Bunnies11 Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober beste mensen ik zoek naar tips hoe ik het beste zo een grote hooibaal thuis kan bewaren. mag het in een afgesloten bak of sulo bak. in de tuin durf ik het niet meer te bewaren omdat ik al eens een nestje van muis heb gevonden. Ik dacht dat een muis niet in een grote kist kon komen van plastic, schijnbaar toch wel. dus wie heeft tips Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Ik weet niet hoe groot je hooibaal is maar ik haal altijd 4 kilo van een bepaald merk bij de Welkoop. Daar heb ik ook een voerton gekocht. Met een beetje proppen past daar precies een baal van 4 kilo in (de baal is verpakt in plastic) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnies11 Geplaatst: 17 oktober Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober nou heb de kleinste hooi baal gekocht maar is nog een flink ding . maar je kan het dus wel in een ton bewaren. en bewaard u hem dan afgesloten of open Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Ik heb mensen gezien met een afgesloten ton of bak, maar ook mensen met een speelkleed. Klinkt raar, maar als je zoekt op speelkleed met koord, play & go of iets in die richting dan zie je wat ik bedoel. Je kan dan de baal in het midden leggen, trekt het koord dicht, en hangt die zak op. Wil je hooi eruit hebben, doe je hem weer andersom. Zelf heb ik buiten konijnen en grote ook, dus wij hebben echt een flinke hooi baal, maar die staat in de afgesloten schuur. We gebruiken een grote zak die over een hele stapel tuinstoelen kan, niet ideaal, maar werkt wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober 1 uur geleden, Bunnies11 zei: nou heb de kleinste hooi baal gekocht maar is nog een flink ding . maar je kan het dus wel in een ton bewaren. en bewaard u hem dan afgesloten of open Afgesloten en hij staat redelijk droog buiten. Soms blijft er water op de klep staan en heel soms is het een beetje nattig onderin als ik de oude zak vervang door de nieuwe. Maar omdat de baal ook in plastic zit wordt het hooi zelf niet nat. Moet wel mijn hele gewicht gebruiken om een nieuwe zak erin te krijgen omdat hij taps toeloopt maar de meeste balen krijg ik er volledig in. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnies11 Geplaatst: 17 oktober Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober cheeta deze voerbak had ik ook en daar heeft een muis een behoorlijk gat gebeten in hoekje van bodem dus voor ons is dit geen optie meer , maar wel fijn te weten dat u ook een grote hoeveelheid zo bewaard. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 17 oktober Delen Geplaatst: 17 oktober Ik koop 2 balen van 20 kilo tegelijk. De ene gaat gewoon met plastic en al je de garage, en de andere gaat in een tuinkussenbox in de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 oktober Delen Geplaatst: 19 oktober (aangepast) Ik heb het hooi ook lange tijd in een tuinkussenbox in de schuur gehad. Maar in die van mij hadden wel muizen gekund. Sinds een tijdje heb ik het hooi, in een mega plastic bak van IKEA (130 liter), in het bovendeel van een konijnenhok (groot etagehok) in de ren staan. Daardoor heb ik geen rondzwervend hooi meer in de tuin 🙂 en het is makkelijk voor de pak. Die plastic bak kan ook goed dicht, maar nu ligt het deksel er los op zodat er wat ventilatie is. Eerder had ik die megabak gewoon op de grond in de ren staan, met deksel dicht. De konijnen konden er dan ook nog bovenop zitten 🙂 Er zijn ook mensen die de baal in een klikobak hebben. Lijkt me ook ideaal. Je kan ze online, in allerlei maten, kopen. 19 oktober aangepast door Lienappelsien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 oktober Delen Geplaatst: 20 oktober We hebben het in de schuur staan in een mega grote stevige plastic zak, die we strak over de hooibaal heenschuiven alvorens de touwen losknippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 21 oktober Delen Geplaatst: 21 oktober Op 19-10-2024 om 15:00, Lienappelsien zei: Er zijn ook mensen die de baal in een klikobak hebben. Lijkt me ook ideaal. Je kan ze online, in allerlei maten, kopen. Bij de opvang worden ook kliko's gebruikt voor hooi, stro en bodembedekking, nog nooit gehoord dat daar muizen in zijn gekropen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcovka2 Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Ik koop eigenlijk steeds pakken van 3 kg bergweidehooi en 1,5kg Timothy hooi, die zijn denk op voordat een muis de kans krijgt. Staan bij mij buiten onder de veranda, gewoon open. Opslag van ongeopende verpakkingen is in de kelder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.