Ga naar inhoud

Konijn weigert nieuw voer

Aanbevolen berichten

Hi! Blijkbaar heeft science selective konijnenvoer hun structuur van de brokken aangepast en weigert mijn konijntje de nieuwe variant te eten. Ik ben inmiddels alle dierenwinkels afgegaan in de hoop ergens nog een oude zak te vinden. Ik probeer nu het kleine beetje oude voer te mengen met het nieuwe maar dan weigert hij het gehele bakje.. hij wilt echt de oude brokjes apart hebben anders eet hij gewoon niet. (Konijn van mijn ouders hebben wij ook getest en die eet met moeite de nieuwe brokken). Echter is de formule volgens de medewerkers niet veranderd maar wel de structuur ervan. Heeft er iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte de afwijkende structuur ook al op, de brokjes voelen ruwer aan dan voorheen, maar ze eten het gewoon op hier. Heb verder geen tips maar hoe voer je de brok? Bij mij krijgen ze 2 x per dag 19 gram gebaseerd op dat ze samen 3800 gram moeten wegen. 'S ochtends in hun voerbak en 's avonds de helft in de voerbak en de andere helft uit de hand waarbij ik ze ook laat zoeken naar de brokjes op de grond. Dan heb ik 2 hele enthousiaste konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cheeta26 zei:

Ik merkte de afwijkende structuur ook al op, de brokjes voelen ruwer aan dan voorheen, maar ze eten het gewoon op hier. Heb verder geen tips maar hoe voer je de brok? Bij mij krijgen ze 2 x per dag 19 gram gebaseerd op dat ze samen 3800 gram moeten wegen. 'S ochtends in hun voerbak en 's avonds de helft in de voerbak en de andere helft uit de hand waarbij ik ze ook laat zoeken naar de brokjes op de grond. Dan heb ik 2 hele enthousiaste konijnen

Bedankt voor je bericht! Ja het gekke is dus dat hij heel enthousiast word als ik met de bak aankom lopen. Maar zodra ik de nieuwe brokken erin doet vervalt de enthousiasme haha. Ik heb het nu gemengd, maar hij vist de oude eruit en laat de nieuwe liggen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel typisch konijnengedrag, je hebt van die alles eters, die het niks boeit of van die "ken ik niet, moet ik niet" konijnen. Die laatste categorie doet dit dus. Je kunt het op verschillende manieren aanvliegen. Een ander merk brok proberen, met een vergelijkbare structuur bijvoorbeeld. Kijk ook eens naar geur, ruikt het anders? Doorzetten met de nieuwe structuur kan wel, maar ik zou dan blijven bijmengen met iets dat wel wordt gegeten, je zal eerst de lekkere brok gepakt zien worden, daar maak ik me geen zorgen over. In principe kun je dan streng zijn, want er zit in ieder geval eten in. Als ze trek hebben en het ligt er al even, proberen ze soms toch na een tijdje. Daar zou ik ruimte voor laten. Sommige konijnen zijn de echt eigenwijs, helaas. In dat geval zou ik uitkijken naar een andere brok die ook goed is.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .