn meestal flats met hokken van 1.00x0.50 m of iets in die richting. Veel opvangen werken dan nog met tussenschotjes, dat ze bijv. bij weinig drukte een konijn 2.00x0.50 m kunnen geven. Maar als het vol zit, is de huisvesting wel kleiner. Meestal hebben ze wel ook een aantal rennen waarin de grotere konijnen zitten, konijnen die echt meer ruimte nodig hebben en/of voor af en toe "de benen strekken". Soms is dat dan ook gelijk de koppelren. De drukte met afspraken kan ook door de herfstvakantie komen, in de opvang. Dat ze gelijk gekoppeld worden vind ik niet gek, stress hebben ze toch en een uurtje wennen voor je koppelt maakt dat verschil ook niet. Is het allemaal perfect? Nee, maar soms moet je keuzes maken vanuit praktisch oogpunt. En als dit goed werkt en zorgt dat konijnen niet langer dan een paar weken op hun forever home wachten, dan is dat over de duur van een konijnenleven maar eventjes ongemak. Beter dan een leven lang alleen in een klein hokje zitten. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij verwacht had dat konijnen naar een koppelren gaan, anders dan door opgetild worden? In een reismand? Via een konijnenlift? Zo een grijparm zoals je voor knuffels gebruikt op de kermis? Tunnelsysteem? 😅 ok misschien heb ik een iets te levendige fantasie voor dit soort dingen 😂 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Ik vind de verblijven bij het asiel in de buurt bij ons ook super klein, maar ze hebben daar een aantal renveldjes, waar de konijnen in mogen spelen/rennen. Dat doen ze dagelijks. Ik weet niet hoe het bij Knijn en Ko zit, maar ik hoorde dat het ook echt een goede opvang is. Dus kan me niet voorstellen dat ze ze daar niet op 1 of andere manier ruimte geven. Ik kan me voorstellen dat het soms ook wel beter dat ze het konijn in een kleine ruimte even observeren. Zeker met een konijn met een rugzakje waarbij ze zelf ook graag willen weten wat er nu speelt. En de meeste opvangen geven echt een konjin met een rugzakje niet mee aan mensen die er niet mee om kunnen gaan. Wij moesten een hele waslijst laten zien én wij werden ook geobserveerd toen wij de konijnen gingen observeren. Dus er wordt ook duidelijk gekeken hoe jij als baasje bent, welke vragen jij stelt, hoe jij een konijn benaderd. Na alles wat je hebt meegemaakt, ook met slechte eigenaren en slecht gedoe met koppelingen kan ik me voorstellen dat alles best heel gevoelig ligt. Je bent toch gehecht geraakt aan Chippy en je voelde je overduidelijk verantwoordelijk. Het loslaten lijkt me daarom ook extra moeizaam. Ik had een aantal konijnen niet eens in huis en vond het toch moeilijk om ze zo te zien. Dus ik heb de Vlaamse Reus waarmee ze Scarlett hebben geprobeerd te koppelen op de website en op Facebook gestalkt. Totdat ik bericht had dat hij een goed huisje had gevonden. Hij is ook niet meer terug gekomen naar het asiel, dus die heeft denk ik wel zijn forever home gevonden nu. Ook Emma & Dante een extreem schuw koppel wat ons is aangeboden (konijnkundig & rustig huis) heb ik nog lang gevolgd. Die waren weer opnieuw teruggebracht en zaten 200+ dagen in de opvang. Ik wist echt dat het niet ons koppel zouden zijn. Voor mijn man niet leuk dat zijn eerste konijnenervaring zou zijn met zulke intensieve konijnen, verder vond ik dwergen in de tuin niet zo handig én ik kon geen rustige tuin blijven garanderen. Mijn man vond het ook echt moeilijk om daar nee tegen te zeggen. Beide vonden wij het super super sneu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarieElsa Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Wat ontzettend fijn dat ze Chippy daar op wouden nemen, goed geregeld van je! Snap dat je helemaal klaar was met die koppelservice. Ik denk dat dit voor hem uiteindelijk echt beter is. Hopelijk krijg je Mica snel terug met haar nieuwe vriendje (en kunnen ze samen wegdromen over konijnenkastelen xD). Ik heb een zwak voor Brammetje, dat is het rammetje van 9 jaar die noemt bij Knijn en Ko. Och, ik heb zo met hem te doen. Vriendinnetje overleden en afgestaan door zijn baasjes op die leeftijd, mijn hart breekt er echt van. Ik heb al met opvang overlegd dat wij hem misschien wel een laatste fijne plek kunnen geven als hij niet gekoppeld wordt, maar ze hebben mij ervan verzekerd dat hij echt wel een vriendinnetje gaat vinden bij hun. Dus hoop dat dat ook snel gebeurd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Borrit is wel een poepie om te zien zeg! Hopelijk zijn Mica en hij snel verliefd. Raf is ook een knapperd. Misschien hebben ze het eerst wel met hem geprobeerd maar klikte het niet echt. Afwachten maar. Spannend! Ik vind het zo fijn en lief dat Chippy nu bij Knijn en Ko is! 