Kolino Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Hier hetzelfde gevoel, maar wat fijn dat ze stabiel genoeg is om naar huis te mogen. Slechte timing inderdaad om een weekendje weg te gaan, gelukkig zijn je kids met z'n tweeën. Toch wel een verantwoordelijkheid, maar met Lio hebben ze ook al geholpen eerder, als ik me niet vergis. Ik hoop dat ze haar temperatuur kan houden. Vooral het ritje... Dierenarts - thuis en de nacht (vroege ochtend) zijn in mijn ervaring van die moment dat je even extra op moet letten. Succes en sterkte met de verzorging! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober Fijn dat ze thuis is - ik duim verder voor een voorspoedig herstel. Dat ze maar gauw haar eigen temperatuur kan houden en haar kopje weer lekker rechtop houdt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober We zijn thuis. Ze is echt heel zielig. Ligt plat, hoofdje schuin probeert soms maar begint dan te tollen... daarnet wel een beetje weegbree gegeten 😊 Ik ga haar straks nog dwanvoeding geven.. Binnen 10 dagen zou het met de medicatie echt moeten beteren. Ze krijgt med tegen tollen antibiotica en pijnstilling... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 23 oktober Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober Ik heb hen nu boven gezet. In de garage was het te koud. Ik heb er ook een camera bij.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 23 oktober Delen Geplaatst: 23 oktober 15 minuten geleden, Lio en Leia zei: Ik heb hen nu boven gezet. In de garage was het te koud. Ik heb er ook een camera bij.. Goed idee. Lekker warm houden 🥰 Fijn dat je een camera hebt. Extra goed in de gaten houden. In iedergeval wat gegeten 😊 Lekker blijven eten Leia en smullen van het dwangvoer 💪 Kaarsje brand elke dag🕯️ 🤗 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober De nacht zijn we al goed doorgekomen. Ze verplaatst zich in de ren dus is wel actief. Actiever dan bij de DA. Hopelijk lukt het haar binnenkort om beter te stappen en haar hoofdje rechter te houden. Ik ga nu al medicatie geven en groentjes proberen...🤞🤞🤞🤞 Lio is superlief voor haar, gaat regelmatig likjes geven 😍 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober Dat is fijn. Zo mooi dat Lio zorgzaam is naar Leia. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober 1 uur terug, Lio en Leia zei: De nacht zijn we al goed doorgekomen. Ze verplaatst zich in de ren dus is wel actief. Actiever dan bij de DA. Hopelijk lukt het haar binnenkort om beter te stappen en haar hoofdje rechter te houden. Ik ga nu al medicatie geven en groentjes proberen...🤞🤞🤞🤞 Lio is superlief voor haar, gaat regelmatig likjes geven 😍 Zo mooi hoe ze echt voor elkaar zorgen 🥰 Zij voor Lio toen hij ziek was en nu hij voor haar❤️ Dat ze al wat actiever is, is al een goed teken 😇 Hoe gaat het geven van medicatie en dwangvoeren? Of eet ze ondertussen nu al wat meer zelf? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober Medicatie neemt ze goed.. Ze heeft ook wat selder gesmikkeld. Heb wat dwangvoeding bijgegeven. Haar temperatuur was ook goed. Eerste keer dat ik dit gedaan had 😊. Dierenartsassistente had het gisteren getoond. Ze wil wel... Het tollen en scheef hoofdje geeft echt wel zorgen.. maar OK ze heeft nog 10 dagen waarin het echt moet beteren. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober Ach, wat een zorgen. Respect dat je dit allemaal doet hoor! Hopelijk komt het allemaal goed. Ik duim in elk geval heel hard voor jullie. