Ga naar inhoud

Wat moet je weten voor je een relatie met een konijnengek aangaat?


Aanbevolen berichten

Mijn man vroeg of er op het forum ook een topic is met "dingen die je moet weten voor je een relatie met een konijnengek aangaat" en volgens mij is die er niet 😂

 

Dus bij deze!

 

Wat voor tips hebben jullie voor de nieuwe partners van konijnen eigenaren? 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

🤣🤣🤣🤣 geniaal!

 

Je moet in ieder geval nooit zeggen “Het is toch maar een konijn?”. Ik denk dat de relatie dan snel over is 😉 

 

En je moet er tegen kunnen dat een (groot (groter, grootst)) deel van de tuin of het huis voor de konijnen wordt gereserveerd. We kunnen er niets aan doen 🤷‍♀️ 😅

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanleiding was een aantal telefoontjes deze week. Het is opvallend hoe per seizoen de vragen best kunnen verschillen. Op dit moment zijn het dus vooral vragen van nieuwe konijnenbaasjes, met konijnen binnen in huis, die tegen problemen opliepen omdat ze zich niet goed verdiept hadden in de dingen die je eigenlijk moet weten vóór je aan konijnen begint. En nu is het niet meer de tijd van het jaar dat je kan zeggen dan doe ik ze maar naar buiten. Wat vrees ik wel een aantal van de bellers als oplossing ziet, en zal doen. Maar goed. 

 

Zo kwam het dus op "dingen die je moet weten voor je een relatie met een konijnenbaasje aangaat" 😂

 

De vragen die ik kreeg gingen over dingen die heel mooi op een rijtje staan in dit informatieve artikel, dat je eerst moet checken of je allergisch bent, dat konijnen knagen en rommel maken, dat ze onzindelijk kunnen zijn, enz.  https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Dat konijnen in huis wel heel gezellig klinkt, maar dat het toch ook echt wel nadelen heeft. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste natuurlijk dat het konijnen-virus absoluut besmettelijk is. Dus voor je het weet ben je ook een konijnen-gekkie.

Sta je met zakken voer en bodemspul te sjouwen, wordt het volkomen normaal om overal sprieten hooi te vinden, en sta je speeltjes te knutselen met kartonnen eierdozen of wc-rolletjes.

 

Daarnaast merk je dan uiteindelijk dat er zo zo zoveel konijnengekken zijn, want overal vind je ze. En dan sta je dus trots tegen andere mensen te vertellen dat jouw konijnen op schoot springen, commando's kennen en volgen (alhoewel minder bij jou - dan bij je vrouw) en is het een dagelijks ritueel om de bakken te verschonen en je konijn van zijn drugs te voorzien. 😛 

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Marjoleink zei:

Je kunt alleen op vakantie als er iemand is die voor de konijnen zorgt.

Dit is een hele goede, al geldt het natuurlijk voor alle huisdieren, een goede oppas met kennis van konijnen is lastiger dan mensen denken.

 

Dat buitenkonijnen bij ziekte vaak naar binnen moeten, dus dat je soms je badkamer/gang/keuken moet opofferen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2024 om 12:39, Lienappelsien zei:

 

En je moet er tegen kunnen dat een (groot (groter, grootst)) deel van de tuin of het huis voor de konijnen wordt gereserveerd. We kunnen er niets aan doen 🤷‍♀️ 😅

Dit inderdaad 😂

 

23 uren geleden, Marjoleink zei:

Of ze nou binnen of buiten wonen, er ligt altijd hooi in de woonkamer.

Mijn man moppert na 5 jaar konijnen nog steeds over hooi in de woonkamer 😅

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, mammafelina zei:

Dit inderdaad 😂

 

Mijn man moppert na 5 jaar konijnen nog steeds over hooi in de woonkamer 😅

 

 

Toen er hier nog geen korrelspallets waren en alleen maar zaagsel (in Lappies tijd naasten geleden )😱😱 Dat was echt draaaamaaaa. Overallllllll dat K..... Zaagsel. Door het hele huis. Nu werk ik zelf met hout maar dat zaagsel blijft netjes in de werkplaats en heel af en toe in mijn schoenen😜

 

Behalve beetje hooi op hun kleed, valt dat reuze mee😇  De joepies..cocopuffs vind ik wel steeds overal. Vooral als de kleine beneden is geweest hihi. Net ook weer een handje uit de bank gevist🤪 Ontbijt voor mijn dochter ghighi😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat het me heel erg meevalt met de “troep” binnen tot nu toe. De traliekooi die nu dienst doet als wc en hooi eet plaats is echt geniaal. Natuurlijk ligt er af en toe wat hooi naast, maar dat mag echt geen naam hebben.

Wel verliezen ze nu duidelijk hun wintervacht, maar gelukkig hebben we een stofzuiger 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .