vlindertjesyoga Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Klopt de redenering dat een konijntje dat alleen zit (en wss al lang - mss zelfs zo opgegroeid)moeilijker te koppelen valt dan een konijntje dat in een groep gehuisvest wordt ? Specifiek gaat dit over een voedstertje Duitse hangoor van 9 maanden oud. Blijkbaar worden er wel 'wedstrijden mee gedaan' , geen idee of dit iets betekent naar sociaal gedrag toe... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober De ideale situatie is natuurlijk als een konijn eerst als baby met nestgenoten zit totdat ze geslachtsrijp zijn en daarna een eigen partner of groep krijgen. Dat is hoe het in de natuur gaat en zo krijgen ze de beste sociale vaardigheden mee. Maar ik denk niet dat een konijn dat lang alleen gezeten heeft moeilijk te koppelen is. Het is echt een stukje natuur/instinct, het bepalen van de rangorde en welk gedrag daarbij hoort. Hormonen spelen ook een grote rol, daarom gaat twee ongecastreerde rammen of twee ongecastreerde voedsters ook vaker fout. Concreet: 9 maanden is absoluut nog niet oud en dat ze alleen zit vanaf dat ze bij de moeder weg is zal denk ik weinig invloed hebben in het grote geheel van hormonen, karakter, territorium, wat allemaal meespeelt bij een koppeling. Dat er wedstrijden mee wordt gedaan, dan gok ik dat het gaat over kleindierenshows van rassenverenigingen. Het enige wat dat zegt is hoe "maakbaar" ze is voor de mens. Voldoet ze aan hun schoonheidsideaal? Blijft ze netjes in een gekke houding zitten als die laat zien hoe lang haar rug is? Blijft ze rustig als er constant aan haar gezeten wordt? Puur een show voor de mens dus, dat zegt niets over hoe ze is naar andere konijnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.