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober Ohhh lieve mensen ik zie nu pas dat @Kolinome getagd heeft! Ik mis even de tijd nu om veel actief te zijn. Ik heb niet helemaal mee kunnen lezen maar wat ik zie is een hoop ellende. Hopelijk gaat het een stuk beter nu. Oorproblemen zijn niet mals en qua verzorging intensief en naar, pijnlijk. Respect voor alle zorgen. Als er vragen zijn beantwoord ik ze graag, maar vaak zie ik het dus te laat… 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 1 uur geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ohhh lieve mensen ik zie nu pas dat @Kolinome getagd heeft! I Geen probleem @Jamesthebunnybutler. Dankjewel allemaal voor de lieve reacties 🤗. Het is idd heel heftig. Mijn hart bloedt als ik haar zo zie maar ook hoe ze haar best probeert te doen. Ze is wel actiever dan gisteren. Ze probeer heel soms meer te zitten dan te liggen. Maar haar hoofdje heel erg schuin. Ze probeert ook te eten. Daarnet rook ze het stukje appel, werd enthousiast maar begint dan te tollen. Mijn kids vinden het ook heel.moeilijk om haar zo te zien. Ik doe de verzorging nu samen met hen omdat ze het dit WE alleen moeten doen. Ik hoop zo dat we elke dag een stukje vooruitgang zien.. .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober @Jamesthebunnybutler Heeft jouw konijn ook een ingreep gehad voor de oorontsteking? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober Wat moeilijk om haar zo te zien. Heeft de da een verklaring voor het tollen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober 3 uren geleden, Lio en Leia zei: @Jamesthebunnybutler Heeft jouw konijn ook een ingreep gehad voor de oorontsteking? Ja. Al weer drie jaar geleden, dat wel. Hij had abcessen in beide oren die al meerdere keren verwijderd waren. Het kwam steeds terug. Toen is aan het ergste oor een lateral wall resection gedaan. Erg intens qua verzorging en pijn, herkoppelen etc. Maar is uiteindelijk goed gegaan en hij is er nog steeds 🙂. Met aan het andere oor nog steeds bulten. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 14 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ja. Al weer drie jaar geleden, dat wel Ook met tollen en scheef hoofd? Ze probeert wel wat te eten en neemt ook haar medicatie goed. Ze wordt actiever maar daardoor tolt ze meer. Echt zo erg om te zien. Ze zit samen met Lio in een panelenren maar ze tolt soms van de ene naar de andere kant. Dit deed ze gisteren niet. Ik ben bang dat ze haar gaat bezeren... ik heb haar nu in een kleine reismand gelegd op een zachte handdoek. Zo ligt ze compacter maar natuurlijk heel weinig ruimte. Doe ik hier nu goed aan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 19 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ja. Al weer drie jaar geleden, dat wel. Hij had abcessen in beide oren die al meerdere keren verwijderd waren. Het kwam steeds terug. Toen is aan het ergste oor een lateral wall resection gedaan. Erg intens qua verzorging en pijn, herkoppelen etc. Maar is uiteindelijk goed gegaan en hij is er nog steeds 🙂. Met aan het andere oor nog steeds bulten. Oh, Fijn dat hij er nog is. Geeft een heel klein beetje hoop maar ben echt bang dat het met haar niet goed komt.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 24 oktober Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 1 uur geleden, Suus1978 zei: Wat moeilijk om haar zo te zien. Heeft de da een verklaring voor het tollen? Het is ergens nog een raadsel dat het zo hardnekkig is want de ingreep was niet in die mate... Op RX na de ingreep was niks te zien... Er zal wel iets in haar evenwichtsorgaan aangetast zijn ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elke, Guus en Pip Geplaatst: 24 oktober Delen Geplaatst: 24 oktober Ik heb het zo met Leia te doen. Ik hoop dat de medicatie aan slaat en dat ze er weer boven op komt. Ik ga voor jullie duimen 🤞. Heel veel sterkte gewenst met de verzorging. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober Nee, Siem heeft nooit getold (behalve onlangs toen hij EC kreeg) en had geen scheve koo. Zijn houding is wel altijd raar geweest, erg voorover. En hij ging wel met zijn koo heen en weer bewegen, waven heet dat geloof ik. Siem kon wel altijd gewoon bewegen. Maar bij jou klinkt het ook alsof het in een ander deel van het oor zit waardoor ze wel tolt. Dat is echt naar om te zien. Ik gebruik in dit soort gevallen tijdelijk even een traliekooi. Kunnen ze een klein beetje bewegen en dat leg ik opgerolde handdoeken dat de kans op bezeren klein is. Een reismandje is inderdaad wel heel erg klein. Ik snap je angst. Het is moeilijk om te zien. Konijnen kunnen je soms echt verbazen, maar je weet het gewoon niet met ze. Zou ze er niet ook EC bij kunnen hebben? Natuurlijk kan ook het evenwichtsorgaan aangetast zijn ja. Heel veel sterkte! