Ga naar inhoud

Oorontsteking

Aanbevolen berichten

@Kolinoze krijgt meclorine en docycivmine en Meloxidyl. 

Ik heb haar net gewogen. Ik vrees dat ik haar niet meer ga kunnen redden. Ze weegt 1,4

Woensdag woog ze nog 1,6. Haar oog staat raar, ze staart precies altijd. Haar ander poging is dicht omdat ze daar altijd op ligt..

Mijn hart breekt 😓. Ik ga horen wat DA zegt...

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lio en Leia zei:

@Kolinoze krijgt meclorine en docycivmine en Meloxidyl. 

Ik heb haar net gewogen. Ik vrees dat ik haar niet meer ga kunnen redden. Ze weegt 1,4

Woensdag woog ze nog 1,6. Haar oog staat raar, ze staart precies altijd. Haar ander poging is dicht omdat ze daar altijd op ligt..

Mijn hart breekt 😓. Ik ga horen wat DA zegt...

Ach nee😓 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jee, dit klinkt niet goed. Je hebt zo ontzettend je best gedaan, wat zou het zuur zijn als ze het niet redt. Maar je hebt gelijk, haar onnodig laten lijden is ook geen optie. 

Misschien wordt het tollen veroorzaakt door epilepsie? Dat heb ik meegemaakt toen een oog was verwijderd bij mijn konijn. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kolino zei:

Was het midden oor of binnenoor? Snap je gevoel, moest er ook aan denken. Kan ook pijn zijn, of iets van druk intern. Maar met oriëntatie verlies denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben.

Belangrijk is, is dat ze zichzelf niet kan bezeren. Had je ook medicatie tegen misselijkheid gekregen?

E.C. kwam bij mij ook al op, het moet iets zijn wat je op de foto niet kunt zien. Dan valt er al best wat af.

Zou je eens naar de ogen kunnen kijken? Het zou ook een combinatie van dingen kunnen zijn. Kan ook iets in de hersenen zijn, dat het beeld niet mee wil werken, als in dat van de twee beelden die haar ogen maken geen goed geheel gemaakt wordt, om maar eens iets geks te noemen (behoorlijk out of the box, ik weet het).

Hier moet ik ook nog aandenken, misschien kan je cerenia opperen bij je dierenarts. Als ze zo tolt en antibiotica krijgt, kan ze daar ook nog goed misselijk van zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moelijke afweging...We gaan nog 1 dag alles uit de kast halen met cortisonen en sondevoeding. Deze middag wou ze van mij wel terug een beetje de dwangvoefing aannemen en medicatie slurpt ze nog op. Haar temperatuur was ook terug beter..Haar wil en vechtlust is er nog...

Ze is heel verzwakt nu maar langer dan morgen wil ik niet wachten om te beslissen... 

Lio blijft bij haar omdat het voor hem ook een rouwproces is.. ik zag ook al dat hij wat afstand aan het nemen is, niet meer zo dicht tegen haar liggen.... 

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze nu bij de da? Ik begrijp de keuze heel goed hoor. Mocht er echt geen verbetering komen, dan heb je er in elk geval alles aan gedaan. Dat is voor mezelf altijd een belangrijke afweging, zodat ik achteraf niet hoef te denken: wat als... Heel veel sterkte! Misschien komt het goed, laten we positief blijven! Konijnen zijn bikkeltjes die ons wel vaker versteld hebben doen staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze zijn allebei nu bij de dierenarts. Haar terug mee naar huis nemen was geen optie... Ik wil idd veel doen maar er moet wel een uitweg zijn naar nog een goed 'konijnenleventje'. Ze is ook nog maar 3. 

Soms denk ik dat ik de ingreep beter niet had laten doen maar de dierenarts zei dat ze nu al veel last heeft en dan steeds achteruit zou gaan en dat wil ik natuurlijk ook niet. 

