The Email Female Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Even een vraagje? Hoe kan ik erachter komen of mijn konijnen goed op gewicht zijn of dat ze te zwaar zijn?Snuffel is een voedster van bijna 2 en weegt 2,4 kilo. Ze is verkocht als NHD maar dat is ze dus echt niet... Hummel was wel een NHD en ze was veel kleiner en lichter, ook haar kopje zag er anders uit. Jango is een ex-ram van onbekende leeftijd en weegt 2,3 kilo. Hij is even groot als Snuffel maar voelt veel dunner aan. Ik kan bij allebei de ribben en de ruggewervel voelen.
Danja Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Als je de ribben en de ruggewervel kunt voelen zijn ze in elk geval niet te dik!
The Email Female Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Geplaatst: 3 april 2008 Bij Jango kan ik de ruggewervel en ribben veel beter voelen, ook steken zijn schouderbotjes meer uit. Hij voelt veel dunner aan, ook heeft hij veel los vel... Kan hij dan te dun zijn?
Freud Geplaatst: 3 april 2008 Geplaatst: 3 april 2008 Het kan ook gewoon aan zijn botstructuur liggen. Bij Freud voel ik achterop ook goed zijn 'kont'botjes, maar verder is die echt niet te licht, haha!
The Email Female Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Geplaatst: 3 april 2008 Dat zou goed kunnen ja... Ik ben een beetje overbezorgd denk ik Sinds hij die necrose bult heeft controleer ik hem nog meer.
Danja Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Sorry voor mijn late reactie maar gisteren lag opeens mijn internet eruit..Als hij gewoon goed eet, hoef je je geen zorgen te maken. Misschien is ie wat dunner door alles maar dan zal hij wel wat aankomen als hij goed eet. Bij mijn konijnen kan/kon ik ook alle botjes wel voelen..zolang ie het goed doet is er niks aan de hand..
The Email Female Geplaatst: 5 april 2008 Auteur Geplaatst: 5 april 2008 Hij weigert om biks te eten maar eet wel feestvoer... Ook eet hij hooi en droogbrood, groentes weigert hij ook.Hij drinkt en plast veel in vergelijking met Snuffel, zijn keutels zijn een stuk kleiner.
Aanbevolen berichten