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 25 oktober Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober Goeiemorgen. Deze nacht heb ik ons Leia in de reismand gelegd. Ze is beweeglijk maar blijft nu toch minder tollen. Ze probeer regelmatig wat echt te staan. Ik denk dat ik haar toch even rustg daarin laat. Ze zit nu apart van Lio maar ik vraag mij af of ik haar bakje niet beter in de ren bij hem zet? Zo kan hij haar toch ruiken en zien. Ocharme Lio... Toen ze gisteravond zo heen en weer tolde keek hij echt zo van "wat krijgt Leia nu hier". De duts heeft ook al wat meegemaakt... 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober 1 uur terug, Lio en Leia zei: Goeiemorgen. Deze nacht heb ik ons Leia in de reismand gelegd. Ze is beweeglijk maar blijft nu toch minder tollen. Ze probeer regelmatig wat echt te staan. Ik denk dat ik haar toch even rustg daarin laat. Ze zit nu apart van Lio maar ik vraag mij af of ik haar bakje niet beter in de ren bij hem zet? Zo kan hij haar toch ruiken en zien. Ocharme Lio... Toen ze gisteravond zo heen en weer tolde keek hij echt zo van "wat krijgt Leia nu hier". De duts heeft ook al wat meegemaakt... Blij dat ze minder tolt 😊maar zo sneu dat Lio het zwaar heeft om zijn lieve vriendinnetje zo te zien🥺 En voor jullie ook zwaar allemaal... Zet m op Leia.. elke dag een volle stap naar voren🙏🙏 🤗 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 25 oktober Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober Ik ben niet vertrokken op WE. Ik krijg het niet over mijn hart om haar zo achter te laten en ik wil die zorgen ook niet aan mijn kinderen aandoen. Ik heb haar nu in een traliekooi gezet en Lio bij haar gezet. Haar temperatuur is 38 maar ik vind haar echt minder goed dan gisteren 😓. Gisteren vond ik ook dat ze meer moeite deed om te willen eten. Heel klein beetje groentjes en haar dwangvoeding heeft ze gegeten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober 13 minuten geleden, Lio en Leia zei: Ik ben niet vertrokken op WE. Ik krijg het niet over mijn hart om haar zo achter te laten en ik wil die zorgen ook niet aan mijn kinderen aandoen. Ik heb haar nu in een traliekooi gezet en Lio bij haar gezet. Haar temperatuur is 38 maar ik vind haar echt minder goed dan gisteren 😓. Gisteren vond ik ook dat ze meer moeite deed om te willen eten. Heel klein beetje groentjes en haar dwangvoeding heeft ze gegeten. Heel begrijpelijk dat je het niet weg gegaan bent. Wat ontzettend verdrietig allemaal. Sterkte met alles!🍀🤞🏻 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 oktober Delen Geplaatst: 25 oktober 12 uren geleden, Lio en Leia zei: Er zal wel iets in haar evenwichtsorgaan aangetast zijn ... Was het midden oor of binnenoor? Snap je gevoel, moest er ook aan denken. Kan ook pijn zijn, of iets van druk intern. Maar met oriëntatie verlies denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben. Belangrijk is, is dat ze zichzelf niet kan bezeren. Had je ook medicatie tegen misselijkheid gekregen? E.C. kwam bij mij ook al op, het moet iets zijn wat je op de foto niet kunt zien. Dan valt er al best wat af. Zou je eens naar de ogen kunnen kijken? Het zou ook een combinatie van dingen kunnen zijn. Kan ook iets in de hersenen zijn, dat het beeld niet mee wil werken, als in dat van de twee beelden die haar ogen maken geen goed geheel gemaakt wordt, om maar eens iets geks te noemen (behoorlijk out of the box, ik weet het). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.