Fijn om dit allemaal met jullie te kunnen delen! Mensen kijken soms raar op als ik die zorgen rond onze konijnen vertel. Ik zeg dan steeds dat ze voor ons onze 'honden' zijn... 😊.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

He verdorie.... Leia 🙏 🙏 

Je volgt je hart en meer kun je nu niet doen. Ze is in professionele handen met haar liefste vriendje.

Herkenbaar hoor... Ik heb alleen jullie en mijn dochter als het om de nijnen gaat. Heel blij mee.

Ik brand al steeds een kaarsje dus die blijft stug door branden voor Leia maar ook voor Lio en jullie 🕯️🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heftig, ik vroeg me al af hoe oud ze ook alweer is, jong om zoooo ziek te zijn. Gevoelsmatig moet dat eigenlijk nog wel een kans krijgen. Wat moeilijk dat ze nu zo achteruit is gegaan. Ik snap al je overwegingen. Ik hoop heel erg dat de behandeling aanslaat.

Ik ga er vanuit dat de dierenarts goed over de behandeling heeft nagedacht, mijn vragen zijn nu, als je corticosteroïden in zet, is er dan nog andere medicatie ingezet? Een middel dat rustig houdt zodat de sonde goed blijft zitten, pijnstilling (normale kan niet)? Mijn vraag is dus hoe maak je het haar comfortabel zodat de sonde zijn werk kan doen en zij genoeg rust (van alles, ook ongemak) heeft om te herstellen.

Het voelt natuurlijk als, er moet een wonder gebeuren, wil dit goed komen. Ik lees dat het heel slecht gaat, maar gezien haar leeftijd denk ik, wat zit er nog onderliggend? Even heel stom gezegd, welk microorganisme was bij Lio verantwoordelijk voor de amputatie? Ik zit me steeds af te vragen of je aan bloedvergiftiging of zoiets moet denken? De tollende klachten zou je kunnen verklaren door de plek waar het oorprobleem zit. Ik zie alleen niet waarom ze niet zou herstellen, daar moet iets voor verantwoordelijk voor zijn.

Het laat me niet los hoe het met haar gaat, ik vertrouw jou en je dierenarts. Wat je ook doet, je maakt de juiste keuze, 100% zeker. Heel heel veel sterkte, voor jou, voor Lio, je familie en ook voor Leia zelf natuurlijk.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond heeft de assistente nog gebeld. Geen spectaculaire verbetering maar DA wil het echt op 24u aanzien. Haar hoofdje wel wat rechter en een klein beetje gras gegeten ...In de loop van vandaag gaat de DA mij opbellen....

Qua medicatie en injecties krijgt ze heel wat ...prevomax, rapidexon, marfloquin. 

Bij Lio kwamen ze steeds op stafylokokken. Combinatie van fistels en urine zorgden voor chronische ontsteking. Het enige wat nu bij Lio is is dat hij niet mooi naar beneden plast en zz dus wat nat maakt. Twee keer per week knip ik de haartjes errond wat weg en smeer ik zinkzalf. Verder ziet het er mooi uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat de assistente heeft gebeld. Elk herstel is de goede richting op. Als ze haar koppie weer recht weet te houden scheelt dat een hoop. 

Mijn eerste konijn heeft 2 dagen getold van de oorontsteking. Die zat toen in het hooi binnen in mijn monitor doos. Ik was 18 en hield hem scherp in de gaten. We waren zo blij toen hij weer normaal kon lopen.

Dus tollen van oorontsteking kan idd echt wel en ook weer over gaan. 

Ik duim gewoon dat het een klap is geweest van de operatie en dat ze gewoon hersteld. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit me gewoon dwars, ze was verder gezond, waarom is ze dan nu in levensgevaar? Het is natuurlijk niet Lio z'n schuld, iedereen heeft stafylokokken op zich, jij, ik, iedereen! Het wordt pas gevaarlijk als ze in de bloedbaan komen. Wat dus kan via een wond. Vandaar dat ik daar aan moest denken, wat als?