😃 Dit is echt de beste oplossing voor hem. Naar dat de koppelservice haar verantwoordelijkheid niet nam. Bizar eigenlijk. En jij hebt er extra kosten en veel gedoe en verdriet door gehad. Maar ik ben heel blij dat hij daar niet naar terug is en nu bij Knijn en Ko zit. Jij kon hem gewoon niet houden. Ik snap heel goed dat je het moeilijk vond om hem daar achter te laten. Ze zullen hem nu waarschijnlijk eerst goed observeren (eventueel in een ervaren pleeggezin als ze dat nodig vinden). Ze hebben een heel goede en heel ervaren dierenarts dus hij is er echt op zijn plek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 11 uren geleden, Evee zei: Ik ben dan wel benieuwd hoe jij verwacht had dat konijnen naar een koppelren gaan, anders dan door opgetild worden? In een reismand? Via een konijnenlift? Zo een grijparm zoals je voor knuffels gebruikt op de kermis? Tunnelsysteem? 😅 ok misschien heb ik een iets te levendige fantasie voor dit soort dingen 😂 Ik vond het opvallend, had het nooit gezien. Ik zat daar op de terugweg ook over na te denken en is misschien onder de omstandigheden de beste oplossing. Via een reismand zou kunnen, maar het kan misschien te veel tijd kosten om ze erin te doen in een drukke opvang als je veel konijnen moet verplaatsen. Bij een konijnkundige dierenarts heb ik gezien dat ze zo'n zacht mandje hebben waar het konijn in wordt verplaatst. Dan hoef je ze niet vast te houden. Maar is misschien meer werk, en kost ook teveel tijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 11 uren geleden, bunnyempress zei: Ik kan me voorstellen dat het soms ook wel beter dat ze het konijn in een kleine ruimte even observeren. Zeker met een konijn met een rugzakje waarbij ze zelf ook graag willen weten wat er nu speelt. En de meeste opvangen geven echt een konjin met een rugzakje niet mee aan mensen die er niet mee om kunnen gaan. Wij moesten een hele waslijst laten zien én wij werden ook geobserveerd toen wij de konijnen gingen observeren. Dus er wordt ook duidelijk gekeken hoe jij als baasje bent, welke vragen jij stelt, hoe jij een konijn benaderd. Na alles wat je hebt meegemaakt, ook met slechte eigenaren en slecht gedoe met koppelingen kan ik me voorstellen dat alles best heel gevoelig ligt. Je bent toch gehecht geraakt aan Chippy en je voelde je overduidelijk verantwoordelijk. Het loslaten lijkt me daarom ook extra moeizaam. Ik ben alleen bang dat hij daardoor langer alleen zit daar voordat ze een geschikt iemand hebben gevonden. Ja ik was toch wel meer aan hem gehecht dan ik dacht. De ren staat nog in de woonkamer en krijg toch een brok in mijn keel als ik er langs loop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 10 uren geleden, MarieElsa zei: Ik heb een zwak voor Brammetje, dat is het rammetje van 9 jaar die noemt bij Knijn en Ko. Och, ik heb zo met hem te doen. Vriendinnetje overleden en afgestaan door zijn baasjes op die leeftijd, mijn hart breekt er echt van. Ik heb al met opvang overlegd dat wij hem misschien wel een laatste fijne plek kunnen geven als hij niet gekoppeld wordt, maar ze hebben mij ervan verzekerd dat hij echt wel een vriendinnetje gaat vinden bij hun. Dus hoop dat dat ook snel gebeurd. Ja ik heb hem gezien. Je ziet niet echt dat hij zo oud is. Hij kwam ook nog vrij levendig over. Ook een mooi kopje. Ik heb er ook even aan getwijfeld. Maar Mica is 4 jaar. Het klinkt hard, maar ik wil niet dat hij straks ziek wordt of overlijdt en dat zij dit dan ook allemaal weer krijgt. Als Mica nu een stuk ouder zou zijn zou ik hem zeker wel op nummer 1 hebben gezet. Er zal ook vast nog wel iemand langskomen met een oudere dame waarvan het rammetje is overleden. Sowieso vind ik het niet fijn om zo te 'shoppen'. Je kijkt naar een konijn en beslist dan 'nee jij niet'. Ze verdienen allemaal een leuk huisje. Er zit ook een doof konijn, dan krijg ik daar ook medelijden mee. Vraag ik me af hoe erg dat nou is, misschien is het wel goed. Mica is nogal schrikachtig van vreemde geluiden. Misschien ziet ze met een doof vriendje dat hij er niet op reageert en dat ze dan ook rustig blijft. En ik zag Kronk, met een lief pluizig kopje. Die zat allemaal vreemde geluidjes te maken. Echt zielig. Toen ik daar was dacht ik er dan ook aan dat veel mensen hen dan voorbij lopen, dat voelt zo sneu. Ik voel me dan ook schuldig. Eerst dacht ik nog, jammer dat ik niet in de buurt woon van zo'n opvang, ik zou dan misschien ook wel vrijwilligerswerk doen. Maar ik denk niet dat ik dat kan. Het blijft toch in je hoofd zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 8 uren geleden, Lienappelsien zei: Borrit is wel een poepie om te zien zeg! Hopelijk zijn Mica en hij snel verliefd. Raf is ook een knapperd. Misschien hebben ze het eerst wel met hem geprobeerd maar klikte het niet echt. Afwachten maar. Spannend! Ik vind het zo fijn en lief dat Chippy nu bij Knijn en Ko is! 😃 Dit is echt de beste oplossing voor hem. Naar dat de koppelservice haar verantwoordelijkheid niet nam. Bizar eigenlijk. En jij hebt er extra kosten en veel gedoe en verdriet door gehad. Maar ik ben heel blij dat hij daar niet naar terug is en nu bij Knijn en Ko zit. Jij kon hem gewoon niet houden. Ik snap heel goed dat je het moeilijk vond om hem daar achter te laten. Ze zullen hem nu waarschijnlijk eerst goed observeren (eventueel in een ervaren pleeggezin als ze dat nodig vinden). Ze hebben een heel goede en heel ervaren dierenarts dus hij is er echt op zijn plek. Ja Borrit leek mij ook wel lief. Hij was wel erg rustig, maar het was ook middag, dus slaaptijd. Wel lastig in te schatten door gewoon zo'n deurtje te openen en een beetje contact te zoeken. En zien hoe ze reageren op aaien. Hij heeft zo'n baardje en pluizig haar op zijn kop. Ik vroeg nog wel of dat niet allemaal geknipt en bijgehouden moest worden want dat zie ik niet zo zitten, maar dat was niet zo. Raf zou ik op basis van de foto niet op nummer 1 hebben gezet, maar in het echt klikte het gelijk. Hij is ook heel actief en liet zich heel makkelijk aaien. Hij zat me ook steeds zo heel grappig aan te kijken. Knijn en Ko gaf aan dat ze even overlegd hadden en hem geen goede match vonden met Mica, en dat hij ook afwijkende eetgewoontes heeft. Dat laatste wil ik natuurlijk niet weer. Dat ze zijn karakter beter kennen is mooi, maar dat ze Mica zo snel kunnen inschatten lijkt me erg snel. Ze hadden haar alleen bij de dierenarts uit de reismand gehaald en gingen daarna gelijk koppelen. Ze hebben haar niet eerst geobserveerd. Ik had alleen aangegeven dat Mica hyper actief is en vrij pittig. Maar goed, Borrit was mij ook prima. Je kan er maar eentje op nummer 1 zetten en ik had een iets betere klik met Raf. Het laatste nieuws is dat het goed gaat tussen Mica en Borrit👍 Wat betreft die koppelservice, die zou Chippy denk uiteindelijk wel hebben teruggenomen als ik had blijven aandringen. Maar wanneer? En dan zit ik ondertussen met 2 koppels en een 5de konijn en onzekerheid of ze hem wel echt terugneemt. Dat wordt echt te gek. Bij Knijn en Ko kenden ze die koppelservice ook, en die waren niet erg te spreken over haar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober 13 uren geleden, Evee zei: Maar als het vol zit, is de huisvesting wel kleiner. Meestal hebben ze wel ook een aantal rennen waarin de grotere konijnen zitten, konijnen die echt meer ruimte nodig hebben en/of voor af en toe "de benen strekken". Ik weet dat ze ook bij Kaatje Keutel in Lelystad - als ze in een wat kleiner hok zitten - af en toe in een grotere ren gezet worden waar ze inderdaad de benen kunnen strekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Mijn Blackie, dat koppie rechts. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 35 minuten geleden, Marjoleink zei: Mijn Blackie, dat koppie rechts. Je krijgt er een lieve huisgenoot bij zo te zien😍 Dus ze zitten ze er nog steeds? Ik denk dat ik die twee tijdens het rondlopen wel vluchtig gezien heb, maar niet op de namen gelet. Ik was meer met de single rammetjes bezig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober Ik lees nu net op die site over pleeggezin. Dat lijkt mij inderdaad wel een goede oplossing voor Chippy. Iemand die hem oplapt met passie en kennis daarvoor. Als iemand die instelling heeft en het op zich wilt nemen, krijgt die daar bij Chippy geen spijt van. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 25 oktober Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober Op 23-10-2024 om 23:40, Marjoleink zei: Mijn Blackie, dat koppie rechts. Is het bij Knijn en Ko normaal dat je helemaal niets hoort van hoe het gaat met de koppeling? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarieElsa Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober 36 minuten geleden, Marcovka2 zei: Is het bij Knijn en Ko normaal dat je helemaal niets hoort van hoe het gaat met de koppeling? Ja dat is normaal, ze mailen je 1x welk konijntje er bij zit en wanneer er gewisseld wordt/je ze op mag komen halen. Helaas niet tussendoor 😛 dus wat dat betreft is geen nieuws goed nieuws Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober Jeetje, dat vind ik wel moeilijk hoor. Wij mochten bellen/mailen om te vragen hoe het ging. Ze bellen/mailen niet zelf, omdat ze ook niet weten of ze je kunnen spreken of niet. De vrijwilligers lieten weten dat om de dag bellen om te informeren normaal was en sommige mensen zelfs dagelijks bellen. Onze twee zaten er natuurlijk uiteindelijk bijna 3 weken, dus ze vonden het niet meer dan normaal dat ik wilde weten hoe het met ze was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober Vroeger kreeg je iedere dag een update, maar de dame die ik sprak zei dat ze 's avonds nog 3 uur met de mail bezig is. Dus ik snap het wel, maar ik vind het niet leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 25 oktober Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober Ja het is vervelend. Je weet dan dat het kennelijk goed gaat maar verder niets. Ik heb wel antwoord op mijn mailtje gehad. Ik had gevraagd of ik ze zondag (= dag 5) al kon halen of daarna pas. Want ik moet een neutrale ruimte afmaken en als ik een dag extra heb scheelt dat enorm. Ze laten het me morgenavond weten 😶 Dan moet ik dus zorgen dat die ruimte af is, want als ze morgenavond mailen dat ik ze zondag kan halen en het is niet af, dan kan ik ze niet in die ruimte zetten. Ik ga Mica en vriendje minimaal tot het voorjaar op een slaapkamer zetten (ca 12m2), zodat ze niet weer in haar oude omgeving komt. Volgens mij liep het daarom ook fout vorige keer. En Knijn en Ko geeft mij nu ook onafhankelijk het advies haar niet in haar oude omgeving te zetten (misschien hebben ze al door dat Mica een pittige tante is😄) Ik heb de kamer al leeg, maar moet er nog een konijnenkamer van maken. Ik ga de kamer helemaal afzetten met renpanelen zodat ze de hele ruimte hebben. Van Chippy heb ik ook niets meer gehoord. Hij staat ook niet op de site, terwijl er wel andere konijnen op zijn gekomen.😟 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 26 oktober Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober (aangepast) Morgen mag ik Mica met haar nieuwe vriendje (Borrit) gaan ophalen 😇 26 oktober aangepast door Marcovka2 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 26 oktober Delen Geplaatst: 26 oktober 4 minuten geleden, Marcovka2 zei: Morgen mag ik Mica met haar nieuwe vriendje (Borrit) gaan ophalen 😇 Wat een leukerd 🥰 Spannend hoor om ze op te halen morgen. Als Mica zo angstig is in de reiskooi, kun je ze misschien met zijn 2en in 1 reiskooi doen. Schijnt ook nog te helpen om extra te "bonden" trauma bonding had ik ergens gelezen. Vind Vodje ook zo schattig met dat Pluisje op zijn koppie en snor 😍 Ik vind ze allemaal schattig trouwens 🤪 Zou ze zo allemaal in pakken en meenemen. Gelukkig woon ik veel te ver weg😂😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 26 oktober Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober Ik heb een grotere reismand gekocht (Trotter 2), waar ze met zijn tweeen in kunnen. Borrit heeft ook een pluizig kopje 😄 Ik herinner me nog dat ie langer haar tussen zijn oren had. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 26 oktober Delen Geplaatst: 26 oktober 2 uren geleden, Marcovka2 zei: Morgen mag ik Mica met haar nieuwe vriendje (Borrit) gaan ophalen 😇 O wat leuk. En snel ook. Hoe laat ga je? Ik ga om 10 uur Blackie en Shira ophalen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 26 oktober Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 1 uur terug, Marjoleink zei: O wat leuk. En snel ook. Hoe laat ga je? Ik ga om 10 uur Blackie en Shira ophalen. 10:30 Dan heeft Blackie toch wel lang daar gezeten? Vergeet niet dat de wintertijd is ingegaan😄 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 27 oktober Delen Geplaatst: 27 oktober Wat leuk dat jullie, @Marcovka2 en @Marjoleink de konijnen op kunnen halen vandaag. Veel plezier. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.