Het is een hele rits aan medicatie. Heb even gekeken wat nou ook alweer wat doet (soms verschillen merknamen ook weer, waardoor ik ze niet meteen thuis kan brengen). Misschien een geruststellende gedachte. Wat ik allemaal op had geschreven, de dierenarts heeft dat gewoon al gedaan! Hij behandeld dus tegen van die microorganismen die bij een oorontsteking vaak bovenaan het oorzaken lijstje staan.

Boah je hebt wel echt een goeie dierenarts hoor! Spannend wat de dierenarts straks gaat zeggen! 🤞🍀🕯️Aan de zorg ligt het echt niet!

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @Kolino. Het stelt mij ergens gerust dat ze alles proberen..  

Helaas daarnet niet zo een goede update 😓. Gisteren at ze goed van de dwangvoeding, vandaar dat ze toch geprobeerd hebben zonder sondevoeding. 

Vandaag wil ze de dwangvoeding minder goed...ze hebben haar in een handdoek gewikkeld om wat stabiliteit te geven en Lio zit constant naast haar. Gisteren nam hij wat afstand. Ik denk omdat ze zo hard tolde. ..

Na overleg met de DA (en mijn dochter) wil de DA toch nog de sondevoeding proberen. Haar lichaampje is heel verzwakt. Tot vanavond maar niet langer dan aanzien of ze hier wat van opknapt. Dit is ook het advies van de DA die we wel willen volgen...

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heftig, ben het met de dierenarts eens.

Besef je wel, sondevoeding is niet iets wat binnen een dag echte verbetering geeft. Dus als je ietsje verbetering gaat zien daarmee, moet je per dag kijken en afwegen of het verdedigbaar is om door te gaan. Heel moeilijk.

Wat ik verwacht dat ze gaan zien, is of ze voedingsstoffen überhaupt nog verdraagt. Het kan zijn dat het lijf denkt, fijn daar kan ik wat mee, maar als haar lijf bezig is met doodgaan, dan zal toevoegen van voedingsstoffen niet goed werken. Heftig om het zo op te schrijven. Ik durf je echt niet te zeggen wat er gaat gebeuren vanavond. Met wat je omschrijft ben ik eigenlijk een beetje bang dat haar lijfje de afslag richting doodgaan al heeft genomen 😔 Of dat omkeerbaar is, ik weet het niet. Het is in ieder geval wel het proberen waard.

Ik neig eigenlijk naar, kun je voedingsopname nog stimuleren? Ik denk dan aan de elektrolyse hoek, dat je organen gaat ondersteunen (als een lijf doodgaat, of heel verzwakt is, ga je ook orgaanfalen zien, de darmen werken dan dus ook minder goed, want anders kun je niet dood gaan). Of dit nog kan hangt af van de situatie, het heeft niet altijd zin. Gezien je een goede dierenarts hebt, verwacht ik wel dat het wordt ingezet wanneer nodig, op een manier die passend is.

Hopen op een wonder 🙏 Als ik zelf al met een bang hartje het topic lees, moet voor jullie heel zwaar zijn. Sterkte vanavond! Er is nog wel een kans dat ze aansterkt met een sonde, maar je moet wel echt snel bepalen werkt dit wel of niet? Alles aan voeding geven zal in een onomkeerbare situatie de boel alleen maar verlengen. Ik sta helemaal achter de stappen die gezet worden, ze verdient die kans! Maar ook reëel om vanavond verder te kijken, ik zou het als je geen verslechtering ziet, zelfs nog wel over de nacht heen durven trekken. Maar dan moet je wel het idee hebben dat er een stijgende lijn is. Hopelijk valt wat ik getypt heb niet heel erg zwaar, het maakt het zo tastbaar. Dat is belangrijk om keuzes te maken, maar ook ontzettend zwaar. Sorry daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .